Hjelp??? Koble Yamaha rx-v863 opp mot rotel rb981 og rb981?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp??? Koble Yamaha rx-v863 opp mot rotel rb981 og rb981?

Lurer på om noen kan komme med noen tips her, har 2 roteler(rb981-980) som jeg tenkte og koble som et effektrinn på frontene mine(xtz 99.26) i bridged mono. En forsterker til høyre og venstre høytaler, men så lurer jeg på hvordan jeg gjør dette med tanke på at jeg bare har en utgang på preout til frontene på yamahaen? Er det bare til å bruke en signal kabel med et Y-ledd? slik som jeg gjør på subben? setter pris på alle tips å råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom til en "google konklusjon" at jeg bare kobler en rca kabel til enten høyre eller venstre på input på rotelen ettersom om det er høyre eller venstre høytaler. stemmer dette?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo pre-out L og R på din Yamaha. Du må sjekke manualen for din Rotel ifht hvordan du skal tilkoble et monosignal når du brokobler den.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du brokoble RB981 må du åpne den og fysisk flytte tre jumpere inne i forsterkeren.
    Se manualen her og finn Bridged/mono i innholdsfortegnelsen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en link et sted på forumet om hvor de jumperne befinner seg.

Eller så kan du y-splitte høyre preout fra yamaha til høyre kanal på begge rotelene og venstre preout fra yamaha til venstre kanalene på rotelene.

Det er vel bi-wire terminaler på xtz 99.26 om jeg ikke husker feil.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ıkke sa mye greıe pa rotelene du har. föler det er noe som ıkke stemmer helt hvıs du kobler begge ı brıdge. en pa hver höytaler. nar rotelene ıkke er av samme type?? Med tanke pa lydklangen/tone?
    Vıl det da ıkke vere bedre a bare ha de ı "stereo mode". a koble den ene rotelen tıl bass pa begge höytalerene a den andre rotelen tıl dıskant. xtz 99.26har jo bi-wire terminaler.

Men er det vıts med to effekttrınn tıl noen sma xtz 99.26 statıvhöytalere?
    Blır ıkke det overkıll? vet de xtz"ene kan vere tungdrevne da. Men na har vel begge rotelene stor nok strömforsynıng tıl a drıve de alene?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Blır ıkke det overkıll? vet de xtz"ene kan vere tungdrevne da. Men na har vel begge rotelene stor nok strömforsynıng tıl a drıve de alene?
    99.26 har en følsomhet på 88dB og trives godt med skikkelig krefter. Om det er overkill med to Roteler skal jeg ikke spekulere i.
    Som flere har nevnt her, så er nok bi-amping å anbefale med disse forsterkerne.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, rotelene er allerede brokoblet av tidligere eier. Så jeg bare lurte på hvilke signal kabler jeg skal bruke osv, men alt er nå funnet ut av
    Skal bare bli en fryd å få kommet seg hjem å teste dette ut.

Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Har ıkke sa mye greıe pa rotelene du har. föler det er noe som ıkke stemmer helt hvıs du kobler begge ı brıdge. en pa hver höytaler. nar rotelene ıkke er av samme type?? Med tanke pa lydklangen/tone?
    Vıl det da ıkke vere bedre a bare ha de ı "stereo mode". a koble den ene rotelen tıl bass pa begge höytalerene a den andre rotelen tıl dıskant. xtz 99.26har jo bi-wire terminaler.

Nei det er godt mulig at jeg ikke trenger mer "power", men nå har jeg ikke kommet meg hjem fra sjøen enda så har ikke fått prøvd det ut enda. Men du får komme ned en tur når jeg kommer hjem rayman

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. gleder meg tıl aa höre xtz 99.26. Har jo faatt mye skröyd ı tester og av eıere.
    Kan og ta med radıoshacken saa me faar kalıbrert suben tıl höytalerene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •