Offisiell tråd: Yamaha DSP-Z7 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 262
    Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    da-ty, det er en ting jeg lurer på, du jobber jo på hifi klubben hvis jeg ikke husker feil, hvorfor kjøper du yamaha istedenfor denon. du har jo sikkert testet 4308, hvorfor ikke denne....

ser på z7 selv, fordi det skal være mere trøkk i den, men så dukka det opp en 4308 på torget da...

mvh

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det den 4308en jeg tror det er dukket den opp på torget fordi selger kjøpte seg Yamaha 8)
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he, ja han kjøpte seg z11 og det er jo i en litt annen klasse da...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    da-ty, det er en ting jeg lurer på, du jobber jo på hifi klubben hvis jeg ikke husker feil, hvorfor kjøper du yamaha istedenfor denon. du har jo sikkert testet 4308, hvorfor ikke denne....

ser på z7 selv, fordi det skal være mere trøkk i den, men så dukka det opp en 4308 på torget da...

mvh
    Hadde 3808. Den ble byttet ut med Yamaha fordi Z7`n var MYE bedre på 2ch musikk. Et meget stort løft i lyden. Åssen Z7 og 3808 er mot hverandre på film vet jeg ikke enda. Trenger ikke kjøpe alt på HFK selv om man jobber der Kjøper det jeg synes passer best lydmessig til mitt oppsett og min smak.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Etter det jeg har fått opplyst av forhandler så skal pre-delen være lik på Z7 og Z11 og den har jo høstet lovord fra mange.
    Pre-delen på Z7 og Z11 er langt fra identisk. Selv om det er høy byggekvalitet på begge, så er Z11 i en egen divisjon. Z11 er da også Yamahas flaggskipsmodell. Sånn sett bra i ditt tilfelle hvor pre-delen var av høy betydning at du til slutt valgte Z11

Det er jo fremdeles god plass til nok en modell mellom Z7 og Z11, både prismessig og kvalitetsmessig. Men personlig hadde jeg heller sett at de kom ut med en ren prosessor modell med balanserte kretser og annet snacks. Hva med å kalle den SSP-Z11

Forresten fint om en moderator kunne endre tittelen på denne tråden til "Offisiell tråd: Yamaha DSP-Z7". :neutral:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, har du fått testet z7'n litt nå eller, og med mye bedre, mener du da mere trykk og kanskje litt varmere.

mvh

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen, ble mye nå gitt... denne presence muligheten på yamaha, som mange skryter av, den funker i ett 5.1 oppsett, hvor du kan bruke de 2 siste som presence ikke sant...

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen, ble mye nå gitt... denne presence muligheten på yamaha, som mange skryter av, den funker i ett 5.1 oppsett, hvor du kan bruke de 2 siste som presence ikke sant...
    Det stemmer.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3MHC
    Pre-delen på Z7 og Z11 er langt fra identisk. Selv om det er høy byggekvalitet på begge, så er Z11 i en egen divisjon. Z11 er da også Yamahas flaggskipsmodell. Sånn sett bra i ditt tilfelle hvor pre-delen var av høy betydning at du til slutt valgte Z11

Det er jo fremdeles god plass til nok en modell mellom Z7 og Z11, både prismessig og kvalitetsmessig. Men personlig hadde jeg heller sett at de kom ut med en ren prosessor modell med balanserte kretser og annet snacks. Hva med å kalle den SSP-Z11

Forresten fint om en moderator kunne endre tittelen på denne tråden til "Offisiell tråd: Yamaha DSP-Z7". :neutral:
    Vet du de store forskjellene? Oppbygningen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har mottatt noe info fra Yamaha om forskjellene mellom disse to generelt. Men jeg synes ikke dette er den riktige tråden til å prate om Z11 sine fordeler. Mitt innlegg var kun et svar på en påstand fremført tidligere i tråden.

Faktumet er at Z7 er Yamaha's nest beste receiver, verken mere eller mindre

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, siden jeg var litt for sen på avtrekkeren med den brukte 4308, så er jeg tilbake på sporet med feks en z7.
    ser at det er flere som synes at 3900 ikke er fullt så oppløst og klar som det denon er, er det lov og håpe på at z7 er hakket bedre enn 3900 på dette, og kanskje opp imot denon. at z7 og yamaha er konge på film er alle enige om....

mvh

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, siden jeg var litt for sen på avtrekkeren med den brukte 4308, så er jeg tilbake på sporet med feks en z7.
    ser at det er flere som synes at 3900 ikke er fullt så oppløst og klar som det denon er, er det lov og håpe på at z7 er hakket bedre enn 3900 på dette, og kanskje opp imot denon. at z7 og yamaha er konge på film er alle enige om....

mvh
    Er det musikk du refererer til, så er Yamaha`n mye bedre på musikk enn Denon. Dette er min personlige mening.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok musikk jeg sikter mest til ja, på film så er jo yamaha kongen.

synes det er ganske betryggende at du da-ty synes yamaha og z7 er bedre enn denon, jeg regner med at du har hørt rimelig mye på denon 3808 og 4308.

men er det noen som har fått muligheten til å teste 3900 mot z7, og da på musikk kvalitet, er det noen forskjell...

mvh

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da havna denne i stua i dag. Lekker sak.
    Blir spennende å få koblet den opp.

Nå er det jo flere her som har kjøpt denne i løpet av uken og det er fint om vi holde denne tråden aktiv med konstruktive innlegg.

Stor takk for god service av Hifihuset som byttet min 2 dg. gamle 3900 til Z7.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lekker sak dette vurderer en z7-z11 selv,hva gjøres hvis en feks kjøper fra usa ang strømmen?er jo110-120volt der er jo langt under halve prisen der borte.funker det med noe fra clas olson feks som setter ned strømmen til 110-120v?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    lekker sak dette vurderer en z7-z11 selv,hva gjøres hvis en feks kjøper fra usa ang strømmen?er jo110-120volt der er jo langt under halve prisen der borte.funker det med noe fra clas olson feks som setter ned strømmen til 110-120v?
    I usa bruker de vel 110V 60Hz, mens vi i norge bruker 230V 50Hz. Hvis du kobler forsterkeren til en trafo som gjør om spenningen fra 230V->110V vil du fortsatt kjøre på feil Hz. Hvor mye dette har å si kan variere mye fra produkt til produkt. Hz-omformer tror jeg er alt for dyrt for vanlige folk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt meg en Z7 jeg også. Oppgraderte fra en v2700 til denne, og mitt førsteinntrykk fra de to første dagene med bruk er at denne forsterkeren er i et helt annet kvalitetssegment enn den forrige jeg hadde.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de skulle hatt en switch bak som parasound har

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akto tester Z7 i februarutgaven ev hjemmekino. Der sammenligner han også litt mellom Z11 og 3900. De som er fullabonenter på hjemmekino kan lese testen på Hjemmekinos sider under Insider.
    Ser at Z7 har fått info på skjerm ved f.eks justering av volum. Dette har jeg savnet. Bør forøvrig få min Z7 i begynnelsen av uka
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Akto tester Z7 i februarutgaven ev hjemmekino. Der sammenligner han også litt mellom Z11 og 3900. De som er fullabonenter på hjemmekino kan lese testen på Hjemmekinos sider under Insider.
    Ser at Z7 har fått info på skjerm ved f.eks justering av volum. Dette har jeg savnet. Bør forøvrig få min Z7 i begynnelsen av uka
    Da ser jeg for meg...

- Z11 er kongen.
    - Z7 er nesten konge
    - 3900 tilnærmet nesten konge, men et hakk under de andre to.

Skal bli interessant lesing for oss med Z7.
    Håper Z7 er nærmere Z11 enn hva 3900 er Z7:-D

Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •