Rimelig receiver - NAD T744 vs Denon AVR-1708

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig receiver - NAD T744 vs Denon AVR-1708

Hei!

Lurer på å kjøpe en rimelig surroundforsterker og et sett høyttalere, for eventuellt utvide til 5.1 senere. Er student og bør på hybel, så har ikke veldig stor plass, og tenkte derfor å kjøpe noen mindre høyttalere (i alle fall til å begynne med)

Ser da at hifiklubben har NAD T744 til 2500,- og Denon AVR-1708 til 2700,- (medlemspris). Har for tiden bare en 25" gammel tv, vet ikke hvor lenge jeg kommer til å ha den, men tviler hvertfall på at jeg kommer til å kjøpe blu-ray spiller/x-box e.l. med det første.

Bruken blir nok ca 70% musikk og 30% TV/film

Tenkte å kjøpe noen Dali Concept 2 høyttalere til (eller andre.. tips? )

Rommet er ca 15kvadrat, og skråtak, ca 2-4m under taket.

Noen tips til hvilken av disse jeg burde gå for? Ser at Denon-en har litt flere funksjoner, men trenger jeg egentlig disse? Og kommer som sagt til å spille en god del musikk på den.

Newcomer Vassis sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at Denon har HDMI 1.3 kan denne motta både bilde og dekodet lyd i ein kabel, meir framtidsretta. So om du ikkje skal kjøpe ny reciver når du skal ha BD er nok Denon mest aktuell. Nad'en er nok meir sprek på krefter, medan Denon satsar på specs.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon-en har vel bare HDMI-switching, altså fungerer det bare for å samle mange videokilder så man kan sende en kabel til Tv-en i stedet for mange kabler opp til tven? Tviler på at jeg kommer til å kjøpe meg så mange andre videokilder med det første, så anser det behovet som veeeeldig lite.

Fra hifiklubben.no:
    Legg merke til at det her er snakk om en ren video-switching funksjon. Det betyr at du må supplere med en digital coaxial-kabel for å få full multikanal lyd på anlegget.
    Ser at Denonen har autojustering, men fungerer dette egentlig, eller er det bare tull?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en T744 og er imponert over lydkvaliteten på musikk, luftig lydbilde og bra med punch i bassen. Siden du skal bruke den til musikkspilling, så bør jo det veie tungt. Har ikke hørt Denon-en, men er i tvil om den er like god på dette området.

Det at T744 mangler HDMI betyr ikke all verden, med mindre du skal ha mange HDMI-baserte lyd/bilde-kilder. Jeg kjører alt via en HTPC likevel, så jeg har bare 1 kilde uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, er nok NAD-en jeg heller mot, må jeg inrømme, lydkvalitet betyr ganske mye.

Har noen noe tips til greie høyttalere? De bør ikke være for store, men likevel ha litt punch. Pris: 2-3000,- (6,5"?)

Har kikket litt på Dali Concept 2, noen erfaringer med disse?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •