Hva er egentlig frem og bak høyttaler ved receiver? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hva gjorde du? Endret fra surround back til surround?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorround høyttalerne er på "sorround" og "front a", mens jbl er på zone 2. Jeg flyttet alle ett hakk til høyre sett forran receiveren. Jeg hadde koblet helt feil før. Jeg er dog litt usikker på om jeg koblet jbl høyttalerne rett. Når jeg trykker inn zone knappen på fronten får jeg ikke noe lyd fra jbl. Men sorround er akkurat slik den skal, så jeg får prøve meg litt frem med jbl høyttalerne å se hva som skjer..

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se side 13 i manualen. Der står det om terminalene du har koblet JBLene til.

De kan brukes som ekstra front (B), presence eller zone2. Hvis de står som B nå, er det vel den knappen du må trykke på, ikke zone-knappen. Det står henvist til andre sidetall og oppsett der. Du må stille inn funksjonen til utgangene.

- B-speakers er vel ment å være alternative høyttalere foran i samme oppsett.
    - Zone 2 er ment å være høyttalere i et annet rom, der man kan høre på noe annet enn i hovedrommet.
    - Presence er en Yamaha-spesial for høyttalere oppe på veggen foran i tillegg til fronthøyttalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Se side 13 i manualen. Der står det om terminalene du har koblet JBLene til.

De kan brukes som ekstra front (B), presence eller zone2. Hvis de står som B nå, er det vel den knappen du må trykke på, ikke zone-knappen. Det står henvist til andre sidetall og oppsett der. Du må stille inn funksjonen til utgangene.

- B-speakers er vel ment å være alternative høyttalere foran i samme oppsett.
    - Zone 2 er ment å være høyttalere i et annet rom, der man kan høre på noe annet enn i hovedrommet.
    - Presence er en Yamaha-spesial for høyttalere oppe på veggen foran i tillegg til fronthøyttalerne.

Sorround virker som sagt, men JBL høyttalerne får jeg ikke til å virke! Jeg har koblet dem til "EXTRA SP" bak receiveren. I instillingene til receiveren har jeg gått inn på:

"manual setup"
    "1 sound menu"
    "a speaker set"
    "extra front b"

Alikevel får jeg ikke en lyd fra dem. Noen som vet hva jeg gjør galt her?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •