Hjelp en nybegynner.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Yamahaen ser jo ut til å være best på kraft da..? Hvordan vil dere som har litt peiling karakterisere lyden på disse? Jeg spiller mest metal, men den må helst kunne formidle detaljert filmmusikk/klassisk også.. Målet er selvsagt høyt OG rent, men først og fremst høyt..
    Burde gå greit med en av de Yamaha recieverne Peakman nevner. Yamahaen vil spille ganske "hardt" på metal iom. at klangen er såpass nøytral.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis høyt er målet er jo NAD tingen :wink: , yamaha er nøytrale i lyden, har lav forvrengning og passer nok godt til gode nøytrale høyttalere skulle jeg tro, gjerne høyttalere med "litt for mye" bass.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Hvis høyt er målet er jo NAD tingen :wink: , yamaha er nøytrale i lyden, har lav forvrengning og passer nok godt til gode nøytrale høyttalere skulle jeg tro, gjerne høyttalere med "litt for mye" bass.
    Som for eksempel..? Liker "litt for mye" bass, hehe. Har en særdeles tolerant husvert.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke gøy med overdreven bass alltid, ikke når du skal høre på musikk, kanskje på film....

Yamaha er litt slanke i bassen spesielt på reciverene med "natural sound amplifier", noe jeg tror står på front plata på de nevnte Yamaha reciverne.

Men det blir ikke for lite bass, men hvis du skulle f.eks sammenlignet med NAD hadde NAD laget mye mer bass en Yamaha.

Marantz er ikke fattige i nedre frekvensene heller.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har diverse justeringmuligheter hvis man skal ha mye bass.. Husker faktisk ikke hva denne heter, bass extension eller noe? Benytter den ikke selv.

Mvh

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Man har diverse justeringmuligheter hvis man skal ha mye bass.. Husker faktisk ikke hva denne heter, bass extension eller noe? Benytter den ikke selv.

Mvh
    Kan i menyen justere bass fra -3 til +3 hvertfall, men jeg har ikke surfet enormt langt inn i menyen på min yamaha da..

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er ikke litt slanke i bassen, men pinlig nøytrale.
    Tror du, Lugburz, ikke er mann for nøytrale forsterkere.
    Du liker nok bass som ligger noen Db over resten, noe jeg gjør selv, hvis musikken er sjingrete nok.

Jeg er ikke sikker, men hvis du finner noen NADer som har fått fiksa støyen burde de passe deg perfekt, uten at jeg skal analysere hva du liker.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz er også nøytrale men ikke pinlig nøytrale eller litt slanke i bassen.

Det var vel en spole eller noe sånt så måtte skiftes i NADen(?)

Det går sikkert ann å få ordne det, uten at det burde koste så mye.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle innspill , har ikke bestemt meg ennå, men heller egentlig mot yamaha eller marantz nå.
    Men fortsatt mulig jeg kjøper en noe billigere forsterker for å ha råd til anstendige høttalere, så får jeg heller oppgradere eller bygge ut med en eff. forsterker til frontene. Tiden vil vise..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Takker for alle innspill , har ikke bestemt meg ennå, men heller egentlig mot yamaha eller marantz nå.
    Men fortsatt mulig jeg kjøper en noe billigere forsterker for å ha råd til anstendige høttalere, så får jeg heller oppgradere eller bygge ut med en eff. forsterker til frontene. Tiden vil vise..
    Pass på så du kjøper noe med pre-out! Ikke alle som har det! Dessuten ville jeg lagt på slik at jeg fikk YPAO. (Hvis du faller for Yamaha, som slipper nye receivere nå på våren mange med YPAO)

Mvh

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Har du lagt vekk Marantz SR-5400?
    Nix. Fant ut i går at den lokale lydsjappa faktisk satser på Marantz som hovedserie.. Skal se om jeg får en prøvelytt, men har ikke hatt tid til dette i det siste. Dessuten er det praktisk å handle lokalt, så kan jeg slenge greia på disken uten sending og mailing når/hvis den ryker.

Samme butikk selger stort sett AudioPro høyttalere, hvordan vil disse passe, i tilfelle?

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nix. Fant ut i går at den lokale lydsjappa faktisk satser på Marantz som hovedserie.. Skal se om jeg får en prøvelytt, men har ikke hatt tid til dette i det siste. Dessuten er det praktisk å handle lokalt, så kan jeg slenge greia på disken uten sending og mailing når/hvis den ryker.

Samme butikk selger stort sett AudioPro høyttalere, hvordan vil disse passe, i tilfelle?
    Jeg la inn en tråd i høytaler emnet om audio pro blue diamond. Skal ikke kjøpe selv, men syntes de så bra ut, og hadde et stilig konsept med innebygget ativ sub. Du kan jo evnt lese litt der..

Newcomer ZoraX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman/kardon ^^

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm. Vel. Jeg har Black Diamond (Blue Diamond uten 10" subene på siden). Når det gjelder lyden på denne er den meget detaljert, klar, og kraftig når det trengs. Uten den derre slappe prprpr lyden man får om man fiser Cerwin Vega opp i litt volum.

I den anledning kan jeg fortelle at jeg hadde en ikke-HiFi-interessert kamerat på besøk, og satte på litt musikk (Bent). Det var litt sent på aften så jeg hadde ikke noe videre volum, men plutselig, midt i en samtale, bryter han ut "oi, så klart de spiller, jeg kunne ikke høre de detaljene der på mine høyttalere". Jeg spør naturligvis hva for høyttalere han har, og han sier B&W. Disse skal etter som jeg forstår være gode da, men uansett. Jeg kjørte dette på en Kenwood 2*60 W forsterker, og Marantz CD-spiller. Ingen superkabler eller lignende.

Der jeg bodde før var naboen over meg overbevist om at jeg hadde Sub, på grunn av at det var såpass lavefrekvente lyder som kom nedenfra.

Så om du vurderer høyttalere, så er ikke Audiopro noe dårlig valg. Og de spiller det meste. Jeg har hørt mye på metal (Døds og Svart-metall) men og en hel del på Pop, Jazz, Rock, Klassisk, noe Opera, og en god del del Elektronisk musikk. Og litt Hip-Hop. Høyttalerne leverte på alle disse sjangrene, så jeg er strålende fornøyd. Må ærlig innrømme at jeg ikke har slik peiling på surroundforsterkere som jeg kanskje BURDE hatt, men men, jeg vil anta det at de koblet med en nøytral forsterker vil gi deg sterke musikalske opplevelser. Og de kneler heller ikke i hjemmekinosammenheng. Jeg har mine koblet til DVD-spilleren, og de levere bass når det trengs, de levere tale når det er, og i det hele tatt, leverer.

Newcomer energyst sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der jeg bodde før var naboen over meg overbevist om at jeg hadde Sub, på grunn av at det var såpass lavefrekvente lyder som kom nedenfra.
    Hvordan tror du jeg har det? Jeg har Blue Diamond...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av energyst
    Hvordan tror du jeg har det? Jeg har Blue Diamond...
    Hehehe... Det er disse høyttalerne jeg håper å få som fronthøyttalere når jeg til sist for investert i komplett surroundanlegg. Men først er det steroen som må forbedres. Med en ny forsterker.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det tok litt tid, men jeg er nå den stolte eier av en Marantz SR5400. Takker for innspill

Neste på handlelista er som sagt høyttalere, når økonomien tillater. Men kan jo nevne at Marantzen har minst doblet lydkvaliteten på mine temmelig råtne satelitter.. 8)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •