Preamp med digitale innganger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Preamp med digitale innganger

Når jeg tenker meg litt om har alle mine kilder digitale utganger (PC, dekoder, x-box, cd). Hvorfor finnes det da ikke flere preamper med innebygd dac og digitale innganger? Jeg har i hvertfall ikke funnet mange produkter i denne kategorien.

-Benchmark sin dac1pre hadde passet perfekt til mitt behov, men manger fjernkontroll og er dermed uaktuell.

-Musical Fidelity kommer med en preamp med 1 usb-inngang, som er et steg i riktig retning. Men jeg vil også ha et par coax og et par optiske.

-Alle de forskjellige kina-dacene er jeg litt skeptisk til, og det ser ut til at også disse mangler fjernkontroll.

-Resten av de jeg har funnet mangler enten fjernkontroll eller er alt for dyre for meg (>15k). Cyrus, Bel Canto kan nevnes her.

Ser forresten at slike produkter eksisterte på 90-tallet (arcam, creek), så jeg synes det er merkelig at de ikke har slått bedre an.

Noen som kan hjelpe meg i å finne den ultimate digitale forforsterkeren med fjernkontroll i mellomklassen (<10k)? Hvis ikke kjøper jeg en PS Audio Digital Link III, og fortsetter med min integrerte forsterker.

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jagrodal
    -Alle de forskjellige kina-dacene er jeg litt skeptisk til, og det ser ut til at også disse mangler fjernkontroll.
    Disse har fjernkontroll:

Citypulse DAC

Citypulse Digital Analog Converter DA2.03e with USB 2.0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

citypulse

Sitat Opprinnelig postet av kablang
    Ja, jeg så litt på disse i går. Ser ut som alle er veldig fornøyd med selve DAC-en, men noen har nevnt "hard" diskant ved bruk av preampen. En må kanskje opp i pris for å også få en god preamp i samme boks?

Jeg fant også April Music Stello DP200, som ser meget lovende ut. Denne skal visstnok løse alle mine problemer, men er selvfølgelig en del dyrere enn Citypulse sine. Tror heller de ikke produserer den lenger, så å få tak i en slik en kan vel bli vanskelig..... Ser nok ut til at jeg må gå for en Digital Link III + min integrerte (hadde en plan om å gå over til dac/pre + effekttrinn).

Newcomer kablang sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En må kanskje opp i pris for å også få en god preamp i samme boks?
    Tja, mulig det. Her er en godsak fra japanske CEC (tar tid å laste sida, vær tålmodig:smile,

CEC DX-71MK2 Pre-amp Digital Analogue Converter

Trur ikke den produseres lengre, men det kan jo hende Panolux eller andre fortsatt har noen for salg. Prisen er HKD9800, som skulle bli ca. 7200kr + frakt og mva.

Ser nok ut til at jeg må gå for en Digital Link III + min integrerte (hadde en plan om å gå over til dac/pre + effekttrinn).
    Hva med den nye DAC'en fra Cambridge? Synes den virker veldig lovende.

DacMagic Digital to Analogue Converter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •