Trenger en stereoforsterker til Dynavoice F6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger en stereoforsterker til Dynavoice F6

Hei. Fikk oppdrag om å finne et anlegg til en kamerat og han var ute etter mye trykk sa han. Tenkte at Dynavoice F6 kan være et greit sted å starte med en grei sub ved siden av (tenkte på XTZ 10.16). Men hva slags forsterker bør han kjøpe? Antar at ikke kvaliteten på lyden er i toppprioritet, men forsterkeren skal helst kunne drive F6ene ganske greit. Hvis noen kunne sett litt igjennom bruktmarkedet for meg hadde det vært fint det og, jeg har ikke nok kunnskaper for å vite hva som er gode kjøp eller ikke :P

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt F6 med Denon som den låt ganske så tilbakelent og trygg med, mens med NAD fikk den ganske så bra punchbass, men ble litt mere røff i toppen..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv yamaha og dynavoice f6 og det spilte veldig bra sammen.ble en tøff lyd av dette oppsettet!
    Mye og velge i så det beste er sikkert og høre på flere merker hvis han har mulighet til det.Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høre på flere merker er ikke noe alternativ, han bryr seg ikke om så mye annet enn pris så vi trenger en forsterker som får gir grei guffe for pengene samt at den klarer å dra høytalerne fint. Har dere noen eksempler å komme med?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjett?
    Nytt eller brukt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hvor mye man må opp i for å få noe som duger. Nytt går greit, men gjerne brukt hvis noen finner noe brukbart. Tenker kanskje vi strekker budsjettet opp til rundt 2000 kroner hvis det holder?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Vet ikke helt hvor mye man må opp i for å få noe som duger. Nytt går greit, men gjerne brukt hvis noen finner noe brukbart. Tenker kanskje vi strekker budsjettet opp til rundt 2000 kroner hvis det holder?
    Bare å sjekke brukten på Finn.no...
    Om du ikke finner noe bra der i dag, så er det en fair sjanse for å finne noe der i morgen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så igjennom en gang, men fant ikke så mye. De rimelige stereoforsterkerne ser ut til å være av litt alder, mulig de spiller bra, men litt design og display hadde vært fint. Var en del surround recievere der også innenfor budsjettet, men det er kanskje litt unødvendig i og med at han aldri vil få bruk for de andre utgangene?

Hva med Proson RV 2050? Ser de har dem på surround.no, kunne tatt det sammens med suben når anlegget skal kjøpes.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd F-6 på en gammel Mission Cyrus One fra det glade '80 tall, det var ganske god match. Men det er begrenset med krefter i Cyrusen, 2x25W, men med en sub i tillegg kan det spille tålelig høyt.

Hvordan er Cambridge sammen med F-6, noen som har erfaring med det?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingkong
    Hadde selv yamaha og dynavoice f6 og det spilte veldig bra sammen.ble en tøff lyd av dette oppsettet!
    Jeg hiver meg på denne, jeg. Yamaha og Dynavoice F6 gir bare rett og slett pen lyd i mine ører. Jeg føler de utfyller hverandre meget bra. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så igjennom en gang, men fant ikke så mye. De rimelige stereoforsterkerne ser ut til å være av litt alder, mulig de spiller bra, men litt design og display hadde vært fint. Var en del surround recievere der også innenfor budsjettet, men det er kanskje litt unødvendig i og med at han aldri vil få bruk for de andre utgangene?

Hva med Proson RV 2050? Ser de har dem på surround.no, kunne tatt det sammens med suben når anlegget skal kjøpes.
    Proson RV 2050 har en lei tendens til å blacke ut etter ei stund, noe jeg selv også har erfart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson RV 2050 har en lei tendens til å blacke ut etter ei stund, noe jeg selv også har erfart.
    Men er den noe tess lydmessig?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er den noe tess lydmessig?
    Lydmessig var den helt grei-så lenge det varte.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må nesten sette sette tråden i liv igjen, jeg føler ikke at vi kom noen vei sist gang.

Jeg har sett på finn og finner mye bra, men jeg vet ærlig talt ikke hva som er et bra kjøp, om det jeg finner er bra nok til å drive høytalerne eller om kanskje noe av det blir overkill.

Hva med disse?
    NAD 312 forsterker selges | FINN torget
    NAD Stereo Reciver, Harman\Kardon DVD. Selges rimelig | FINN torget
    NAD C320 | FINN torget
    Marantz PM 63 | FINN torget (Denne burde jo være lovende, greit med fjernkontroll og)
    Sony forsterker | FINN torget

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •