Trenger hjelp! (Receiver) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Råder deg sterkt til å velge M65 foran de Argonene, selv folk på Hifiklubben sier at de ikke er noe tess, iallefall sa de så til meg.
    Ring gjerne Surround.no Si at du vil ha de levert til den dagen, skulle være null problem. Du betaler ikke så mye i frakt skjønner du fordi de har avtaler med posten. Tror jeg betalte 200 i frakt og det synes jeg er greit, for hente ht er slit. Tror det er det samme hvor du bor, pga at de har den avtalen med posten.

Argonene er sinnsykt overpriset i forhold til merket, Argonene er toveis ht.
    M65 er treveis og har en god del mer størrelse og bass enn hva du får ut av de Argonene til samme pris.
    Det finnes maange høytalere som er av bedre merke og tilogmed rimeligere enn de Argon ht.
    Feks Patos og Qln bare for å nevne noen
    Er sef ditt valg, men tenk godt over dette.

--
    Galvanisk skille ser bare ut som en svart kontakt/plugg som du setter mellom ledningene som et skille, vel min er forresten hvit da...

Her har du galvanisk skille som jeg har til tv
    Denne kan hindre TV-brann - VG Nett om Lyd og bilde

Og her har du den du trenger om du skal koble hjemmekino/forsterker til dataen din.

Artikler og gode råd: Lyd fra datamaskinen kan ødelegge anlegget

Et annet alternativ er om du har Xbox360 og trådløst nettverk/data, da kan du rett og slett streame all musikk og film fra ruteren/dataen din til den og anlegget. Jeg har det og bruker det av og til feks for å høre egne metall låter fra biblioteket mitt når jeg spiller krigs spill osv...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg med på dette med Argon her, ikke at de er dårlige for det er de ikke, men de er dyre i forhold til hva de leverer.Hadde Dynavoice F6 før og det var en penere lyd i f6 enn i 7240*(bruker argon fremdeles som bak ht i påvente av noe bedre) men argon hadde nok litt mer trøkk enn f6,hvertfall hos meg.Men m65 er ikke noe dumt valg.har hørt de hos en kompis av meg som hadde en sterk forsterker og da låt de godt men jeg tror du burde ha en litt kraftig forsterker på de.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    De argon høyttalerene er veldig bra bygd. Lyden er ikke så dårlig heller.
    Synes det spiller veldig bra, god mellomtone og diskant på de er det også.
    Litt bass fattige etter min mening.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger nesten ingenting for å drive M65, driver de til maks med 661 uten problemer. Hadde også en Pioneer 30 eller 40 watts som dro de utrolig bra.. så de er lettdrevne som bare det.

De kan sef bli ende bedre med mer effekt, men trenger det ikke i praksis....

Newcomer Xzyte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all hjelp! Setter pris på det

Huff, jeg blir bare mer og mer usikker jeg..
    Sittet X antall timer på nettet og klødd meg i hodet..
    Hvor lang tid tar det fra man bestiller til du får høyttalerne fra surround.no da? Hva koster Yamaha rxv-661 og hvor selges den? har som sagt et stramt budsjett , så har bare 3000, kanskje 3500 til å bruke på receiver.
    Er det noen receivere innen den prisrammen som passer til M-65 ?
    Link de gjerne til meg

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg vil bare legge til at optisk kabel fra PC'en er mye bedre en og bruke phono-jack med skille. Med optisk så får du ikke problemer med støy og du får samtidig muligheten til surround fra pc. Jeg regner med at pc'en har dette eller coax.

Eller så er jeg enig med de her på forum, argon er ikke rare greiene. Har hørt mye godt om Dynavoice. spesielt m65. ikke la deg lure av prisen.

Lykke til...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med pcen har det siden den bare er noen måneder gammel , link ;
    Datakjeden Bergen / ACER M5100/Athlon 64 4600 Ducore/3GBRAM/500GB/DVD/nVi8600GT/DVI/VGA/HDTV/DX10/MultimKeyb/OptMus/VHP

Står på spesifikasjonen : Audio
    Hi-definition audio (7.1), 1-optisk og 1-coaxial S/PDIF
    Så den e no grei !

Men det jeg spør om er , en receiver til rundt 3000kr som kan drive M65.
    Trenger ikke være den beste receiveren i og med at dette er min første, Så lenge den driver M-65, eller evt. noen andre høyttalere til rundt samme pris på et Ok høyt volum så er jeg fornøyd.
    Begynner å bli jævlig lei av å surre rundt på nettet og ikke bestemme meg :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon så deg så kan like gjerne skrive her.. Vurderer også m-65, for så å utvide etterhvert til hjemmekino.. (eller muligens med en gang da jeg har en snill onkel med noen nye høyalere som han ikke trengte) Jeg kan derimot strekke meg til 4000kr for en forsterker. Er Yamaha RX-V663 det beste i prisklassen? Eller klarer jeg meg bra med en 461 eller 463. Hvor store er forskjellene? Har desverre ikke peiling på hi-fi..:-(

Btw: Kan man få en brukbar bd/dvd/cd-spiller til rundt 2000kr?

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    her er det en brukt denon 3805. Den er veldig god, regner med at den klarer å dra m65'ene ganske greit. har den selv. på mine b&w 604 ble det litt i minste laget, så regner med at det går ganske greit. Kanskje litt over prisen.
    Er det noen som har prøvd denon på m65? Skal merkes at denon er litt lys i toppen.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=35162&cat=13

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xzyte
    Takk for all hjelp! Setter pris på det

Huff, jeg blir bare mer og mer usikker jeg..
    Sittet X antall timer på nettet og klødd meg i hodet..
    Hvor lang tid tar det fra man bestiller til du får høyttalerne fra surround.no da? Hva koster Yamaha rxv-661 og hvor selges den? har som sagt et stramt budsjett , så har bare 3000, kanskje 3500 til å bruke på receiver.
    Er det noen receivere innen den prisrammen som passer til M-65 ?
    Link de gjerne til meg

Danke
    Det tok meg kun 4dager til jeg fikk de...

Yamaha selges av en rekke butikker, men 661 er en utgående modell. Du kan kanskje få den fra surround.no om de har fler igjen, ellers så kjøper du den brukt.
    Både Expert og Elkjøp selger Yamaha. Ellers så er det mange hifibutikker som driver med Yamaha.
    Det er bla en Yamahaforhandler her på forumet også....

Jeg tror ikke du skulle ha noe som helst problem med å få til den prisen.. dvs 3000-3500.

Et tips kan jo være at du legger ut ønskes kjøpt annonse for 661 på Av.Forum og Finn.no

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av modo
    Er i samme situasjon så deg så kan like gjerne skrive her.. Vurderer også m-65, for så å utvide etterhvert til hjemmekino.. (eller muligens med en gang da jeg har en snill onkel med noen nye høyalere som han ikke trengte) Jeg kan derimot strekke meg til 4000kr for en forsterker. Er Yamaha RX-V663 det beste i prisklassen? Eller klarer jeg meg bra med en 461 eller 463. Hvor store er forskjellene? Har desverre ikke peiling på hi-fi..:-(

Btw: Kan man få en brukbar bd/dvd/cd-spiller til rundt 2000kr?
    ------------------------------------------------------
    Danke

Skal være mulig å få en blueray/dvd til litt over 2000 idag. Si 2400 så tror jeg du har en pris som mange bluerayspillere koster idag... Sharp og Samsung for eksempel.

Jeg vet ikke helt med 461 463, det spørs litt på hvor store høytalerne dine er. Som sagt så synes jeg 661 og 663 har ganske så bra effekt til prisen. Dessuten har den Topart designet, som også 863, 1800 og 3800 har, det har ikke modellene under. Dette har altså med byggekvalitet og hva slags deler som brukes i forsterkeren.

Hifibladene mener iallefall at denne dvs 661 og 663 er et billig alternativ inn til det som er veldig bra hjemmekino og hifi. Alle prisene de har vunnet sier oss jo det.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud om å kjøpe en Yamaha RXv 463 til 2800,- er det bra eller dårlig?
    Og e den grei til m-65'ene?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud om å kjøpe en Yamaha RXv 463 til 2800,- er det bra eller dårlig?
    Og e den grei til m-65'ene?
    Danke

Jeg har hørt om flere her på forumet som har 463 til M65. De sier at det går bra men jeg synes du skal spørre de først selv. Dersom det er brukt så er vel prisen dessuten litt høy, må gå an å prute litt der mener jeg.

Ifølge papiret så skal den ha 105 Yamaha watt i 8ohm.... fordelt på 5 kanaler.
    Yamaha661 har 95 Yamaha watt til 7 kanaler og mulighet for å biampe den siste forsterkertrinnet.

Dersom du bare trenger 5.1 dvs fem høytalere og subwoofer, så tror jeg du klarer deg fint med Yamaha463 som førsteanlegg.
    Men det er kun min mening.

Jeg må allikevel spørre deg, er det lenge til du skal kjøpe alle høytalerne? Ellers kan det hende du like gjerne kunne kjøpt en stereo med submulighet som også kan funke som hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    ------------------------------------------------------

Hifibladene mener iallefall at denne dvs 661 og 663 er et billig alternativ inn til det som er veldig bra hjemmekino og hifi. Alle prisene de har vunnet sier oss jo det.
    Hva er forskjellen på 661 og 663? Hvem her på forumet selger yamaha?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, forskjellen på 661 og 663 er at 663 er den nye modellen i 3 serien til Yamaha.
    661 er den gamle modellen fra 2006-07? mens 663 er den flunknye.
    Forbedringene består først og fremst av at 663 har støtte for de nye lydformatene til bluray, dvs DTS-hd og Dolby-hd etc.
    Den har også litt bedre effekt 5-10w, den har også fått videoegenskapene som 863 hadde dvs den kan skalere opp alle videosignaler til HDMI signaler opp til 1080p. Dvs at du feks kan koble til tvsignalene eller en videospiller,dvd og skalere opp signalet til noe som ligner HD-kvalitet.
    Så vidt jeg vet er det fortsatt Faroudjja prosessing.
    Om jeg ikke husker helt feil er det også mulighet for å bruke en presenskanal i midten istedet for de to bakerste høytaler kanaler....

Bortsett fra dette er de helt like.
    ----

Det er X3MHC - Din Hjemmekino Spesialist
    X3MHC som er en av Yamahaforhandlerne her på forumet, han har som regel markedsledende priser på nye varer.
    Kommer du med en butikkpris så skal han altså sannsyneligvis klare å slå denne prisen.

Yamaha661 vant årets beste hjemmekinoreceiverpris i budgettklassen i LydogBilde2007.
    Yamaha663 har også vunnet pris som beste receiver i årets Lydogbilde blader.
    Hjemmekino som er et Eisa medlem har også gitt Yamaha flere priser og positiv omtale.
    Samme har flere blader fra kontinentet.
    Yamaha er feks veldig gode på å la kvalitet dryppe nedover til budgettklassene.
    661 og 663 har feks mulighet til å tilkoble to Subwoofere, og det er veldig sjeldent til en såpass billig receiver.

Pr dags dato så er Onkyo og Yamaha ledende aktører innen kvalitet til pris innenfor hjemmekino.
    Onkyo har litt fler HDMI kontakter, samtidig mangler Onkyo mul. for effekt trinn i budgettklassene.
    Pioneer ligger ganske likt an med disse.

Denon er feks veldig dyrt og smått i forhold til hva du egentlig får for pengene.
    Nad er håpløst gammeldags.
    Marantz er litt dyrere men bra kvalitet..

De nye HK er imidlertid ganske spennende, men vet ikke så mye om de.

Det er iallefall slik jeg har oppfattet det fra media og brukere.
    Videre så kan man jo også nevne Arcam og Cambridge... uten at jeg vet mye om disse..

Alle receiverne har forskjellige fordeler og ulemper, men tar du bladtestene og dessuten brukerne og flertallet av dette forumets medlemmer til etteretning så ligger Yamaha og Onkyo rimelig bra an i tet.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Danke

Jeg har hørt om flere her på forumet som har 463 til M65. De sier at det går bra men jeg synes du skal spørre de først selv. Dersom det er brukt så er vel prisen dessuten litt høy, må gå an å prute litt der mener jeg.

Ifølge papiret så skal den ha 105 Yamaha watt i 8ohm.... fordelt på 5 kanaler.
    Yamaha661 har 95 Yamaha watt til 7 kanaler og mulighet for å biampe den siste forsterkertrinnet.

Dersom du bare trenger 5.1 dvs fem høytalere og subwoofer, så tror jeg du klarer deg fint med Yamaha463 som førsteanlegg.
    Men det er kun min mening.

Jeg må allikevel spørre deg, er det lenge til du skal kjøpe alle høytalerne? Ellers kan det hende du like gjerne kunne kjøpt en stereo med submulighet som også kan funke som hjemmekino.
    Det kommer sikkert til å bli en stund før jeg kjøper resten av høyttalerne ja.
    Så en stereo er sikkert bedre, men vet ikke hvilken jeg skal kjøpe..
    Den 463'en er 3 uker gammel.

Noen som selger stereo til rundt 3.000,- ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg råder deg til å kjøpe en av de Asvaberg linket til, de har Dts og bra med effekt til en rimelig penge og det er egentlig det viktigste for din del som ikke har bluray og også kanskje skal høre på litt musikk inne i mellom.

Om jeg skulle kjøpt en ny stereo på markedet til rundt 3000 idag som kunne passet til M65 så hadde jeg personlig gått for denne: Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: CAMBRIDGE 640A v.2 Integrert forsterker

Eventuelt hadde jeg gått for en brukt Pioneer forsterker fra 90tallet med relativt bra effekt.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for Yamaha alternativet til Asvaberg også hadde jeg hatt litt til overs til sidehøytalere,center og kanskje en Proson subwoofer?

Ser du poenget?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en Yamaha RX-V640 RDS til 1800,- Er den ok ?
    Cambridgen så jo ikke så gale ut, var ikke så lett å finne brukte stereo forsterkere.

Valget står jo da foreløpig mellom;
    Yamaha Rx-V640 RDS 1800,-
    Yamaha Rx-V463 2800,-
    Cambridge 640A 3198,-

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en Yamaha RX-V640 RDS til 1800,- Er den ok ?
    Cambridgen så jo ikke så gale ut, var ikke så lett å finne brukte stereo forsterkere.

Valget står jo da foreløpig mellom;
    Yamaha Rx-V640 RDS 1800,-
    Yamaha Rx-V463 2800,-
    Cambridge 640A 3198,-
    -----------------------------------------------------

Danke

I følge specs så er Rx-V640 klart best,
    RX-V640

dersom den er i ypperlig stand som det sies.
    Du må gjøre opp en mening om hva du ønsker selv da, hjemmekino eller stereo.
    Med Yamahaløsningen til 1800,- så får du jo råd til sidehøytalere og subwoofer fra surround.no også....

Jeg hadde gått for Yamaha640 eller Cambridge om jeg var i din situasjon.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -----------------------------------------------------

Danke

I følge specs så er Rx-V640 klart best,
    RX-V640

dersom den er i ypperlig stand som det sies.
    Du må gjøre opp en mening om hva du ønsker selv da, hjemmekino eller stereo.
    Med Yamahaløsningen til 1800,- så får du jo råd til sidehøytalere og subwoofer fra surround.no også....

Jeg hadde gått for Yamaha640 eller Cambridge om jeg var i din situasjon.
    Stereo er vel best til musikk? Anlegget skal brukes hovedsaklig til musikk og film fra Pc'en.. Går for stereo da antar jeg, vil den Cambridgen klare å spille høyt? Må ha en stereo som kan spille høyt , og ikke koste mer enn 3500,- :P

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •