Surround/effektforsterker til Klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround/effektforsterker til Klipsch

Jeg trenger litt hjelp nå når jeg skal kjøpe meg nye høyttalere. Planen er at jeg først skal ha meg Klipsch RF-82 til front til å begynne med og utvide til full surround etterpå.

Jeg lurer da på hvilken surroundreceiver og effektforsterker jeg "bør" gå for, det er jo selvfølgelig individuelle valg preferanser/referanser men hadde vert fint med noen synspunkt. Jeg vil unngå at høyttalerne blir noe som helst skrikete i diskanten da jeg finner dette ubehagelig ved spilling over lengre tid.

Jeg tenkte som surroundreceiver:
    - Denon 2808/3808 (bør være en som kan drive RC-62 og bakhøyttalerne i fremtiden)
    - Yamaha RX-V1800

Til effekt har jeg hørt en av disse bør fungere bra:
    - Parasound Halo A21
    - Rotel RB-1080
    - Vincent Sp-T100 *2
    - Vincent Sp-331

Hva mener dere?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha rx-v1800 er en sikker vinner til Klipsch!

Har den selv til mine RF-63 og jeg føler på ingen måte at det blir skrikete eller slitsomt i hele tatt! Så jeg vil anbefale den og Parasound Halo A21 som effekt, rx-v1800 vil også kunne drive 4 stk RS-62 bakhøyttalere ganske bra

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å ha hørt det selv er det vel flere her inne som mener at Denon og Klipsch ikke er helt match made in heaven.. Yamaha og Klipsch derimot er det faktisk en del som har. Jeg har selv en Yamaha RX-V1800 og et par RF-82, og synes dette spiller fantastisk Så helt objektiv er jeg vel ikke...

Jeg bi-amper på frontene og synes ikke dette blir skrikete før jeg drar på lang over enhver fornuft. Vi snakker russebuss-nivå :razz:

Parasound har jo mange brukt med stort hell på Klipsch, og målet mitt er på sikt en Halo eller NC2250 til frontene. Så jeg tror nok ikke du gjør noe dumt valg. Jeg vil uansett anbefale deg å lytte på Klipsch før du handler, da dette er høyttalere man enten liker eller hater :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja vett det er en spesiell klang på høyttalerne men har vert å hørt på dem og likte det jeg hørte, foruten om at de da var litt skrikete på diskanten. Men det vil jeg tro var elektronikken sin skyld, klarer ikke å huske hva de ble drevet med, men det var et mindre kjent merke.
    Men jeg bør kanskje sjekke ut Yamaha/Parasound komboen på dem da ;-)
    Ser faktisk at det ligger en Parasound NC2225 for 8000,- innpå her nå :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell ingen på Karmøy/Haugesund som har Klipsch anlegg som jeg kunne fått hørt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener folk om å drive RF-82 av Parasound JC1 monoblokker? Blir det "litt" vell heftig?

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Overkill kanskje ja, men jeg vil tro du får en vanvittig heftig lyd ut av de høyttalerne :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har akkurat skifta ut en denon 1807 på Klipsch med en yamaha 663, men der denon var behagelig omtrent rett fra boksen, må jeg knote litt mer med lyden på Yamaha. Ble litt mer skrikende/lys i toppen på mine klipsch høyttalere. Bi-ampa de i går + får leke meg litt mer med lyd og bildeinnstillingene før jeg er fornøyd tror jeg.

Får satse på at de blir bra til slutt, for akkurat nå er jeg ikke helt 100% sikker på om det var et kjempekjøp lydemssig for hva jeg foretrekker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm det hørtes jo ikke altfor bra ut. Får satse på at du får det til å funke til slutt Jeg har ikke hørt den på Yamaha enda men satser på å få jort det i nermeste framtid. Bruker du yamahaen til effekt i tillegg til lydprossesering?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorsteinAa
    Hei, jeg har akkurat skifta ut en denon 1807 på Klipsch med en yamaha 663, men der denon var behagelig omtrent rett fra boksen, må jeg knote litt mer med lyden på Yamaha. Ble litt mer skrikende/lys i toppen på mine klipsch høyttalere.
    Men så er jo lydbildet fra Denon receivere generelt veldig slapt så det er jo ikke så rart! :lol:

Kan jo også ha noe med at 663'en blir for svak for dine Klipscher, jeg har selv rx-v1800 på RF-63 og føler behovet for mer watt :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •