Lyd direkte fra TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd direkte fra TV

Har Sony 46X3500 TV og STR DG710 receiver, for å unngå å bruke den fæle HD (kabel TV) boksen til Canal Digital (ikke PVR'en, men den "gamle" HD dekoderen)har jeg anskaffet Conax CAM fra Komplett (den med boblene), har også en SMiT CAM som har fungert litt bedre.

For å få lydsignal fra TV'en til DG710 bruker jeg optisk kabel og stiller inn "Optical Out" på TV'en til Auto. TV'en skal da sende ut det samme formatet som den mottar fra Canal Digital (?).

Dette fungerer imidlertid ikke for alle kanaler, f.eks. er Canal + FILM HD helt stum og jeg må switche til PCM på TV'ens "Optical Out" setting.

For å slippe å switche hele tiden, blir den da stående på PCM, men dette er litt synd fordi noen av de andre kanalene sendes ut med Dolby Digital 3/2.1 (hvis setting er Auto), dette gjelder f.eks. Discovery HD.

Hvis jeg (uff) bruker Canal Digital sin boks (HD103C) koblet innom DG710 med HDMI så blir alt bra.

DEC.PRI. settingen på receiveren har hele tiden stått på DEC.AUTO.

Det virker som om noe er galt med TV'en eller CAM'ene, har noen et tips etc. ?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivrig
    Har Sony 46X3500 TV og STR DG710 receiver, for å unngå å bruke den fæle HD (kabel TV) boksen til Canal Digital (ikke PVR'en, men den "gamle" HD dekoderen)har jeg anskaffet Conax CAM fra Komplett (den med boblene), har også en SMiT CAM som har fungert litt bedre.

For å få lydsignal fra TV'en til DG710 bruker jeg optisk kabel og stiller inn "Optical Out" på TV'en til Auto. TV'en skal da sende ut det samme formatet som den mottar fra Canal Digital (?).

Dette fungerer imidlertid ikke for alle kanaler, f.eks. er Canal + FILM HD helt stum og jeg må switche til PCM på TV'ens "Optical Out" setting.

For å slippe å switche hele tiden, blir den da stående på PCM, men dette er litt synd fordi noen av de andre kanalene sendes ut med Dolby Digital 3/2.1 (hvis setting er Auto), dette gjelder f.eks. Discovery HD.

Hvis jeg (uff) bruker Canal Digital sin boks (HD103C) koblet innom DG710 med HDMI så blir alt bra.

DEC.PRI. settingen på receiveren har hele tiden stått på DEC.AUTO.

Det virker som om noe er galt med TV'en eller CAM'ene, har noen et tips etc. ?
    Du kjörer altså ikke optisk fra TV-boksen og direkte inn i receiver?
    Hvis alt blir bra med HDMI gjennom receiver, hvorfor bruker du ikke bare det slik?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Du kjörer altså ikke optisk fra TV-boksen og direkte inn i receiver?
    Hvis alt blir bra med HDMI gjennom receiver, hvorfor bruker du ikke bare det slik?
    Joda, jeg kjører normalt med optisk fra TV til receiver, det jeg nevnte ang. HDMI fra dekoderen var jo hvis jeg bruker denne, noe jeg gjerne vil unngå (det er vel ingen som liker HD103C hvis de har en CAM og bruker TV'ens egen tuner ?)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •