Harman/Kardon og Yamaha dårlige greier?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 107
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman/Kardon og Yamaha dårlige greier?

Jeg ser det er mange på forumet her som bruker forsterkere av Harman/Kardon og f.eks Yamaha. Og mange skryter også av dem.

Men er de som bruker dem folk som ikke har opplevd noe bedre? Jeg snakket med en som bygger høyttalere selv og som har rimelig peiling, han har bygd og levert høyttalere til mange, og han sa til meg hva enn jeg kjøper så styr unna Harman/Kardon, bare driten sa han faktisk.

Er det på samme nivå som NAD og Denon, NAD og Denon er for meg litt fjortiss, det er Hi-Fi men det er ikke High End, det er på en måte inngangsporten til mange for anlegg. Det er veldig konfirmantutstyr.

Når jeg ser på prisene på spesielt Harman/Kardon og Yamaha så må jeg jo si at jeg blir litt skeptisk, det virker som det er veldig i budsjettklassen, det koster jo tross alt ikke mye i forhold til andre merker med samme antall watt og spesifikasjoner ellers.

Snakker ikke ut i fra egen erfaring her, ikke når det gjelder Harman/Kardon og Yamaha, har aldri hatt det. Men NAD og Denon har jeg hatt flere ganger og syns det er helt greie produkter de kommer med, men det er langt fra High End.

Bare interessert i få noen synspunkter rundt det her da jeg for tiden driver og ser på diverse utstyr og forsterker er en av tingene jeg snart skal kjøpe meg. Men uansett ålreit å høre hva folk syns uansett, og hvilke andre referanser de som har Harman/Kardon og Yamaha har. Hva slags annet utstyr de selv har hørt og eventuelt kjørt hjemme.

Har nemlig inntrykk av det er mange førstegangs-hjemmekinobyggere som ender opp med å kjøpe spesielt Harman/Kardon og Yamaha.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rephrase
    Jeg ser det er mange på forumet her som bruker forsterkere av Harman/Kardon og f.eks Yamaha. Og mange skryter også av dem.
    positive kommentarer om disse produktene finner du også i fagpressen.

Men er de som bruker dem folk som ikke har opplevd noe bedre?
    eh, det er flere her inne som har hørt svindyre prosessorer og recievere som alikevel har gått til anskaffelse av mer middels prisede komponenter. Ikke alle driter penger!!! Yamaha har blandt annet sin z11 som har blitt hyllet av så å si alle som har sjekket den ut, bare 47k.

Jeg snakket med en som bygger høyttalere selv og som har rimelig peiling, han har bygd og levert høyttalere til mange, og han sa til meg hva enn jeg kjøper så styr unna Harman/Kardon, bare driten sa han faktisk.
    Og dermed mista jeg all respekta for han. Nå vet jeg ikke hvem han er, og han kan være aldri så proff for alt hva jeg bryr meg. Men kjære deg, lyd er en høyst subjektiv ting selv om vi alle har en generell forståelse for hva som er virkelig dritt og hva som er bra. Hvis alle var enige ville det ha holdt med produsent, det gjelder også høytalere

Er det på samme nivå som NAD og Denon, NAD og Denon er for meg litt fjortiss, det er Hi-Fi men det er ikke High End, det er på en måte inngangsporten til mange for anlegg. Det er veldig konfirmantutstyr.
    Høh??? Du kan ikke være seriøs? I tilfellet du ikke har fått det med så har de fleste produsentene utstyr som går fra billig til j****g dyrt.

Når jeg ser på prisene på spesielt Harman/Kardon og Yamaha så må jeg jo si at jeg blir litt skeptisk, det virker som det er veldig i budsjettklassen, det koster jo tross alt ikke mye i forhold til andre merker med samme antall watt og spesifikasjoner ellers.
    Jeg så meg også blind på oppgitte rms watt når jeg var 13 Et lite tips: det er ikke oppgitt antall watt som teller. Du kan jo fint få 5x120w på elkjøp for under 2k.

Snakker ikke ut i fra egen erfaring her, ikke når det gjelder Harman/Kardon og Yamaha, har aldri hatt det. Men NAD og Denon har jeg hatt flere ganger og syns det er helt greie produkter de kommer med, men det er langt fra High End.
    du har ikke hørt yamaha og hk selv, men du har følelsen av at det er noe dritt pga at en eller annen fyr sa det? Og fordi du har lest deg blind på specsa? For å si det sånn, om du er ute etter noen synspunkter og hjelp her inne tror jeg du seriøst bør revurdere fremgangsmåten din. Det å snakke dritt om produkter - og generalisere - uten å ha hørt de hører ikke hjemme noe sted!!!

Har nemlig inntrykk av det er mange førstegangs-hjemmekinobyggere som ender opp med å kjøpe spesielt Harman/Kardon og Yamaha.
    Ah give me a break a kjære deg. Kanskje folk kjøper de for at de liker dem?? Selv bruker jeg en yamaha 1800 som pre for ett par jc blokker som drifter array1400, og det kommer snart et nytt effektrinn til array 880 centeren min. Du kan jo sjekke opp det kringutstyret og se hvor "fjortiss og dritt" det er siden jeg bruker yamaha som pre.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:o

Her har vi en uten peiling!
    *tar frem popcorn og brus*

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar over at lyd er subjektivt, men du nevner selv Elkjøp-anlegg som drit, og du vil sikkert finne at de fleste her inne er enige i at de er det, right? Når det gjelder watt, det var det jeg også mente med kommentaren min, du kan kjøpe en Harman/Kardon eller Yamaha Receiver med 7x200 watt til noen få tusenlapper men hos et skikkelig merke koster det ti-dobbelte. Det sier kanskje noe om kvaliteten? Jeg blir ihvertfall skeptisk av å se det. Da tenker jeg "billigwatt" og ikke akkurat overdimensjonerte strømforsyninger med kvalitetskomponenter.

Og som sagt, jeg tar ikke det han sa for god fisk, jeg spør jo andre om dems mening. Jeg blei personlig ganske overrasket over det.

Alle veit at NAD og Denon er typisk konfirmantkomponenter, og at de ligger i budjsettklassen. Det kan ikke diskuteres. NAD og Denon har alltid levert produkter som skal "gi mye for pengene".

Bare å se på konfirmantanleggene og hva dem består av det, det går i NAD, Denon, Dali, B&W, CV. Nå sier jeg ikke at B&W eller Dali ikke har High-End produkter, selvfølgelig.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i førstegangskategorien på de nye receiverne.
    Har levd med vanlig dolby digital og vanlig DTS i mange år.

Nå er jeg på jakt etter en ny receiver i løpet av høsten og jeg heller mot Yamaha RXV-1900 eller 3900.
    Pioneer LX71 er også et alternativ siden jeg kan få 25% avslag på Pioneer varer.

Jeg driter egentlig i hvor mye effekt (watt) receiverne er på, så jeg synes din påstand viser litt uvitenhet fra din side.
    Hvor mye strøm en forsterker kan levere er mer interessant.
    Det er forresten mye bedre å høre hvordan det låter i høyttalerne enn å henge seg opp i watt.

Dessuten så er det veldig mange her som kjøper receivere mellom 5 og 15 tusen kroner, og det er ikke high end. Helt korrekt, men selvfølgelig så prøver man å finne det beste merket i gitt prisklasse.
    Da er det mange som havner på Yamaha. Inkludert bladet hjemmekino og Lyd og bilde.......

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis pris ikke var emne så hadde du ikke kjøpt Yamaha?

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var et kort-tenkt innlegg, kan på ingen måte se hvordan noen kan hjelpe deg da dette De sier er personlige subjektive meninger. Blir samme som han jøken jeg jobbet sammen med på e-verket for noen år sia, om mitt valg av bilmerke sa han; "er ikke japse biler veldig bløte og små? - Ja vell, du som kjører BMW kan vel sammenlignes med de gjeng-gutta som kjører med kulehull i deres ****** traller? Tenkte jeg, men heller spurte hva han mente.

- Dumme spørsmål fortjener ikke oppmerksomhet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar over at lyd er subjektivt, men du nevner selv Elkjøp-anlegg som drit, og du vil sikkert finne at de fleste her inne er enige i at de er det, right?
    Kan du vennligst fortelle meg hvor jeg skreiv at elkjøp produkter var drit? med de ordene altså? For alt jeg nevnte var at du kan få 5x120w på elkjøp for 2k - som et eksempel på at du ikke skal se deg blind på specs åkke som hvilken retning de går i. Det høres like sjukt ut med en rørforsterker på 8w til 40k! Så vennligst ikke vri på ordene mine.

Når det gjelder watt, det var det jeg også mente med kommentaren min, du kan kjøpe en Harman/Kardon eller Yamaha Receiver med 7x200 watt til noen få tusenlapper men hos et skikkelig merke koster det ti-dobbelte. Det sier kanskje noe om kvaliteten? Jeg blir ihvertfall skeptisk av å se det. Da tenker jeg "billigwatt" og ikke akkurat overdimensjonerte strømforsyninger med kvalitetskomponenter.
    Kan du forklare meg hvilke hk og yamaha recievere som gir deg 7x200w? Toppmodellen til yamaha er oppgit med 140W x 7 + 50W x 4 og den største hk så langt har vel hatt en oppgitt effekt på 7x85w. Sjekk gjerne ut fakta før du slenger ut slike påstander.

Og som sagt, jeg tar ikke det han sa for god fisk, jeg spør jo andre om dems mening. Jeg blei personlig ganske overrasket over det.
    Det er en forskjell mellom å spørre om andres mening og det å slenge med leppa om produkter man ikke har hørt.

Alle veit at NAD og Denon er typisk konfirmantkomponenter, og at de ligger i budjsettklassen. Det kan ikke diskuteres. NAD og Denon har alltid levert produkter som skal "gi mye for pengene".

Bare å se på konfirmantanleggene og hva dem består av det, det går i NAD, Denon, Dali, B&W, CV.
    og derav min kommentar om at de fleste produsenter har produkter i alle prisklasser. Gå gjerne til sjefene i denon og si at deres versting reciever kombo (POA-A1HDCI og AVP-A1HDCI) til $15.000 er typisk norsk konf-gave...
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst...hvis man vinner 50 mill på skinnmopeder på V75 en lørdags ettermiddag så skal du ikke se bort i fra at man hadde valgt noe annet enn Yamaha.:-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå en Yamaha RX-V1800. Den klarer seg svært bra og skuffer definitivt ikke lydmessig, selv om jeg riktignok har effekttrinn på frontene.

Men jeg er nå bare en urutinert n00b som kun har hatt/har møkkautstyr som EC AW400 med EC 4.8, SD Transporter, B&W 802D, NAD M25 (å nei, dette er jo NAD surroundutstyr dvs 44kg fjortiss konfirmantanlegg forsterker), NAD M3 (stereo NAD er vel litt bedre men fremdeles CV-fjortiss er det ikke?) SVS PC Ultra og x-antall annet utstyr i rimeligere prisklasser og har nok derfor ikke nok seriøst sammenligningsgrunnlag til å i det hele tatt kunne ta en liten vurdering av kvaliteten på Yamahaen som jo kan skaffes på elkjøp og som jeg da sannsynligvis brukte konfirmasjonspengene på.

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en H/K avr7500 som jeg kjøpte i 2003 , og jeg er veldig fornøyd med den.
    OK den har ikke de nyeste formatene, men den leverer da krutt i lyden ellers.
    Blir å beholde den til jeg finner ut at jeg skal en ny prossessor og effektforsterkere...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tror NAD M25 er High End bare fordi Hi-Fi klubben skriver at det er det så må du tro om igjen.

Seriøst...hvis man vinner 50 mill på skinnmopeder på V75 en lørdags ettermiddag så skal du ikke se bort i fra at man hadde valgt noe annet enn Yamaha
    Nettopp. Jeg tror de som reagerte negativt på denne tråden er hyklere, dere blei pissed fordi noen antydet noe negativt med produktene dere har valgt (bra idiotisk å ta det personlig), mens hvis penger ikke var emne så hadde dere ikke gått fra butikken med en Yamaha eller Haman/Kardon receiver til 10-15k.

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tror NAD M25 er High End bare fordi Hi-Fi klubben skriver at det er det så må du tro om igjen.
    Om det er high end skal jeg ikke si noe om, men i grenselandet er den :-)

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

det finnes mye mellom fjortiss anlegg og high end utstyr.....

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi klubben kan skrive hva de vil, men jeg mener nå at NAD M25 er et meget godt produkt selv om det ikke er helt på høyde med skikkelig high-end utstyr som f.eks tunge EC-trinn. Basert på det jeg har hørt så vil jeg si at NAD M25 er noe av det beste man får tak i av komplette 7-kanals effekttrinn i betalbare prisklasser og at lyden definitivt er mid-end+, dersom ikke receiver/surroundprosessor før i kjeden ødelegger. NAD M3 er ørlite grann bedre, mens EC utstyret har det lille ekstra over hele fjøla som løfter opplevelsen opp på high-end nivå.

Jeg VET faktisk hva jeg snakker om siden jeg faktisk har hatt alle disse produktene - har du?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt, jeg snakket ikke av erfaring når det gjaldt Harman/Kardon og Yamaha, det sa jeg klart og tydelig i første posten. Og jeg har selv ikke råd til å kjøpe hva jeg vil og nøyer meg med produkter som ikke er High End, det betyr ikke at jeg blir fornærma over at noen sier at det jeg har er drit i forhold til andre ting. Så ikke gjør det dere heller. Og jeg spør om produktene, jeg spør dere om referanser, hva dere har sammenlignet med.

Personlig kommer High End erfaringen min kun fra det jeg har hørt hos andre. Men aldri eid selv.

Newcomer HFidelity sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=rephrase]Hvis du tror NAD M25 er High End bare fordi Hi-Fi klubben skriver at det er det så må du tro om igjen.[QUOTE]

HAHA Nad M serien kan på ingen måte sammenlignes med de billigere modellene til Nad... Han sa vel heller ikke at det er High End:???:

Edit: Hang visst litt etter

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv skreiv han ikke at det var high end, og mannen har hatt hatt Nada blokkene til ec

Nettopp. Jeg tror de som reagerte negativt på denne tråden er hyklere, dere blei pissed fordi noen antydet noe negativt med produktene dere har valgt (bra idiotisk å ta det personlig), mens hvis penger ikke var emne så hadde dere ikke gått fra butikken med en Yamaha eller Haman/Kardon receiver til 10-15k.
    Neida, det noen blir pissed for er når du pøser ut et av årets minst gjennomtenkte, mest generaliserte og desidert tåpeligste innlegg Jeg påpekte allerede i mitt første svar at lyd er subjektivt. Vi to har neppe den samme smaken, det har ei heller jeg og bestekameraten min. Du kan gjerne slenge dritt om yamaha ovenfor meg, men du bør liksom høre produktene først. Og du kan gjerne slenge dritt om ytelsene deres, men du bør være klar over hva de faktisk yter. Du derimot har snakka dritt om ting du ikke har testa, og du har kommet med påstander om kompoentene som er helt på vidda hva realiteten angår.

Hvis penger ikke var et tema sier det seg selv at vi alle ville ha investert i det ypperste av det ypperste. Komplett surround med krell's nye evo serie kunne jo ha vært snasent, rundt en mill med kabler eller noe sånt (litt usikker på prisen). Men da er du over på en hypotetisk situasjon hvor du fjerner alle mulig realistiske elemtenter. Det var ikke det du startet tråden med. En viss forskjell der!!!
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt at du skulle bli fornærmet. Men når du tydelig indikerer at M25 ikke er noe særlig uten å ha et ordentlig forhold til denne så blir det jo litt merkelig

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    selv skreiv han ikke at det var high end, og mannen har hatt hatt Nada blokkene til ec
    De har jeg fremdeles...
    805S skal få kjørt seg når jeg får de...

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •