Panasonic SA PT860 DTS hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic SA PT860 DTS hjelp

Jeg har nylig fått tak i et Panasonic sa pt860 Hjemmekino system
    PANASONIC Nordic - SC-PT860
    som jeg bruker på en PX80 42 plasma tv. Synes denne fungerer helt greit til tv titting og litt spilling på Ps3, Men skuffelsen var stor da jeg skulle se på en blueray film som kun hadde dts som eneste lydspor. Det ble dørgende stillt i lydanlegget. Ps3 er koblet til den optiske inngangen på anlegget. Lyden fungerer helt greit så lenge inngangsignalet er i Dolby Digital,men Dts blir ikke akseptert.Det blir heller ikke lyd når ps3 spiller av et dts signal på en vanlig dvd film. Avspilling av dts signal fra en vanlig dvd på den interne spilleren på anlegget fungerer helt fint. Lurer på om det er noen andre som har erfart det samme? .kan problemet fikses på noen måte? Har lest bruksanvisning med lupe,men kan ikke finne noe der som kan løse problemet. Kan noen her hjelpe meg????

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg PS3, men det finnes en egen tråd for PS3 her inne hvor du nok sikkert kan få mye god hjelp. Er det HDMI inngang på det systemet du har kjøpt? Jeg tror feilen ligger i instillinger på PS3, samt at du bør bruke HDMI mellom PS3 og lydsystemet. Optisk kan kun overføre Dolby Digital og DTS, ikke de nye HD lydformatene.

Du skulle fått DTS lyd via optisk, så det er nok en instilling i PS3 som må gjøres vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 er koblet til tv med hdmi. har en HK Avr 507 og med den fungerer dts`n normalt(men den er i bruk på et annet rom) Panasonic forsterkeren har kun hdmi ut og optisk inn.
    Ps3 kan stilles inn til å kjøre lyd ut på hdmi, og da kommer dts lyd opp til tv`n,men det er ikke dit jeg vi ha den men ut på hjemmekino anlegget.
    Kan til nød ta ut lyden igjen som stereo fra tv`n og kjøre det ned til forsterkeren,men da får jeg kun prologic ut på høytalerne. Har noen her flere forslag????

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •