Musikk kalibering av Denon AVC-A1HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikk kalibering av Denon AVC-A1HD

Hei! andre som eier denne receiveren her ?. Jeg har fått strålende resultater med denne på film, men ikke fått musikk spillingen til å sitte helt enda. har ikke fått så mye tid til å dille med den enda, men skal sette meg ned litt med den imorgen.

Kan man kalibrere et eget oppsett for musikk avspilling i 2 kanaler fra CD. Altså. f eks at Audyssey er slått av og subben er justert litt annerledes osv uten å måtte gjøre dette manuelt. Slår man på Direct eller Pure Direct så forsvinner subbene og det er ikke veldig aktuelt her da jeg har realtivt små høyttalere som trenger subben for å spille full range. Har kalibrert høyttalerne som small med delefrekvens på 80 Hz til subben.

Kun testet det litt, men det som låt så bra på film låt ganske tynt og uengasjerende på musikk, men litt for tam bass.

Noen bra måte å kalibrere musikk og film lytting hver for seg ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller hvis noen har andre nye Denon modeller med samme oppsett muligheter er det jo altids mulighet til å komme med noen tips

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke mange svar

Ikke mange som tenker på hva det er de hører på muligens.

Fikk idag koblet opp en Denon DCD-2000AE i tillegg til 2500 Blueray spilleren og mye av problemet løste seg med det. Nå har jeg til og med sub signal på direct og Pure direct ved 2 kanals CD avspilling. Subben anstrenger seg betydelig mindre enn ved film lytting. Nesten umulig å se noen rørelse ved høye volum, men merker den er der. Er ikke sikkert på om høyttalerne nå står som Large eller fortsatt som small. Veldig mye mere trøkk nå så mulig den oppererer full range.

Jaja, uansett har jeg nå en super lyd i stereo for første gang med en hjemmekino receiver fra Denon. Tøffere lyd med B&W XT høyttalerne mine + sub enn det var med Array 1400 sammen med heftige monoblokker og det er jo kult. Utolig kontant lyd med masse trøkk som jeg nettopp har savnet fra Denon de siste årene.

Så denne receiveren er definitivt ikke snill som så mange hevder, men det krever høyttalere og muligens en sub som passer i tillegg for å få dette til tydeligvis og i mitt tilfelle hjalp det masse med analog lyd inn fra en bra cd-spiller.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Instilling AVC-A1HD

Jeg har brukt en del tid på å stille inn forsterkeren for bruk til musikk i stereo. Jeg har endt opp med å sette fronthøyttalerne til små, bruke 2 subber som mix med THX deling på 40Hz eller 60Hz. Da satt det hele skikkelig. Tidligere slet jeg litt med ryddigheten i bassområdet fram til jeg brukte THX settingen. Jeg bruker ikke noe romkorreksjon, kun stereo direct. For øvrig har jeg bi.ampet frontene.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Hei! andre som eier denne receiveren her ?. Jeg har fått strålende resultater med denne på film, men ikke fått musikk spillingen til å sitte helt enda. har ikke fått så mye tid til å dille med den enda, men skal sette meg ned litt med den imorgen.

Kan man kalibrere et eget oppsett for musikk avspilling i 2 kanaler fra CD. Altså. f eks at Audyssey er slått av og subben er justert litt annerledes osv uten å måtte gjøre dette manuelt. Slår man på Direct eller Pure Direct så forsvinner subbene og det er ikke veldig aktuelt her da jeg har realtivt små høyttalere som trenger subben for å spille full range. Har kalibrert høyttalerne som small med delefrekvens på 80 Hz til subben.

Kun testet det litt, men det som låt så bra på film låt ganske tynt og uengasjerende på musikk, men litt for tam bass.

Noen bra måte å kalibrere musikk og film lytting hver for seg ?
    Under manuel setup, audio setup deretter direct/2ch setup kan du laget et eget oppsett for 2 kanals stereo. Velge str på HT og delefrekvens samt sub av eller på. Audyssey skrur du av via fjernkontrollen.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Under manuel setup, audio setup deretter direct/2ch setup kan du laget et eget oppsett for 2 kanals stereo. Velge str på HT og delefrekvens samt sub av eller på. Audyssey skrur du av via fjernkontrollen.
    Det er riktig, men subben fungerer kun dersom man velger "stereo". Så snart "Direct" eller "Pure Direct" velges så kobles subbene ut. Litt kjedelig, men sånn er det. For min del betyr det ikke all verden da jeg ikke opplever forskjellen på "Direct" og "Stereo" som ekstremt stor. Da blir det i praksis som å velge mellom "sub av" og "sub på" ved hjelp av ett tastetrykk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •