Sony STR-DA6400ES (og DA5400es) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 60 av 60
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, da ble bestillinga på da5400es sendt inn!
    Har lenge ikke klart å bestemme meg for hvilken jeg skulle kjøpe av 5/6400es, men når jeg så prisen 6400 blir liggende på, ble valget plutselig mye enklere:-D
    Tror ikke den er verdt 12.000,- ekstra

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer DA5400es, men ser at det er veldig lite snakk om den her på forumet.. hvorfor det, tro? What hifi har den som referanse i prisklassen... Har konkurrentene finesser som setter denne i skyggen?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Vurderer DA5400es, men ser at det er veldig lite snakk om den her på forumet.. hvorfor det, tro? What hifi har den som referanse i prisklassen... Har konkurrentene finesser som setter denne i skyggen?
    Den har fått fin omtale i svensek Hemmabio hvor den ble testet mot en Pioneer SC-LX81 og de klarte ikke å kåre en vinner. Sony DA5400ES fikk best omtale på musikk og Pioneer fikk best for filmlyd pga romkorrigeringen.

Pioneer, Yamaha og Denon (+ Onkyo?) blir flittig omtalt i diverse tester og på forum i Norge mens andre merker ikke i samme grad?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva som er forskjellen på Sony´s receiver STRDA5400ES.CEL
    og STRDA5400ES.ECE ?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intet av betydning.
    Det er to forskjellige versjoner med tanke på hvor i Europa pakken er beregnet solgt.
    Det betyr som regel ingenting, men du kan (i verste fall) risikere å kun få med engelsk strømledning. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lydsignaturen til 5400ES ift min "gamle" 333ES, noen som har erfaring ?

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet forskjellen mellom 5400es og 6400es er?
    Er det ikke store forskjellene mellom dem og hva er de?
    Er forskjellen verdt den store pris forskjellen?

Har til dags dato 7100es som er oppgitt til 50w mere enn disse to,
    vil jeg merke de 50w mindre?

Takker for all hjelp

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du slipper mange fine knapper i front om du velger den dyreste!

Forøvrig en test av 6400ES i nyeste hjemmekino

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den store pris forskjellen på de to så burde det jo være litt store forskjeller mellom de receiverene også.

Da trur jeg skal få kjøpt meg det imorra

For de begge receiverene er vel på 7x120w?
    Har sett de fra alt fra 130-170w.
    Inne på avshop står 5400es med 7x170w

Men er det noen som vet om Sony kommer med noen nye receivere pny året da? Som er bedre enn 6400es?

Er sugen på 6400es, men ikke så sugen på å betale 10-11tusen kr extra
    for ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Med den store pris forskjellen på de to så burde det jo være litt store forskjeller mellom de receiverene også.

Da trur jeg skal få kjøpt meg det imorra

For de begge receiverene er vel på 7x120w?
    Har sett de fra alt fra 130-170w.
    Inne på avshop står 5400es med 7x170w

Men er det noen som vet om Sony kommer med noen nye receivere pny året da? Som er bedre enn 6400es?

Er sugen på 6400es, men ikke så sugen på å betale 10-11tusen kr extra
    for ingenting.
    STR-DA5500ES AV receiver by Sony

The STR-DA550ES is designed to form the heart of a total entertainment system. As well as compatibility with all the high-definition audio and video of Blu-ray-Disc, including 1080/24p, x.v. Colour, Deep Colour and Dolby True HD/DTS-HD, this new 7.1-channel AV receiver has both internet radio capability and DLNA Client functionality, allowing it to stream audio, photos and video from a home network, or typically receive hundreds of radio stations streamed from around the world.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnendre
    STR-DA5500ES AV receiver by Sony

The STR-DA550ES is designed to form the heart of a total entertainment system. As well as compatibility with all the high-definition audio and video of Blu-ray-Disc, including 1080/24p, x.v. Colour, Deep Colour and Dolby True HD/DTS-HD, this new 7.1-channel AV receiver has both internet radio capability and DLNA Client functionality, allowing it to stream audio, photos and video from a home network, or typically receive hundreds of radio stations streamed from around the world.

Dette kan jo 6400es også, så hva er forskjellen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Dette kan jo 6400es også, så hva er forskjellen?

STR-DA5500ES er ny og kommer i oktober. Om det også gjelder Norge vet jeg ikke. De tekniske forskjellene kan du lese på Sony´s sider, men den største forskjellen er vel prisen. Antar den vil koste omtrent det samme som STR-DA5400ES.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony STR-DA5500ES

Er det noen som har funnet ut hva prisen blir? Hvis den ligger på det ca samme som 5400 modellen, så blir DA3000ES skiftet ut ganske snart.

Ser denne har DNLA klient. Har bestilt meg AMENTIO / QNAP TS-219P Turbo NAS 2-bay with iSCSIÂ*w/printserver, backup, UPnP/DLNA, 512MB , og setter inn 1 stk 1Tb Samsung, og når 2Tb kommer godt under 1000 lappen, så setter jeg inn 2 stk 2Tb i stedet. Kommer til å legge alt av HD materiale + bilder og film på denne serveren.

Er det noen som har erfaring med å bruke DNLA server, og har prøvd å bruke den over internett?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette nær sagt det samme som NetGear sin NAS-løsning?

Jeg har den selv, og det likner svææært mye.

5500 fra Sony kommer nok på nærmere det samme som 5400, ja.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Service avdelingen på Alnabru i Oslo og snakket med en kunnskapsrik selger (faktisk!). Han sier at forsterker delen i 5300 og 5400 er identiske og ingen vits i å bytte fra 5300 til 5400. Den kommende 5500 (ca. 1 måned unna) har ifølge samme selger, en noe svakere forsterker del som oppveies av ny funksjonalitet som DLNA (?) og internett radio.

Tror jeg forsøker å stagge "oppgraderingsjævelen" en stund til på receiver fronten...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har studert både STR-DA5500ES og STR-DA6400ES. Det er noen få forskjeller på disse:
    6400 har DNLA server, 2 fullverdige fjernkontroller, men den har ikke HDMI foran.

Er usikker på hvilken jeg skal velge, da 5500 ikke er kommet på markedet enda, mens 6400 kom tidligere i år (tenker da på at 6400 kan være litt gamlere teknologi i forhold til 5500).

Er det noen som har mer peiling, komentarer og info om disse 2, så kom med det. Jeg kommer til å handle før jul (vet det kommer nye moddeler hele tiden), så når jeg får DNLA på den, så skal jeg klare meg noen år!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

5500es

Da min 5400ES røk for tredje gang forrige uke, fikk jeg i dag 5500ES fra Sony Center i Bergen som trøst :-D.

Jeg er så langt vanvittig fornøyd, og forskjellene er mange. I tillegg til det som er nevnt over, kan jeg nevne programvaren som er med
    (VAIO media plus ver.1.3 og ES Utility 2.0). Hvis jeg har forstått riktig, må man ha en VAIO-PC for å utnytte programmene fullt ut. Jeg har ikke kommet så langt ennå, men jeg får ikke installert ES Utility på noen av PCene mine. (Acer, Compaq og Amitech).

Nå må jeg poengtere at 5400 var min første SONY-reciever, så det kan godt være at noe av dette har fulgt med andre SONY-Modeller. Jeg har alltid vært litt skeptisk til SONY som forsterkerprodusent, men da jeg byttet ut AVR 3806 med STR-DA5400ES ble jeg overrasket (Over forsterkerdelen, altså. Jeg er fullt klar over at AVR 3806 IKKE er en HD-Reciever)

"Quick Click" er nytt for meg. Ved bruk av den lille fjernkontrollen får man en on screen-remote man kan programmere opp mot andre komponenter i anlegget (TV, Prosjektor, lys osv..). Med i pakken følger også en "IR-blaster" som man legger "over" IR-inputen på komponentene man vil styre med.

Dette er en detalj som automatisk øker recieverens WAF mange, mange hakk 8-).
    HDMI foran er jo kjent for de fleste, har jeg forstått.
    En annen ting jeg kan nevne, er at med 5500ES kan man bruke begge HDMI Out samtidig. Med 5400 kunne man bare bruke én om gangen.

5500ES har også mulighet for S-AIR: du kan kjøpe ekstrautstyr for å få trådløse bakhøyttalere, eller sende lyd trådløst til et annet rom.

Jeg har bare hatt den i et par timer, så det dukker sikkert opp mye mer etterhvert, men nå er jeg bare klar for Pixar short film collection på BDP S-550 8-). send melding hvis dere har konkrete spørsmål ang 5500 :-).

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan funker streaming, DLNA, lyd, bilde, må du kjøre software i tillegg?

5500ES frister veldig, har vanskelig for å kjøpe noe annet enn Sony, men Yamaha med sin presence kanaler er også interessant.

Sony ser ut til å komme med nye modeller hver høst; det var dette med hdmi 1.4, når kommer Sony med det mon tro!?

Sony har innholdsrike receivere, merkelig at så få velger å møblere sine hjem med en Sony....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sony Str DA6400

Da fikk jeg skiftet ut DA3000 med DA6400, det ble en annen verden...veldig lett å sette opp. Den var ca 5cm kortere enn den gamle.

Kjøpte QNAP 219 server med DLNA i høst, og Sony'en fant den på første forsøk... nesten for lett. Her kan du streame bilder, lyd og film direkte, fungerer knallbra. Nå er det bare å pløye igjennom instruksjonsbøkene, og sjekke ut alle detaljene. Det er mange muligheter med denne, må bare bruke tid på å teste det ut. Nå går det bare 1 HDMI opp til 52". Altibox + videokamera + bluray og mediacenter (lyden går igjennom koax fra Pc) går igjennom HDMI.

Ettersom denne har server (DA5500 mangler det), så kan du streame analog signal, og sende det til andre DLNA mottakere.

Denne kan også oppdatteres direkte over internett, slipper å styre med tilkoblinger, da den altid er tilkoblett nettet. Kun noen trykk, og så har du siste software versjonen.

Så da er det bare å lese i boka, og teste ut....det blir vel sent i kveld

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •