Harman/Kardon og Yamaha dårlige greier? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 107
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Artig å se det her, hvis du er ute etter High-end utstyr, så får du vel heve prisen da? Ingen leverer high-end til 10 000.

Lite gjennomtenkt innlegg, eller var det bare for å lage "liv og røre" ?

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at noen var på fylla i går. Jeg bruker i blandt å kose meg men en film, har alltid trodd at lyden var nogenlunde bra, men nå forstår jeg at jeg har tatt feil. Får vel heller bruke lyden på tv'en isteden for å høre på den billige Yamaha forsterkeren.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange her som vurderer å gi bort sitt Yamaha-utstyr.. det lukter jo tross alt ny-konfirmerte her inne, som man sier i trøndelag

Men fra spøk til revolver, jeg hadde gleden av å lytte til et par sorte Nad Helicon i konfirmant-hifi-sjappa her i byen for et par dager siden. Og disse sorte Helicon med en Nad M-forstereker spilte altså ringer rundt et par B&W 803D på Classe elektronikk. I mine ører that is :-D

Forskjellen er jo at jeg har faktisk hørt på disse.. og dermed kan mene noe om det. I motsetning til trådstarter :???:

Men.. nå er jo jeg en av de syndefulle.. Jeg har en Yamaha rx-v1800 i racket mitt. Så jeg har jo overhodet ikke peiling på hva jeg snakker om

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heldigvis ikke solgt den gamle Onkyo 701en min etter at Yamaha 1800 komi hus, og Onkyo tror jeg ikke sto på svartelista

Takk og pris at jeg berger meg ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv er jeg helt på linje med trådstarter, valgte selvsagt Pioneer når jeg skulle ha receiver.

Klok som jeg var hørte jeg på "inside" information fra personale på hifi-sjappa der jeg kjøpte Pioneeren.

Han fortalte at alle de andre merkene - som de ikke førte - var dritt.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Selv er jeg helt på linje med trådstarter, valgte selvsagt Pioneer når jeg skulle ha receiver.

Klok som jeg var hørte jeg på "inside" information fra personale på hifi-sjappa der jeg kjøpte Pioneeren.

Hjernevasket selger eller hva :-O

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Hjernevasket selger eller hva :-O
    Næ - tror du det?

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Kjøper du bilstereo til stua ?

Du er kanskje inne på noe, var det en sånn 4x 40 watts sak

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten tydelig å se at du har en kompis som tydeligvis har en selvdefinisjon som "verdensmester"!
    Bare fordi ting koster under 20k, og ikke er definert som high-end så betyr det langt derifra at det ikke er bra.......
    Har du sett deg helt blind på en manns syn på ting, og stoler blindt på det??

Uansett hvor mange her inne som har slengt møkk om en ting, så har jeg ikke slått meg til ro med det. Se, test, vurder selv - det er dine ører! Utifra det må du trekke egne konklusjoner, vært åpen i sinnet
    Men for å ha sagt det, mange kan kritisere deg for dine valg - men det er DINE valg. Du trenger ingen unnskyldning for det bare for å ha sagt det. Jeg har fått hørt mye rart etter å ha kjøpt ny bil to ganger, også VW da gitt av alle ting! Bare dritten hører jeg, bare feil med de bilene! Men jeg trives med det, jeg liker dem, trives bak rattet! Jeg kjører, jeg betaler, hva andre mener om det bryr jeg meg filla om!

Men det han kompisen din sa om h/k, at du måtte styre unna kan komme av en ting. Når HK selv hadde agenturet i norge en periode så skorta det veldig på service, og på den tida så hadde tilfeldigvis h/k mye småfeil! Men Neby er inne i bildet igjen og det ser ut som h/k har gjort noe med kvaliteten på det dem lager. Jeg vil ikke si så mye om de andre merkene for jeg har så og si ingen erfaring fra dem, selv om jeg hadde ønsket........

Men hvis du blar deg litt rundt omrking på forumet så vil du finne folk som har de herre såkalte "fjortiss-merkene" som du så pent kaller dem. Men totalt sett har dem utstyr godt over ei gjennomsnittlig årslønn! Har dem det fordi dem ikke hadde råd til bedre da?? Nei, det er fordi mange har veldig veldig sansen for prossessorene i disse, romkorreksjoner, og generelt mange muligheter som mange oppe i High-End klassen ikke har!

Så hvorfor du så bastant står på en manns meninger skjønner jeg bare ikke!!

Newcomer rovers sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE]
    Sitat Opprinnelig postet av rephrase
    Jeg ser det er mange på forumet her som bruker forsterkere av Harman/Kardon og f.eks Yamaha. Og mange skryter også av dem.

Men er de som bruker dem folk som ikke har opplevd noe bedre? Jeg snakket med en som bygger høyttalere selv og som har rimelig peiling, han har bygd og levert høyttalere til mange, og han sa til meg hva enn jeg kjøper så styr unna Harman/Kardon, bare driten sa han faktisk.

Er det på samme nivå som NAD og Denon, NAD og Denon er for meg litt fjortiss, det er Hi-Fi men det er ikke High End, det er på en måte inngangsporten til mange for anlegg. Det er veldig konfirmantutstyr.
    fy f... noe av det mest idiotiske jeg har sett noen gang...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle som har blitt grundig "lurt" og trodd att Yamaha er någenlunde bra, men nå har fått forklart hvor landet egentlig ligger og vil kvitte seg med denne, selge bilen, selge leligheten, ta opp forbrukslån med pant i huset til alle en kjenner for å kjøpe noe som ikke er dritt:
    Jeg tar gjerne imot Yamaha`en din og kan gjerne kalle meg konfirmant igjen. Spesielt eiere av DSP-Z11. :-P

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Thlian, selvutnevnte rakettforskere, professorer osv er de værste som går på overflaten av jorda, sku banka de ned nærmere magma'en der de hører hjemme. (Eller smegmaen, om du vil. )

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Men det han kompisen din sa om h/k, at du måtte styre unna kan komme av en ting. Når HK selv hadde agenturet i norge en periode så skorta det veldig på service, og på den tida så hadde tilfeldigvis h/k mye småfeil! Men Neby er inne i bildet igjen og det ser ut som h/k har gjort noe med kvaliteten på det dem lager. Jeg vil ikke si så mye om de andre merkene for jeg har så og si ingen erfaring fra dem, selv om jeg hadde ønsket........
    Vet ikke om jeg blir særlig beroliget av at Neby har overtatt. Denne tråden er ihvertfall ikke særlig fordelaktig i så måte.

http://avforum.no/forum/dvd-cd-spill...d-spiller.html

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    selvutnevnte rakettforskere, professorer osv er de værste som går på overflaten av jorda, sku banka de ned nærmere magma'en der de hører hjemme. (Eller smegmaen, om du vil. )
    Verdensmestere er som gresset, man må slå for å holde de nede

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Verdensmestere er som gresset, man må slå for å holde de nede
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som er så typisk fjortis med NAD og Denon?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lefse
    Hva er det som er så typisk fjortis med NAD og Denon?
    Trolig kun trådstarter som har svaret på det
    Glad jeg har fjortiss anlegg.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før trådstarter begynner med personangrep på meg grunnet min Yamaha-receiver, vil jeg si at jeg er strålendes fornøyd og ikke har opplevd noe bedre.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Før trådstarter går på personangrep på meg grunnet min Yamaha-receiver, vil jeg si at jeg er strålendes fornøyd og ikke har opplevd noe bedre.
    :P
    Fjortiss

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0