McIntosh, Rotel, Parasound eller Vincent ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MortenVH
    Men et lite spm. hvordan vil McIntoshen klare seg mot A21 og Rb-1080 angående watt og da lydstyrke(HØY lyd), den er jo tross alt oppgitt med langt lavere watt?
    Sitat Opprinnelig postet av kftosberg
    Den klarer seg..tro meg..
    Har hørt på den med JBL Array 1400...morsomt forsøk...
    Og det låt morsomt..Det den ikke ahr i watt, har den i musikals kvalitet.
    Men det finner du ut av når du prøver den.

Lykke til
    Sitat Opprinnelig postet av kentove
    Når det gjelder McIntosh knuser den alle de andre alternativene på musikk, den spiller faktisk ræva av dem.
    Hei Morten.

Svarene du har fått ifra KentOve og kftosberg er ikke helt i tråd med mine erfaringer desverre. Jeg har selv levd med array1400 i over ett år nå og testet ut endel forsterkere på disse. Deriblandt mcintosh sin integrerte 2275 som er 275 pluss pre i samme boks. Riktignok har den meget god lyd hva musikk angår, men når det kommer til krefter opplevde jeg den som såpass svak at lydnivået ble såpass begrenset at selv om det låt bra så forsvant all morroa og lyttegleden fordi array1400 sugde den tom så altfor fort.

Når det kommer til KentOve sin relativt bastante påstand er det viktig at du legger merke til at dette er i forhold til de andre alternativene du har remset opp. Men selv om mc275 er sabla god er den slettes ikke uten konkurranse. Jeg drømte selv om denne for en god stund tilbake, men så begynte ett par personer her inne å snakke varmt som rogue stereo 90 som koster ca kr 24k. Tenkte jeg fikk sjekke ut den, fikk låne den og kjøpte meg en like etter. Hvor 275 dro vokalen endel bakover i bildet samtidig som den ble relativt anpusten relativt fort var stereo90 stikk motsatt. Stemmer ble dratt langt mer frem enn hva de gjorde med mcintoshen, men ikke mer enn at de hørtes mer troverdig ut. Det var ikke snakk om at stemmene ble dratt unaturlig langt frem i lydbildet. Stereo90 har også 15w mer på papiret men i praksis opplevdes denne som en mye kraftigere forsterker enn mc275 uavhengig av hva som sto på papiret.

Du KAN gå for en transistoreffektforsterker og en GOD pre med rør, det blir nok bra, men med tanke på hvor lettdrevene rf82 egentlig er, så tror jeg nok et godt rør-effektrinn vil være en bedre investering om du ikke vil ut med god sum cash for et ekstra linjetrinn. 275 vil garantert gjøre en sabla god jobb, men vær klar over at det som nevnt finnes andre alternativer som ifølge mange er bedre innenfor samme prisklasse. 275 har imidlertid en stor fordel i forhold til stereo90; den kan brokobles hvis du en dag trenger mer kraft. Ved å kjøpe enda en og brokoble de to får du ca 3ganger så mye kraft pr blokk (det er ikke oppgitt noe offisiel måling på det, personlig stoler jeg mer på dobbelt så mye men) og da snakker vi seriøse krefter for å si det mildt!

I og med at mine neste høytaler (om alt går i orden) er ganske så lettdrevene kontra arrayene så kommer 275 til å bli testet ut, og forhåpentligvis får jeg også tak i rogue m150 blokkene i samme tidsrom. Men dette kan ta litt tid, så det er nok ikke noe du bør vente på før du handler.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... du mener altså at McIntoshen ikke når opp når det gjelder film da Kenti:???: Det var jo ikke altfor gode nyheter. Hva var det den manglet når det gjaldt film da?
    Og btw har ikke kjøpt høyttarne enda men de kommer nok snart, skal nå først prøve og selge de jeg har først.
    Det er vel omtrent det jeg mener ja. Men, ikke misforstå.. Jeg er kresen, og flertallet hadde nok blitt greit fornøyd.

Personlig syns jeg den manglet litt trykk i skikkelig fartsfullte action filmer. Jeg sitter bare der og venter på at det skal riste skikkelig løst i sofaen jeg sitter i, men desverre får du ikke den samme følelsen av rør, som du gjør med transistor forsterkere. Det er nå min mening.

Uansett kan du vel få lånt både Mc275 og A21 med deg hjem, når høyttalerne kommer i hus? Mc275 kan du låne hos Soundgarden i Haugesund, mens nærmeste Parasound forhandler for oss er vel Resonans i Stavanger. Der er de hyggelige, og tror ikke det skal være noe problem for deg å få lånt A21 med deg hjem noen dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var bare dette med den gode prisen jeg kunne få på mc275 nå, men men får teste ut begge deler. Altså parasound og McIntosh da. Og skulle jeg da eventulet ikke få en bra pris på mc275 i fremtiden kan jeg jo prøve som Skrotnisse sier, teste Roguen eller rør i pre.

Btw Budal forhandler Parasound

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw Budal forhandler Parasound
    Åå herregud! Kom jeg ikke på en gang haha

Forresten.. Så du titta litt på Skrotnisse sine Array 1400? Og noen Usher CP 8571 på AVtorget. Var dette seriøse tanker, eller?

Skulle det være at du havner på Nissens Arrayer, kan jeg godt være med på en kjøretur over fjellet Har ikke noe annet fornuftig å gjøre nå i friperioden min!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja det frister fælt! Var og hørte på dem men... går han litt videre ned i pris så skal jeg vurdere det er jo tross alt han som må selge fort grunnet nytt kjøp :-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som han har skrevet selv i Finn annonsen sin " Pris er noe vi kommer til enighet, disse SKAL vekk ) " ...

Du klarer nok å presse de ned litt til ska du se

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja det frister fælt! Var og hørte på dem men... går han litt videre ned i pris så skal jeg vurdere det er jo tross alt han som må selge fort grunnet nytt kjøp :-D
    desverre Morten, jeg går IKKE ned i pris. 40k er egentlig en rimelig god pris på disse og selv om jeg er skitkeen på å få meg nye høytalere betyr nok ikke det at jeg gir de bort. Ser for meg en som i utgangspunktet hadde tenkt til å kjøpe rf83, men så fikk han array 1400 til 30k så da gikk det greit liksom. hehehehhe.

så desverre, prisen er 40k og førstemann til mølla får de
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jeg tenkte uansett ikke en så lav pris som 30k men jeg får forstår hva du mener og 40k er en utrolig bra pris. Og hadde det ikke vert det at jeg trenger noen heftige forsterkere i tillegg da. Så hadde jeg kjøpt dem på dagen Kan ikke ta meg helt friheten til å bruke 70+ i anlegg nå for øyeblikket!

Men så til en litt annen liten sak. En kompis av meg har kjøpt RF-83 nå. Han skal drive disse på Rotel suroundreceiver og rotel multi effektforsterker. Mener det var 1075 eller noe sånn... 5*120W. Må si jeg er VELDIG skeptisk til dette på musikk, og vett ikke helt på film. Hva mener dere om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ja kan jo nevne at grunnen til at han går for en multi effektforsterker istede for stereo var.... spenning... mindre ledninger!

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei Morten

Kjøpt deg Klipsch nå? Fikk du svaret på Facebook btw?

Uansett, for meg er dette et relativt lett valg. Viss jeg tar utgangspunkt i at du har råd til alle forsterkerne du nevner i ditt første innlegg, ville jeg personlig gått for Parasound A21. Så kan du senere kjøpe deg P3 som pre, og da får du i bøtter og spann både med krefter på film, og en kjempe flott musikk opplevelse.

Jeg har hørt både McIntosh, Vincent, Rotel og Parasound på Klipsch. Det har variert fra forskjellige Klipsch modeller, men RF 83 har gått mye igjen, og noen ganger RF 7.

Rotel syns jeg er utelukkende, dette stemmer rett og slett ikke sammen med Klipsch, og du vil få en veldig lys klang, og "tildels" skrikende diskant. Ellers gjør den jo jobben ganske greit, hva krefter angår.

Når det gjelder McIntosh knuser den alle de andre alternativene på musikk, den spiller faktisk ræva av dem. Jeg ble selv fortalt at Klipsch + rør er en sjef kombinasjon, og det stemmer fullt og helt. Det spiller MUSIKK. Desverre, syns jeg ikke denne gjør jobben "bra" nok når det kommer til musikk, men det spørs nok hvor kresen du er. Du kan selvfølgelig bli strålende fornøyd

Vincent er også glimrende på Klipsch. Her får du en kjempe flott musikk gjengivelse, og den funker også meget bra til film. Jeg peronlig syns ikke den rekker helt opp til Parasound, når det gjelder all round egenskaper. Men, Vincent er ett meget bra valg.

Jeg kommer nok selv til å bruke Vincent som forsterkeri til stativ høyttalerne jeg skal bruke som lydformildere på soverommet i den nye leiligheten! Såklart ville jeg heller hatt noe dyrere Parasound, men penger er også ett stikkord her. Dessuten, trenger jeg ikke allverdens med krefter for å få liv i ett par Klipsch RB-81.

Lykke til!
    Rotel Lys? Hvilken Rotel har du hørt om jeg så tør spørre. Har hørt Rotel 1092 på RF-7, og det låter kanon. Og Rotel leverer varene. Først Hegel på Klipsch og nå Rotel lys?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jeg tenkte uansett ikke en så lav pris som 30k men jeg får forstår hva du mener og 40k er en utrolig bra pris. Og hadde det ikke vert det at jeg trenger noen heftige forsterkere i tillegg da. Så hadde jeg kjøpt dem på dagen Kan ikke ta meg helt friheten til å bruke 70+ i anlegg nå for øyeblikket!
    forsterkere som oberon 6.1 og a21 fungerer faktisk overraskende godt på de. Si man for eksempel kjøper en brukt a21 for ca 14k som de går for, og ved en senere anlegdning kjøper en til, brokobler de og vips, så har man 2x750w med herlig parasound kvalitet på de

Vet dette virka som ei salgsannonse, men jeg føler at mange har misforstått disse høytalera: man må ikke ha noen gigantiske superdyre forsterkere på de, de låter sabla bra med normale forsterkere, men ja, for å låte helt optimalt krever de forsterkere som koster flesk..
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Rotel Lys? Hvilken Rotel har du hørt om jeg så tør spørre. Har hørt Rotel 1092 på RF-7, og det låter kanon. Og Rotel leverer varene. Først Hegel på Klipsch og nå Rotel lys?
    Rotel 1070, 1080 og 1092 har jeg prøvd på forskjellige Klipsch modeller. Opptil flere ganger. Jeg har også hørt 1092 på både RF 83, RF 7 og Array 1400 - jeg opplevde ved ingen av tilfellene at det var kanon, tvert imot. Men, det nevnte jo jeg også det.. Rotel leverere varene i krefter, ingenting å skorte på der!

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel 1070, 1080 og 1092 har jeg prøvd på forskjellige Klipsch modeller. Opptil flere ganger. Jeg har også hørt 1092 på både RF 83, RF 7 og Array 1400 - jeg opplevde ved ingen av tilfellene at det var kanon, tvert imot. Men, det nevnte jo jeg også det.. Rotel leverere varene i krefter, ingenting å skorte på der!
    Det jeg reagerte på var skarp diskant!

Newcomer Dagster sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Det jeg reagerte på var skarp diskant!
    Har hatt Rotel RB 1070 og RB 1090 på mine RF-7 og det ble for lyst og skarpt. Det kunne kanskje blitt ok med en rør pre eller cd spiller med rør ut, men det har jeg ikke prøvd.

1070 var litt for svak og 1090 ga alt for mye støy (brumming). Klipsch slipper igjennom det meste og Rotelen er muligens ikke skjermet godt nok. Problemet ble så og si eliminert med McIntosh MC-252'en.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kan tenke meg at Mcintoshen er mye varmere. Men med 1092 var det ikke anntydning til skarp lyd på RF-7. I mine ører i vertfall. Støyer 1090 masse?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ett lite tips til deg MortenVH.

Viss du er i Haugesund en dag, så stikk innom Audiofoni som ligger nesten rett over gaten for Soundgarden. Der står RF 82 oppe, med full Xindak elektronikk Kanskje det kan være verdt å sjekke ut?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ett lite tips til deg MortenVH.

Viss du er i Haugesund en dag, så stikk innom Audiofoni som ligger nesten rett over gaten for Soundgarden. Der står RF 82 oppe, med full Xindak elektronikk Kanskje det kan være verdt å sjekke ut?
    Har du hørt det opsettet der? Kjedeeeeeligt spør du meg. Første gang Rammstein har låt så kjedeligt. Men som sagt smak og behag

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja har faktisk vert innom på Audiofoni og hørt. Og som du sier rammstein ble litt "kjedelig". Utrolig lite dynamikk og trøkk... ble seriøst skuffet! Han snakket om at han ikke kjøte den forsterkeren han pleide på høyttalerne men det var nå uansett rør-hybrib fra xindak.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg hørt de på de største blokkene til xindak, pluss den Muse deluxe 1, og Xa8250. Kjedeligt, udynamisk, utrolig lite trøkk.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker må JBL 1400 ha for å spille OK med bra bass? En Parasound effektforsterker på 2x200 watt holder kanskje bra?

Hvilken forsterker krever de hvis man skal høre hva de er gode for? Altså utnyttet dem maksimalt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •