Ekstra krefter? (Effektforsterker til RX-V1800?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ekstra krefter? (Effektforsterker til RX-V1800?)

Har i dag RX-V1800 som jeg kjører med den eldre KEF XQ serien, XQ5 (90db), XQ1 (89db) og XQ2c (89db). Synes det fungerer bra, ikke mye spetakkel i musikksamlingen og til film hjelper sub'en med litt trykk (PSW2500).

Siden jeg er fornøyd så burde vel jeg satt en strek, men oppgraderingsspøkelset har vel ikke helt dempet seg. Spørsmålet er om jeg hadde fått noe hørbart forbedring med å legge til en effektforsterker e.l. kost/nytt fakto, mye penger for marginal forbedring er ikke fullt så aktuelt.

Er det noen som evt. har input på hva

Cherz
    PS! En SVS tube er vel også på ønskelisten, men kanskje til neste bolig....

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv tilbragt endel måneder med yamaha 1800 og har testet den med endel forskjellige effektforsterkere samtidig som den har fått bryne seg på array serien til jbl på egenhånd. Det hersker ingen tvil; yamaha 1800 har godt med krefter ut fra forutsetningene, men det å koble til ett ekstra effektrinn hever virkelig lydekvaliteten i de fleste tilfeller. Jeg opplevde egentlig litt av det samme som jeg gjorde når jeg hektet på eksterne effektforsterkere på krell kav 400xi og lot denne kun fungere som forforsterker, det virket som om både krell og yamaha blomstret mye mer når de slapp fungere som kraftleverandører.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som har testet en del, er det noen du kan anbefaler - gjerne noen som i et prisgunstig område?

Cherz

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel eller Parasound.

Mye effektforsterker for pengene.
    Dukker ofte opp brukt til greie priser på avtorget

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cherz
    Du som har testet en del, er det noen du kan anbefaler - gjerne noen som i et prisgunstig område?

Cherz
    kjenner desverre ikke høytalera dine, så det blir litt vanskelig å anbefalle noe spesifikt, men som harman\kardon skriver så er rotel og parasound gode saker man kan få til en overkommelig pris på brukt'n. Også vincent har noen snasne saker i betalbare prisklasser.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •