Transfo omformer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Transfo omformer

Hei, har fått meg forsterker fra usa idag, en Mackie m-4000, Og den trenger transfo omformer. Noen som har peiling hvor stor jeg trenger evt hvor jeg får kjøpt ? Link til Mackien Mackie - M-Series Takker for svar

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du mener er vel helst en "step-down" trafo. ;-)

Er nesten fristet til å si at dette ikke var noe lurt kjøp. Den forsterkeren krever en ganske "feit" og dermed dyr trafo, i alle fall om du har tenkt å belaste forsterkeren maksimalt!
    2kW i 2 ohm krever så avgjort sitt hva trafoen angår! Helst bør den levere endel mer enn 2kW for ikke å overbelaste trafoen. 2,5kW kanskje?
    Finner beklageligvis ikke en link til en passende leverandør, men googlet litt: kjøpe step-down trafo - Google-søk

Finnes norske leverandører av slike trafoer også. ELFA kan kanskje hjelpe deg? https://www1.elfa.se/elfa/index.jsp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, ja har hørrt at det kan bli litt dyrt, men er ganske spent på og teste forsterkeren hvilken prisklasse er det snakk om da tro ?

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet, hvis du har kunnskaper innenfor elektronikk, er å bytte ut ringkjernetransformatoren som sitter inne forsterkeren med en som er beregnet på 220V. Dette krever dog at du har kontroll på sekundærviklingene på trafoen, og vet hva slags spenning som sendes ut på de. Dette kan du også få tak i hos Elfa...

Dette er mye billigere, men ruinerer imidlertid garantien din, eg gjør produktet "ulovlig" å bruke i Norge...:-p

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en step-down og step-up trafo på 3000W. Den kostet rundt $100 for 4-5 år siden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •