Onkyo TX-SR606 - merkelige ting

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo TX-SR606 - merkelige ting

Hei!
    Jeg har nå fått min Onkyo TX-SR606 som jeg kjøpte gjennom Powerbuy, men etter å ha fiklet med den en stund, er det et par ting jeg stusser på:

Hver gang jeg skifter kanal på tuneren, skifter input-kilde, eller bytter fil jeg spiller av fra HTPC'en, kommer det "smell" fra sub-høyttaleren, og det er mildt sagt veldig irriterende. Det kan vel umulig være meningen at det skal være sånn?
    Det blir jo en del smell hvis man zapper kanaler f.eks. Ikke spesielt med sovende barn, osv.
    Subben er koblet til med en kabel i pre-out inngangen, og det er en aktiv sub.

Jeg har koblet PC'en inn på Onkyoen med en HDMI-kabel (før gikk denne rett i TV), men når jeg nå tar Extended Desktop på PC'en, så blir Onkyoen riktignok oppdaget, men ATI Control Center påstår at høyeste oppløsning er 640x480.
    Whyy? Onkyoen skal jo liksom kjøre throughput rett til TV'en, og dermed er det TV-oppløsningen som skal bli oppdaget. Eller?

Etter at jeg har brukt romkorreksjon, så synes jeg lyden i bakhøyttalerne (i et 5.1-oppsett), ble for lav, så jeg vil gjerne inn og øke lyden. Men inne i setup er Speaker Setup grået ut. Noen ideer?

Eller så synes det er vanskelig å få velge input på digitale kanaler som kjører kun mpeg (de aller fleste). Burde ikke det være mulig å sette opp ProLogic II eller noe på de lydsporene?

Alle tips mottas med stor takknemlighet

Active vito sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    321
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spm 3: litt usikker på hvordan dette er med Onkyo, men du må nok inn i Manual setup-menyen (hvis den finnes) og overstyre Auto setup på det punktet.

irriterende å ikke få løst sine problemer, derfor ville jeg bumpe denne for deg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro det var flere på dette forumet med en sånn eller en liknende Onkyo på dette forumet nå, men..

Fant ut noe av dette da. Etter et tips fra AVShop lot jeg recieveren stå uten strøm i over 24, og da resatte noe av konfigurasjonen seg. Og da ble det plutselig litt mer liv i den ja.

Men det med at PC'en påstår at max oppløsning ikke er mer enn 640x480 når HDMI-kabelen mellom PC og reciever står rett i reciever kunne jeg godt tenkt meg et svar på

Det med smellene fra sub-bassen, er antageligvis noe galt med subben. Jeg fikk lånt meg en annen sub (riktignok en større og annet merke, men koblet opp på samme måte), og der er det ikke noen ulyder i det hele tatt ved vanlig bruk, som kanalskifte, kildebytte, osv.

Har laget meg en ny tråd her under høyttalere for dette, håper det blir mer respons på den

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en onkyo tx-sr606 og et ati 4870 skjermkort og har ikke noe problem med 1920x1200 eller andre oppløsninger til samsung 656 tven som extended desktop. Eneste problemet jeg har er når jeg tar i bruk xonar hdav 1.3 lydkortet med hdmi in og ut, da må jeg bruke force --> hdtv mode i catalyst control center.

Er litt skuffa over den automatiske romkoreksjonen til onkyo 606, har sikket kjørt den 10 ganger nå med ganske likt resultat. Triangle satelitt høytalerne mine blir satt til 60 hz og triangle noxa senter høytaleren også. Det skal stemme ganske bra siden de står oppført med 55hz-20khz +-3db. Problemet er at talen blir sendt så og si likt til de bi-ampa triangle fronthøytalerne og senter høytaleren. Det fører til at talen blir ganske uklar og jeg føler at en del stemmer forsvinner helt når det er litt støy i omgivelsene sammen med talen. Lurer på om det er mulig og få korrigert dette og i tillegg få bedra integrasjonen til subben på noe vis ?

Problemet er mest hørbart når jeg bitstreamer filmer med ac3 lydformat, så og si annenhver film kan ha trøbbel med talen. Får opp DD<dolby tegn> i rødt på reciveren når jeg spiller de av.

Fant bare en artikkel med en som har tilsvarende problem :

" A Non-functional Receiver, August 10, 2008
    By D. Knack (Yorba Linda, CA United States) - See all my reviews
    (REAL NAME)
    The TX-SR606 is chock full of features. Up-scaling video to 1080i, up-converting output to HDMI. We bought it for the HDMI switching and to eliminate over half of the cables hanging from our Sony LCD, which it did fantastically. If only it would have worked. A Wii hooked up to Component 1 IN did not get transmitted to the TV either by HDMI or by Component OUT. Trying it on Component 2 IN made no difference. Connecting it directly to the TV verified that the Wii and its component feed worked properly. You can select either of the component IN's as the source, and assign them to an audio source and button on the remote, but you do not have an option in any of the menus to set the output path and no path seemed to work at all. In the receiver's favor, the HDMI switching did work perfectly with three HDMI sources connected.

The sound of the 606 proved to be quite bright, almost tinny compared to our 6 year old warm sounding Denon AVR-1803. The Audyssey auto speaker setup, sent the front sound almost equally to all three front speakers instead of concentrating speech on the center speaker which is designed specifically for clear speech. This made for a more muddled speech quality. It also made the surrounds a good bit louder than manual setup using a sound meter, resulting in some speech being drowned out by surround effects. We were not impressed by the sound quality as compared to an older Denon, and even less impressed by a non-working Component IN.

The remote was also somewhat strange in that you had to keep selecting the Receiver button to send commands to the receiver as opposed to the TV, the other selection button. Receiver should be the default selection on a receiver's remote and you should not have to hit two buttons to perform an action on the receiver. This in turn made the receiver not work on a Harmony 880 remote as programmed in by Logitech. Each command would have to be specially programmed as a macro as each required more than one button press.

All of these combined resulted in the low score I have given this receiver. Despite glowing reviews by most other people, there were too many issues with the receiver to warrant more than two stars."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •