Harman/Kardon og Yamaha dårlige greier? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 107
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjønner ikke helt poenget med å sammenligne en Yamaha til 10k med en Lexicon til 100k jeg.

Blir som å sammenligne min gamle Mondeo med en ny BMW. Kommer meg like fort herfra til Oslo jeg og om vi begge holder fartsgrensene, men han som kjører BMW har antakelig en mer behagelig tur.
    Jeg har kjøpt bil ut fra mine behov og min pengebok, gubben med BMW det samme. Helt greit, helt til han sier at jeg er en idiot fordi jeg a) ikke har like mye å rutte med som han og b) ikke er interessert i å bruke like mye på bil som han. Uansett synes jeg det er han som er den største tosken som mener at alle som kjører Mondeo er noen idioter fordi de kjører samme bil som mange andre.

Ha en god kveld.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Harman/Kardon er ikke bare dritt nei.

I det siste har de strammes seg opp både på lydkvalitets siden og utstyrs siden.

Harman/kardon er for den som setter morrofaktoren høyt på listen og for de som vil ha en forsterker som ikke trengs og kobles til effektforsterker(e) om det skulle dukke opp et større oppsett med høytalere.

Av nicet skjønner du sikkert at jeg har hatt harman/kardon tidligere :P

Kan legges til at om du måler effekten av konkurende kringlyd recivere som koster det samme kommer harman/kardon til og knuse konkurenter med veldig god margin...
    Nøye lesning av tester av tester gjort av forgjengeren.

Om du følger med på tester gjort verden over så ser du kansje at et mønster gjenntar seg... Yamaha er på toppen gang på gang :-O Underlig det om det om yamaha er bare dritt ??? Å stakkar alle oss som liker god lyd da :-O

Når en begynner og bli dreven i lydverden finner en ut at det er mere en hva som er best eller hva som er dålig inne i bildet.... det er hvordan elektronikk og høytalere matches som teller.
    God match har ca 50% og si, de resterende 50% er det rommet som avgjør om høytalerne/elektronikken kan utfolde seg og, hvor godt du har gjort kalibreringen.

Kunne sakt mere om watt`n men det gidder jeg ikke.
    Holder meg unna merker som oppererer med "fantasiwatt" (utrykk lånt av akto fra en recivertest lest i siste hjemmekino)

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rephrase
    Har noen her hørt og sammenlignet.... f.eks Yamaha, med merker som Arcam, Linn, Theta, Halcro? Jeg har hørt de merkene. Og jeg veit hvordan låter i forhold til NAD/Denon receivere. Men jeg har ikke hørt Yamaha i forhold. Eller Harman/Kardon, men jeg kan tenke meg de vil gjøre det enda dårligere enn NAD og Denon.

I mine ører.
    Sammenlikner du helt super-topp high-end med normale veldig bra greier? hehe..
    ..og rakker ned på Yamaha/NAD/Denon i dem sammenhengen? hehehe...
    ...og uten å ha hørt flere av dem...HAHAhA!!!

EDIT: la meg "rephrase" noe; epler og bananer. Du har muligens rett, men litt feil approach.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skinnmoped.... HEHEHE!!! Dagens.

Blir fart i disse trådene hvor starteren er litt kvass :twisted:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Sammenlikner du helt super-topp high-end med normale veldig bra greier? hehe..
    ..og rakker ned på Yamaha/NAD/Denon i dem sammenhengen? hehehe...
    ...og uten å ha hørt dem...HAHAhA!!!
    Tror trådstarter og kompisen har tråkket i en stor en ja he he

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/7...-nad-c352.html
    He, he

Gjett hvem som er trådstarter
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Skinnmoped.... HEHEHE!!! Dagens.
    Definitivt det beste i tråden til nå!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig tror jeg du vil bli overrasket om du først kjører en sammenligning mellom Yamaha og f.eks Denon som du tror basert på ren spekulasjon at vil være bedre enn Yamaha i rimelige prisklasser

For min del var det utklassing i den enes favør. Faktisk låt Denons alternativ i prisklassen til RX-V1800 som en tam kylling i forhold.
    Jeg synes imidletid ikke at Denon var direkte dårlig likevel, siden den ikke gjorde noen grove feil jeg kunne peke på bortsett fra en noe tilbaketrukket vokal. Den passet bare utrolig dårlig med mitt anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/7...-nad-c352.html
    He, he

Gjett hvem som er trådstarter
    Som jeg også sa i post denne tråden, jeg har selv produkter fra de jeg snakker om fordi jeg ikke har råd til bedre.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg vi har dratt dette langt nok i denne tråden.
    Rephrase. Du er hjertelig velkommen til å spørre om alt du lurer på og ytre dine meninger her på av-forum, men gjør det i en tone som ikke kun provoserer.
    Fler innlegg av denne typen så stenger jeg tråden

Einar
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig hensikten med denne tråden?

Du har jo selv konkludert med at en får det en betaler for, og du har sannsynligvis like dårlig råd som de fleste av oss, men du er bitter og innesluttet og ser begrensningene i stedet for mulighetene?

Du har vel egentlig bajset litt på leggen, og muligens helt opp til håret virker det som

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flaks jeg akkurat hadde hentet en iskald pepsi og en ny pakke potetgull før jeg så denne tråden Har nå drukket opp ett glass(0,4l) og spist ca 1/3 av pringles tuben

Diskutere high-end, low-end, dyrt, billig, bra og dårlig er en evig diskusjon her inne. Alle er forskjellige og har forskjellige preferanser, referanser og smak. Noen lever på tro og andre på viten, noen en blanding. Er det rart det blir diskusjoner?

Byttet fra en eldre kenwood surr.receiver til cambridge 540R for noen år siden, koblet opp og tenkte? hmmm, her var det ingen forandringer... Pensjonerte kenwood'en og har siden levd lykkelig med cambridgen Har i ettertid bla annet skaffet trends 10.1 som har fått veldig mye skryt for god lyd, jammen liker jeg den også. MEN, er det virkelig så stor forskjell? Ikke i mine ører, noe er det jo, men tror ikke jeg hadde merket noe om noen hadde koblet om i løpet av natten.

Noen her som har hørt om panasonics "digitale" surr.receivere? De får mye skryt på bla annet avsforum, ikke koster de så mye heller. Benytter truepath klasse-d forsterker fra TI som også fungerer som en DAC. Dvs med digital input så er signalet digitalt helt til utgangstrinnet. Kan til og med bi-ampes og tri-ampes med parallellkobling og bi-wiring. Høres ut som gull i mine ører.

En ting til, må pris nødvendigvis gjenspeile ytelse, eller kan det faktisk hende at noen produsenter er mere geniale enn andre og klarer å levere bedre lyd til en langt billigere penge?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var da usedvanelig festelig :-D

Selv om godeste Jakv sammenligner Lexicon med en BMW og det uten og ha hørt på Lexicon !!

Nå blir det oppgjør på kammerset

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ookami

Hvorlædes att ankomme ett Forum
    1. Finn salat, noen andres.
    2. Tråkk i den
    3. Annklag de som eier salaten for å ha dårlig salat
    Heeeeelt klart dagens!!!!
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rephrase
    Klar over at lyd er subjektivt, men du nevner selv Elkjøp-anlegg som drit, og du vil sikkert finne at de fleste her inne er enige i at de er det, right? Når det gjelder watt, det var det jeg også mente med kommentaren min, du kan kjøpe en Harman/Kardon eller Yamaha Receiver med 7x200 watt til noen få tusenlapper men hos et skikkelig merke koster det ti-dobbelte. Det sier kanskje noe om kvaliteten? Jeg blir ihvertfall skeptisk av å se det. Da tenker jeg "billigwatt" og ikke akkurat overdimensjonerte strømforsyninger med kvalitetskomponenter.

Og som sagt, jeg tar ikke det han sa for god fisk, jeg spør jo andre om dems mening. Jeg blei personlig ganske overrasket over det.

Alle veit at NAD og Denon er typisk konfirmantkomponenter, og at de ligger i budjsettklassen. Det kan ikke diskuteres. NAD og Denon har alltid levert produkter som skal "gi mye for pengene".

Bare å se på konfirmantanleggene og hva dem består av det, det går i NAD, Denon, Dali, B&W, CV. Nå sier jeg ikke at B&W eller Dali ikke har High-End produkter, selvfølgelig.
    I en alder av 32 "altså ingen konfirmant" så storkoser jeg meg med Denon, Nad og ikke minst Dali.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Dette var da usedvanelig festelig :-D

Selv om godeste Jakv sammenligner Lexicon med en BMW og det uten og ha hørt på Lexicon !!:???:

Nå blir det oppgjør på kammerset
    Jeg vet hvor du bor, men heldigvis vet ikke du hvor jeg bor

Lexicon og GMC, kan det gå?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ble litt skremt nå :twisted:

Mye bedre unge mann :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjedde med GMC ?????????

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en tråd!

Og jeg som er tom for øl :???:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg glipp av Twin Peaks på TV2 ikveld p.g.a denne tråden. :evil: Bra underholdning dette også da.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •