McIntosh, Rotel, Parasound eller Vincent ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av geva1
    Hvilken forsterker må JBL 1400 ha for å spille OK med bra bass? En Parasound effektforsterker på 2x200 watt holder kanskje bra?
    Jeg formoder at du mener 2x250w siden parasound ikke har noen effektforsterkere på 2x200w? Jeg har dog desverre ikke testet 2x250w fra parasound, men jeg har testet vincent med 2x300w, usher med 2x150w og rogue stereo 90 med 2x90w. Sistnevnte var svakest hva trøkk og bass gjaldt, men det funka. Vincent og usher hadde mer enn nok krefter til å få frem gliset. Så ja, jeg er ganske sikker på at 2x250w fra parasound bør fungere mer enn godt nok.

Hvilken forsterker krever de hvis man skal høre hva de er gode for? Altså utnyttet dem maksimalt.
    Umulig å si. Det nærmeste et fasitsvar man kan komme vil være: "Så dyr forsterker du overhodet kan ha råd til". Parasound jc1, mc501, pass labs x350.5 osv. Da snakker vi prisklasse 74k til rundt 100k+ for å si det slik. Jeg har for øyeblikket jc1 på de og var det ikke for at jeg nå skal legge om hele anlegget så ville jeg aldri i verda ha tenkt tanken på å gå opp fra jc1, jeg mener de er mer enn råe nok til å drive arrayene
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Har du hørt det opsettet der? Kjedeeeeeligt spør du meg. Første gang Rammstein har låt så kjedeligt. Men som sagt smak og behag
    Nope. Men en kamerat av meg hørte på det idag. Jeg var også innom idag, for å se hva stativer til RB-81 kostet!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Nope. Men en kamerat av meg hørte på det idag. Jeg var også innom idag, for å se hva stativer til RB-81 kostet!

Ok, tror iallefall de er litt greie på pris der borte

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tror iallefall de er litt greie på pris der borte
    Det fikk jeg også en anelse om

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Jeg formoder at du mener 2x250w siden parasound ikke har noen effektforsterkere på 2x200w? Jeg har dog desverre ikke testet 2x250w fra parasound, men jeg har testet vincent med 2x300w, usher med 2x150w og rogue stereo 90 med 2x90w. Sistnevnte var svakest hva trøkk og bass gjaldt, men det funka. Vincent og usher hadde mer enn nok krefter til å få frem gliset. Så ja, jeg er ganske sikker på at 2x250w fra parasound bør fungere mer enn godt nok.

Umulig å si. Det nærmeste et fasitsvar man kan komme vil være: "Så dyr forsterker du overhodet kan ha råd til". Parasound jc1, mc501, pass labs x350.5 osv. Da snakker vi prisklasse 74k til rundt 100k+ for å si det slik. Jeg har for øyeblikket jc1 på de og var det ikke for at jeg nå skal legge om hele anlegget så ville jeg aldri i verda ha tenkt tanken på å gå opp fra jc1, jeg mener de er mer enn råe nok til å drive arrayene
    Takk for svar! Ja det var vel 250 w jeg tenkte på. Så de har ingen 200 w fra eldre årgang? Mulig jeg tenker på Adcom her da.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Ja det var vel 250 w jeg tenkte på. Så de har ingen 200 w fra eldre årgang? Mulig jeg tenker på Adcom her da.
    Nja, de hadde jo[url=http://parasound.com/vintage/hca1500a.php]HCA-1500A 2 Channel Amplifier[/url som ga 2x205w. Skal ærlig innrømme at jeg er litt dårlig på de eldre parasound produktene. Og adcom kan jeg nada om desverre..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kan tenke meg at Mcintoshen er mye varmere. Men med 1092 var det ikke anntydning til skarp lyd på RF-7. I mine ører i vertfall. Støyer 1090 masse?
    Ja, på "tomgang" mellom sanger og i stille partier på film med mine RF-7. Jobbet mye med det problemet. Gikk igjennom hele lista med problemsøking. Nappet ut alle mulige kilder, rutet kabler om og la inn ny strømkurs. Sendte til og med Rotel'en til reparasjon, men de fant jo intet. I tillegg ødla "beistet" ryggen min med all løftingen

Som du skjønner så ville jeg virkelig at den skulle fungere hos meg. Med en høyttaler som demper brummingen mer og kontrollerer diskanten bedre, så er den nok et godt valg.

Antageligvis kan mitt tidligere dårlige lytterom ha noe av skylden for at det ble "lyst". Nå er det bygget om og dempet tilstrekkelig.

Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:
    Var å hørte på Rotel og Parasound her igår. Wow for en forskjell. Brukte da RF-82 og Yamaha RX-V2700 sammen med dem.
    Det var femkanaleren til Rotel med 120W på hver kanal og Parasound NC, minste modell som ble brokoplet.
    Rotelen ble utrolig lys i toppen og mange detaljer i det øvre sjiktet forsvant. Trøkket var da uansett større på Rotelen men..
    NC ble varm i toppen og allround var lyden veldig behagelig og nydelig. Kunne hørt på høyttalerne med denne forsterkeren i timesvis, i forhold til Rotelen hvor du ville hatt vondt i hodet etter et kvarter. Manglet dogg litt i bunn.

Gleder med til neste uke da Halo blir prøvd ut. Satser på det blir en knall match med tanke på NC egentlig bare manglet noe trøkk som Haloen skal ha hvis man ser på speccs.:twisted:

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjør på

Halo på Klipsch er en god match

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dagster
    Ja, på "tomgang" mellom sanger og i stille partier på film med mine RF-7. Jobbet mye med det problemet. Gikk igjennom hele lista med problemsøking. Nappet ut alle mulige kilder, rutet kabler om og la inn ny strømkurs. Sendte til og med Rotel'en til reparasjon, men de fant jo intet. I tillegg ødla "beistet" ryggen min med all løftingen

Som du skjønner så ville jeg virkelig at den skulle fungere hos meg. Med en høyttaler som demper brummingen mer og kontrollerer diskanten bedre, så er den nok et godt valg.

Antageligvis kan mitt tidligere dårlige lytterom ha noe av skylden for at det ble "lyst". Nå er det bygget om og dempet tilstrekkelig.

Dag
    Hehe.. Kjedelig da. Men så må du huske på at RF-7ene har en utrolig høy følsomhet. Kanskje det er derofor støyen kommer bedre frem der?

Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Kjedelig da. Men så må du huske på at RF-7ene har en utrolig høy følsomhet. Kanskje det er derofor støyen kommer bedre frem der?
    Antar det

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •