Xtz 99.26 på yamaha rx-v863???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Xtz 99.26 på yamaha rx-v863???

Har nylig gått til innkjøp av 2 xtz 99.26, ventes om 2 dager :-o Har en rx-v863 som driver hjemmekinoen min, noen som har erfaring med 99.26? hører folk si at de er litt tungdrevne, så vurderer jo gjerne om jeg skal ha meg en effektforsterker. Noen som har noen meninger så setter jeg stor pris på alle kommentarer??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ønsket volum..

Hvis du ønsker å spille på normalt kinovolum tror jeg du kommer høyt nok med den Yamahaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men jeg er av typen som elsker musikk å høyt volum på det meste 8-) så da bør jeg vel vurdere en effektforsterker? må jo få ut den lyden man kan

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alexhighdef
    Ok, men jeg er av typen som elsker musikk å høyt volum på det meste 8-) så da bør jeg vel vurdere en effektforsterker? må jo få ut den lyden man kan
    Jeg er overbevist om at det vil låte mye bedre med en kraftig, matchende effektforsterker, men det kan jo være lurt å teste hvordan det låter før man tar den avgjørelsen.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja er nok ikke dumt det, effektforsterker er jo uansett d neste på angendaen når du sier matchende effektforsterker AndreWerdenskrieg, hva legger du i det?

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja er nok ikke dumt det, effektforsterker er jo uansett d neste på angendaen når du sier matchende effektforsterker AndreWerdenskrieg, hva legger du i det?
    En forsterker som lydmessig matcher dine høyttalere og dine preferanser. Noen forsterkere har lys klang andre har mørk. Det gjelder å finne en som har en lydsignatur som passer til deg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er sant det, ser du har dem i ditt oppsett som så utrolig flott ut har akkurat koblet dem opp, sinnsykt fornøyd med lyden men merker jeg sko hatt litt mer power når volumet kommer opp. men nå har jeg jo bare spilt en liten halvtime på dem, så er jo ikke akkurat innspilte.
    Satser på at det er en effektforsterker som skal til for å få den trøkken jeg ønsker. kjører jo nå omnisat v2, xtz 99.21 center og 99.26 på en yamaha skulle jo nesten tro at jeg "MÅ" ha en effektforsterker for å få d optimalt, eller hva?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er sant det, ser du har dem i ditt oppsett som så utrolig flott ut har akkurat koblet dem opp, sinnsykt fornøyd med lyden men merker jeg sko hatt litt mer power når volumet kommer opp. men nå har jeg jo bare spilt en liten halvtime på dem, så er jo ikke akkurat innspilte.
    Satser på at det er en effektforsterker som skal til for å få den trøkken jeg ønsker. kjører jo nå omnisat v2, xtz 99.21 center og 99.26 på en yamaha skulle jo nesten tro at jeg "MÅ" ha en effektforsterker for å få d optimalt, eller hva?

Det ligger en Rotel Rb981 på avtorget. Den er vistnok helt identisk med rotel rb1070 bortsett fra en 12v trigger. burde være mulig å få den til en bra pris. hvordan den tar seg ut lydmessig med xtz har jeg ingen formenning om. men mulig noen andre her inne kan svare på det

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja se der ja, greit når vi bor samme plass og.hehe takk for tipset dancemania

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja se der ja, greit når vi bor samme plass og.hehe takk for tipset dancemania
    Har tro på Rotel sammen med Yamaha og XTZ.
    Let us know how it turns out.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    will do, har nå fått fatt på Rotel Rb981 og Rb980. Må bare komme meg hjem fra nordsjøen så kommer en update

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    will do, har nå fått fatt på Rotel Rb981 og Rb980. Må bare komme meg hjem fra nordsjøen så kommer en update
    Oi, dette er jeg spent på!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, da er vi 2

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått alt koblet opp og testet. Ble sinnsykt bra, lydmessig med rotelene ble jo dette en helt annen verden fikk handlet meg noen nordost signalkabler som leverte topp lydkvalitet også, tror ikke jeg gidder å vurdere noe annet engang. For meg så ble dette en knallbra kombo, har jo ikke hørt så mange andre kombinasjoner, men jeg er vertfall sinnsykt fornøyd å det er jo det som betyr noe...
    Xtz`ene imponerer meg bare mer og mer, samboeren min har jo nesten spilt dem inn for meg når jeg var offshore. Så jeg kan ikke annet en bare smile å nytte den rene å avslappa lyden som blir matet ut av xtz`ene

Nå gjenstår det bare å få kalibrert alt skikkelig opp mot hverandre med radioshack og masse grafer, dette skal bli gøy rayman

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •