Innkjøp Onkyo TX-SR705 vs 805 og andre konkurenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innkjøp Onkyo TX-SR705 vs 805 og andre konkurenter

Hei!

Har vært på utkikk etter ny reciver en stund nå. Hadde egentllig planer om en onkyo 805 i sort, mn det ser ut som det er tomt hos importøren og ettersom de nye XX6 modelene har kommet vil det vel ikke komme inn noe nye fra XX5 serien.

Billigste jeg har funnet nye 805ér i sort er ca 9000, men har funnet 705én til 6000,- også å disse er på lager enda.

Med tanke på prisforskjell og effektforskjellen på disse to, kan det vel forsvares å handle en 705 og evt. kjøpe en 2 kanals effekt blokk til frontene?

Skal kobles opp mot:
    Ps3
    HTPC m HDMI (G45 chipsett)
    Canal digital HD

Begge disse har:
    3 x HDMI
    705 har mindre bygge mål
    705 er på lager
    705 har pre out kontra den nye 606 (hadde 606 hatt pre out så hadde jeg kanskje valgt den)
    Onkyo, eneste produsent uten noe HDMI "problemer"?

Folk snakker om at DACén i 805 er ganske mye bedre en i de lavere seriene, mn hvor ofte blir DAC i recivere brukt?(noob spørsmål)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DAC i receiveren blir brukt hele tiden her i huset. Kjører kun digitale signaler inn til receiveren, og lar den ta seg av dekoding.

Jeg spurte om forskjellen på disse i en annen tråd en gang i tida, og de fleste mente at de hadde omtrent samme lydsignatur, og at en løsning som du skisserer kanskje ikke ville være så dum.

Ville nok endt med en 705 om jeg ikke fikk bra tilbud på den Yamahaen jeg har nå.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ysoligard
    Hei!

Har vært på utkikk etter ny reciver en stund nå. Hadde egentllig planer om en onkyo 805 i sort, mn det ser ut som det er tomt hos importøren og ettersom de nye XX6 modelene har kommet vil det vel ikke komme inn noe nye fra XX5 serien.

Billigste jeg har funnet nye 805ér i sort er ca 9000, men har funnet 705én til 6000,- også å disse er på lager enda.

Med tanke på prisforskjell og effektforskjellen på disse to, kan det vel forsvares å handle en 705 og evt. kjøpe en 2 kanals effekt blokk til frontene?

Skal kobles opp mot:
    Ps3
    HTPC m HDMI (G45 chipsett)
    Canal digital HD

Begge disse har:
    3 x HDMI
    705 har mindre bygge mål
    705 er på lager
    705 har pre out kontra den nye 606 (hadde 606 hatt pre out så hadde jeg kanskje valgt den)
    Onkyo, eneste produsent uten noe HDMI "problemer"?

Folk snakker om at DACén i 805 er ganske mye bedre en i de lavere seriene, mn hvor ofte blir DAC i recivere brukt?(noob spørsmål)
    Hei, jeg vurderer det samme selv. Jeg også trenger PREOUT og derfor er 705 veldig intr. Samt at den også har digital ut noe som er greit dersom du har en ekstern DAK. En annen fordel med denne som du skriver er at den er lit mindre i fysisk størrelse enn de tilvarende modellene med PREOUT.

Men hvor er det du har funnet denne tilsalgs? Jeg finner ingen 705 i de vanlige butikkene på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goxboxlive
    Hei, jeg vurderer det samme selv. Jeg også trenger PREOUT og derfor er 705 veldig intr. Samt at den også har digital ut noe som er greit dersom du har en ekstern DAK. En annen fordel med denne som du skriver er at den er lit mindre i fysisk størrelse enn de tilvarende modellene med PREOUT.

Men hvor er det du har funnet denne tilsalgs? Jeg finner ingen 705 i de vanlige butikkene på nett.

De har 3 stk sorte på lager hos netshop.no til 6000,-

Tror jeg går for en slik, skal bare ha 5.1 oppsett så kan bi-ampe de to ledige bak kanalene til frontene i tillegg. Burde være nok power inntil jeg finner en brukt Rotel effekt til frontene.

Skal bruke den sammens med B&W 685 fronter og HTM62 center.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TX-SR804 billig!

Vil bare gjøre oppmerksom på at vi har igjen 2 stk 804 i sølv på butikken der jeg jobber! De går for 7.500,-! pr stk. :-D

Send mail til jhag@online.no dersom noen vil sikre seg en sånn!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 705 i sort bestillt, er ganske sikker på at dette er et godt valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805 er betraktelig bedre. Bedre dacer osv. 23KG. 805 slår ut mye dyrere forsterkere på lyd delen. Slår blant annet ut Yamaha RX-V3800 osv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •