McIntosh, Rotel, Parasound eller Vincent ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

McIntosh, Rotel, Parasound eller Vincent ?

Jeg trenger litt synspunkter her folkens angående forsterkervalg til høyttalerne jeg skal kjøpe; Klipsch RF-82.
    Det jeg da lurer på er hvilken effektforsterker jeg bør gå for. Rekner med at Yamaha RX-V1800 muligens blir pre.
    Har lest en del på forumet her nå å kan bare si at jeg blir mer og mer usikker på hva jeg muligens bør gå for. Mange ulike meninger.
    Mine kriterier for at det skal låte bra er:
    Musikk: Bra bass og mellomtone. Veldig viktig at det ikke blir en lys og skrikende diskant, mer varm aktiv.
    Film: Bra trøkk og mye dynamikk.:twisted:

Det som det da står mellom:
    Parasound Halo A21/23 eller en av NC modellene
    Rotel 1080
    McIntosh MC275
    Vincent SP-331 eller SP-T100*2

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes ikke noe mere opplagt valg en McIntosch....i mine ører...Denne har absolut alt du vil ha.

Det er helt perverst hvor bra McIntosch er...

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenVH
    Jeg trenger litt synspunkter her folkens angående forsterkervalg til høyttalerne jeg skal kjøpe; Klipsch RF-82.
    Det jeg da lurer på er hvilken effektforsterker jeg bør gå for. Rekner med at Yamaha RX-V1800 muligens blir pre.
    Har lest en del på forumet her nå å kan bare si at jeg blir mer og mer usikker på hva jeg muligens bør gå for. Mange ulike meninger.
    Mine kriterier for at det skal låte bra er:
    Musikk: Bra bass og mellomtone. Veldig viktig at det ikke blir en lys og skrikende diskant, mer varm aktiv.
    Film: Bra trøkk og mye dynamikk.:twisted:

Det som det da står mellom:
    Parasound Halo A21/23 eller en av NC modellene
    Rotel 1080
    McIntosh MC275
    Vincent SP-331 eller SP-T100*2
    Du snakker jo om litt forskjellige prisklasser her. Men om budsjettet strekkers seg opp til mc275 ville jeg nok ha anbefalt deg å gå for a21. Mcintoshen vil nok låte bedre på musikk, den har en rimelig deilig mellomtone og behagelig topp, men den har også antydninger til litt pløsete bass. Sånn sett falt jeg langt mer for rogue stereo 90 som i mine ører overgikk mc275 på nesten alle parameterne. Men begge disse produktene har en bakdel; røreffekt på film er ikke optimalt og er trøkk og masse dynamikk på film noe du higer etter tror jeg nok parasound a21 vil være ett bedre valg. Denne boksen er langt strammere, men selvfølgelig med en mindre fyldig mellomtone og en anelse hardere topp, men den har også mer punch og krefter.

Det som gjør dette litt vanskelig er at høytalera dine ligger midt på treet og det kan godt hende at mc275 fungerer ypperlig på de også på film. Det absolutt beste hadde vært om du fikk lånt med deg disse to produktene hjem for å teste.

Årsaken til at jeg ikke nevner de andre kandidatene dine er at de ligger flere klasser under a21 og mc275 så om budsjettet holder ser jeg ingen grunn til å gå ned i kvalitet
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm har hørt litt rundt og kan få MC275 for 20000. Men ble litt skeptisk når jeg så hvordan den så ut. Likte ikke helt designet på forsterkeren. Synes designet er litt viktig og da. Men usikker....!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener ærlig talt ikke at du velger bort McIntosh bare pga utseende???
    Det er jo ikke utseende du skal sitte og høre på mann...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nai du har eg godt poeng og er fullt klar over det. Men er liksom litt redd for at synet at forsterkeren skal plage meg hvis du forstår hva jeg mener..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm har hørt litt rundt og kan få MC275 for 20000. Men ble litt skeptisk når jeg så hvordan den så ut. Likte ikke helt designet på forsterkeren. Synes designet er litt viktig og da. Men usikker....!
    er man ute etter en 275 er nok nå en god tid å handle ja, soundgarden på solli plass har 10 eksemplarer de selger for k20k, og bruktprisen ligger jo også på 20k. Ved andre ord kan man handle nå, teste den ut og hvis man føler at det blir helt feil kan man selge den senere uten å tape noe spesielt - om noe overhodet
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nai du har eg godt poeng og er fullt klar over det. Men er liksom litt redd for at synet at forsterkeren skal plage meg hvis du forstår hva jeg mener..
    eeee...nei
    Likte ikke synet av McIntosh første gangen jeg heller...men etter en tid blir man vandt til det også.
    Du går glipp av MASSE god lyd om du bare går etter utseende...og det gjelder andre produkter også...
    McIntos er bare skikkelig RÅTT!!!!
    Skulle ønske jeg hadde det...
    Håper bare ikke oppgraderingspøkelset kommer på besøk....Da stikker lommeboka er jeg redd:cry:

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Du mener ærlig talt ikke at du velger bort McIntosh bare pga utseende???
    Det er jo ikke utseende du skal sitte og høre på mann...
    Tror jeg hadde gjort det...
    Det må jo se bra ut også!

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dere overfladiske gutter, det er innsiden som teller. Hehe

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke verre enn å kjøpe et rack med dører om man elsker lyden men avskyr utseendet
    -------
    Mvh
    Rune

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mcintosh har lit å lære på designsiden synes jeg...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Mcintosh har lit å lære på designsiden synes jeg...

Mcintosh er en av de mest tradisjonsrike produsentene av hifi og skulle de plutselig gå bort fra designet som har blitt deres varemerke ville mye av sjelen deres har forsvunnet.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe gode synspunkt folkens
    Har jobbet nattskift i natt og likte faktisk utseende mer og mer
    Så tror nok kanskje det kommer en McIntosh på besøk allikevell:twisted:
    Og tross alt går ann å få seg rack med dører

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe gode synspunkt folkens
    Har jobbet nattskift i natt og likte faktisk utseende mer og mer
    Så tror nok kanskje det kommer en McIntosh på besøk allikevell:twisted:
    Og tross alt går ann å få seg rack med dører
    Det var da inderlig godt å høre.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men et lite spm. hvordan vil McIntoshen klare seg mot A21 og Rb-1080 angående watt og da lydstyrke(HØY lyd), den er jo tross alt oppgitt med langt lavere watt?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den klarer seg..tro meg..
    Har hørt på den med JBL Array 1400...morsomt forsøk...
    Og det låt morsomt..Det den ikke ahr i watt, har den i musikals kvalitet.
    Men det finner du ut av når du prøver den.

Lykke til

Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo vurdere å flytte rør delen til cd spiller eller preamp. Har selv samme lyd preferanser som deg og har tenkt mye på å finne riktig utstyr for mitt behov, nemlig god varm stereo lyd kombinert med hjemmekino.

Sleit med spiss diskant i mine RF-7 foret med Denon utstyr. Vurderte en stereo rørforsterker for å løse diskant problemet, men vil ikke ha rør lyd i kino oppsettet.

Løsningen ble en cd spiller med rør og jeg er kjempefornøyd! De kan en jo også få billig fra østen. Jeg valgte en noe dyrere cd spiller hvor jeg kan skifte rør og dermed endre lydbildet. Det kan anbefales.

Oppsettet er da Lector cdp 7TL cd spiller, Pioneer VSX-LX70 surroundforsterker, McIntosh MC-252 og Klipsch RF-7. Alt unntagen Pioneer'en er kjøpt brukt til ca. halv pris

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Morten

Kjøpt deg Klipsch nå? Fikk du svaret på Facebook btw?

Uansett, for meg er dette et relativt lett valg. Viss jeg tar utgangspunkt i at du har råd til alle forsterkerne du nevner i ditt første innlegg, ville jeg personlig gått for Parasound A21. Så kan du senere kjøpe deg P3 som pre, og da får du i bøtter og spann både med krefter på film, og en kjempe flott musikk opplevelse.

Jeg har hørt både McIntosh, Vincent, Rotel og Parasound på Klipsch. Det har variert fra forskjellige Klipsch modeller, men RF 83 har gått mye igjen, og noen ganger RF 7.

Rotel syns jeg er utelukkende, dette stemmer rett og slett ikke sammen med Klipsch, og du vil få en veldig lys klang, og "tildels" skrikende diskant. Ellers gjør den jo jobben ganske greit, hva krefter angår.

Når det gjelder McIntosh knuser den alle de andre alternativene på musikk, den spiller faktisk ræva av dem. Jeg ble selv fortalt at Klipsch + rør er en sjef kombinasjon, og det stemmer fullt og helt. Det spiller MUSIKK. Desverre, syns jeg ikke denne gjør jobben "bra" nok når det kommer til musikk, men det spørs nok hvor kresen du er. Du kan selvfølgelig bli strålende fornøyd

Vincent er også glimrende på Klipsch. Her får du en kjempe flott musikk gjengivelse, og den funker også meget bra til film. Jeg peronlig syns ikke den rekker helt opp til Parasound, når det gjelder all round egenskaper. Men, Vincent er ett meget bra valg.

Jeg kommer nok selv til å bruke Vincent som forsterkeri til stativ høyttalerne jeg skal bruke som lydformildere på soverommet i den nye leiligheten! Såklart ville jeg heller hatt noe dyrere Parasound, men penger er også ett stikkord her. Dessuten, trenger jeg ikke allverdens med krefter for å få liv i ett par Klipsch RB-81.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... du mener altså at McIntoshen ikke når opp når det gjelder film da Kenti:???: Det var jo ikke altfor gode nyheter. Hva var det den manglet når det gjaldt film da?
    Og btw har ikke kjøpt høyttarne enda men de kommer nok snart, skal nå først prøve og selge de jeg har først.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •