Sony STR-DA6400ES (og DA5400es)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 60
    Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony STR-DA6400ES (og DA5400es)

Noen som kjenner til om STR-DA6400ES kommer til norge?
    5400es finner jeg treff på, men ingen release date..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bumper denne:razz:

Etter specs å dømme virker 6400`n super,om ikke pris og release dato blir et hinder kommer jeg til å gå for den.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da ligger den ute på AVnytt: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1666.

Ser jo relativt spennende ut, men bør nok ikke havne på stort mer enn 10.000 for å kunne hamle opp mot Onkyo TX-SR876... 876en skilter jo med HQV-prosessering, mens Sonyen har valgt Faroudja, en langt mindre "HD-vennlig" løsning. Faroudja er i utgangspunktet, med mindre DCDi har blitt endret, en videoprosessor for SD-materiale. HQV derimot både deinterlacer 1080i og støyreduserer 1080P. Den oppskalerer jo til 1080P, men det gjør jo selv DVD-spillere til 300 kroner...

Utover dette har jo receiveren 2x HDMI ut, en masse fin støtte for nettverksstreaming, noe en kun finner på Onkyos toppmodell pr. dato, og benytter jo en velutprøvet digital forsterkerteknologi...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forventet pris på Sony STR-DA6400ES er 2500 dollar mens Sony STR-DA5400ES har en forventet pris på 2000 dollar

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, og hvis den vanlige "10-gangeren" blir benyttet er jo receiverne relativt stivt priset, men vi får jo bare avvente å se hva "gatepris" ender på her til lands...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    STR-DA5200ES var vel også priset forholdvis høyt da den kom på det norske markedet. Jeg kjøpte min til en meget god pris fra en Norsk nettbutikk som er godt kjent her på forumet. Så da kan vi bare at de nye også kommer dit og får gode priser :wink:

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er lov å snakke om pris her, så ligger DA5400ES ute på en websjappe til kr 13 190,-. Ingen dato er nevnt, så prisen kan vel egentlig endres mye til den tid.. Men et hint er det kanskje..

Så i en omtale at 6400 har ethernet, som også kan brukes til å oppgradere firmware, men så hyppig som det kommer nye modeller, er det sannsynligvis ikke så stor sjanse for at det i det hele tatt kommer noen nye?!

Når det gjelder oppkonvertering, er det blitt vanlig at man kan fore receiveren med whatever-signal og få det ut via hdmi i feks 1080p?
    Også med on-screen menyer?
    Er jo litt dumt hvis Sony har valgt en løsning som ikke er av de beste da. Elevated Standard skal det jo være i følge navnet..

Newcomer Clausn sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Utover dette har jo receiveren 2x HDMI ut, en masse fin støtte for nettverksstreaming, noe en kun finner på Onkyos toppmodell pr. dato, og benytter jo en velutprøvet digital forsterkerteknologi...
    Er forskterkeren digital på denne? Hadde fått inntrykk fra en eller annen plass at sony hadde gått bort i fra denne teknologien.
    Har lyst til å bytte ut 5000ES`en min, men tror jeg kanskje vil få problemer med recievere som utvikler mye varme...

Hvis 5400/6400 bruker digital forsterkning så er det veldig intressant for meg i hvertfall.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, jeg har lest det samme, og ser svært lite info rundt dette i spesifikasjonene... Benyttes det vanlig forsterkerteknologi vil jo sikkert noen påstå at en vekt på 15 kilo er noe i det tynneste laget? Spesielt da hvis en måler opp mot Onkyos 876 med sine 25 kilo. Nå er selvsagt ikke vekt alt, men benyttes vanlig transistorteknologi er det jo et faktum at effekt og power-reserver som oftest følger "dødvekt"...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Et annet viktig poeng med disse receiverne er jo at de ikke kun kan streame musikk, men også video. Da er selvsagt spørsmålet hva Sony tillater i så henseende... Kan en f.eks. rippe en Blu-ray og hente videoen fra en bortgjemt filserver? Tviler vel litt... Spennende er det jo uansett, selv om streaming uten innhold jo tidligere har vist seg å funke relativt dårlig i praksis... Den støtter sikkert type divX og slikt surr da, så for folk som driver slik nedlastning kan jo receiveren muligens være et godt alternativ til diverse andre streamingbokser. Samtidig, Sony som jo alltid er mesteren i å legge til kopisperrer i alle bauger og kanter spørs det om setter såpass mange begrensninger at tjenesten uansett blir vanskelig å bruke.

Det kan jo hende Sony tillater kjøp av innhold over receiveren som på sin PS3 da, DET hadde jo kanskje vært noe...?

Newcomer Clausn sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har lest det samme, og ser svært lite info rundt dette i spesifikasjonene... Benyttes det vanlig forsterkerteknologi vil jo sikkert noen påstå at en vekt på 15 kilo er noe i det tynneste laget? Spesielt da hvis en måler opp mot Onkyos 876 med sine 25 kilo. Nå er selvsagt ikke vekt alt, men benyttes vanlig transistorteknologi er det jo et faktum at effekt og power-reserver som oftest følger "dødvekt"...
    Ja, det er sant. Hadde ikke lagt merke til vekten på den. Men min gamle 5000ES veier jo bare 13 lette kilo...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vennligst legg opp priser du finner under produktet på AVnytt... Har lagt opp produktet nå!

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og hvis den vanlige "10-gangeren" blir benyttet er jo receiverne relativt stivt priset, men vi får jo bare avvente å se hva "gatepris" ender på her til lands...
    Sjekk her du...

Sony STRDA5400ES A/V Receiver - Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital#

Hyggelig pris.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Tja det er en start.. Men likevel cirka 4,5k dyrere enn hva 5200ES kostet på det beste..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Tja det er en start.. Men likevel cirka 4,5k dyrere enn hva 5200ES kostet på det beste..
    Joda, men 2000$ x 10 som noen antydet er heldigvis ikke i nærheten.

Med 6 HDMI inn og 2 ut så er denne høyaktuell hvis den presterer bra.
    Gleder meg til å lese den første testen. Hører dere Hjemmekino?..:-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får håpe at mange tar den inn og at vi får se lave priser..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Nope...
    Det er faktisk hele 6000 mer enn hva jeg betalte for min 5200ES - via en nettbutikk... men så var jo det en kortvarig pris også... :-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Nope...
    Det er faktisk hele 6000 mer enn hva jeg betalte for min 5200ES - via en nettbutikk... men så var jo det en kortvarig pris også... :-D
    Når jeg tenker meg litt om så har du selvsagt rett Roko.. Prisen var enda lavere enn hva jeg kjøpte min for..:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Nope...
    5200ES er jo to generasjoner siden...

Kan jo være at dagens produkt er vesentlig bedre og mer påkostet? men håper selvfølgelig å se denne nede på 10K tallet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    5200ES er jo to generasjoner siden...

Kan jo være at dagens produkt er vesentlig bedre og mer påkostet? men håper selvfølgelig å se denne nede på 10K tallet.
    Njaaa...
    Tradisjonen tro blir ikke nye modeller spesielt mye dyrere enn tidligere versjoner da disse ble lansert.

5200ES ble prissatt til 12.500 før - og ved - lanseringen. Imidlertid var det enkelte nettbutikker som feilaktig satte prisen til under 8.000. Selv om flere av disse butikkene justerte seg opp igjen, var prispressingen satt i gang for flere av dem.

Selv om Sony selv ikke maktet å selge denne direkte til grossistledd for under 9.500, fortsatte prispressingen ute i markedet. Det var derfor Sony i Sverige som sto for leveransene til de norske nettbutikkene som tviholdt på den lave prisen.

Denne forbrukermessig sett "heldige" utviklingen ble ikke gjentatt med 5300ES, og neppe heller med 5400ES.

Produktserien (5?00ES) har vel fått den "normale" oppdateringen man kan forvente i dagens marked. Således ser jeg ingen grunn til at man skal kunne påstå at 5200ES var en enklere utgave enn forventet ved lanseringstidspunktet.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •