Harman/Kardon og Yamaha dårlige greier? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 107
    Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bra tråd Har satt meg tilrette med potetgull og øl nå 8)

2. Liker ludokid har likt denne posten
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rephrase
    Hvis du tror NAD M25 er High End bare fordi Hi-Fi klubben skriver at det er det så må du tro om igjen.

Nettopp. Jeg tror de som reagerte negativt på denne tråden er hyklere, dere blei pissed fordi noen antydet noe negativt med produktene dere har valgt (bra idiotisk å ta det personlig), mens hvis penger ikke var emne så hadde dere ikke gått fra butikken med en Yamaha eller Haman/Kardon receiver til 10-15k.

Vel...nå nevner du ikke med ett eneste ord i hvilken prisklasse du skal handle i.
    Selvfølgelig hvis du har tenkt å svi av mange hundre tusen så kan man godt klassifisere Harman Kardon som drit i forhold.

Det beste er å sammenligne epler med epler, og der kan du vel takke deg selv på responsen du har fått siden det første innlegget ditt bærer preg av uvitenhet og unøyaktighet på hva du i det hele tatt spør om.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydprosessoren og lydkilden har da mye å si det og, ikke bare watt. Jeg gidder ikke å betale 3000 kr mer for en receiver av samme merke bare fordi den har 20 watt mer på hver kanal, man burde da kjøre ekstra effekttrinn uansett.
    Alle merker har da forskjellige pris klasser, og det er jo opp til deg om det er noe verdt å bruke masse penger på High End utstyr. Er jo ikke alle som synes det er sååå stor forskjell fra de billigere modellene. Og de billige modellene fra HK, Denon, også videre har jo blitt veldig bra.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    De har jeg fremdeles...
    805S skal få kjørt seg når jeg får de...
    my bad. Sorry about that my good man
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en del receivere. Har nå Yamaha RX-V2700. Deilig, åpen lyd, tung bass. Hva mener du er et "konfirmantanlegg"??

NAD, har jo noen av verdenshistoriens mest hedrede forsterkere. Til en billig penge. Eks NAD3020.. "High-end til folket".

Snakker du egentlig om en helt annen prisklasse, rephrase?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konfirmantanlegg ligger typisk i prisklassen 10-20k.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det du syns er bra er? Merke? Pris? Hvorfor?

EDIT: Mistenker deg for å være konfirmant..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gizmosis
    Har selv en H/K avr7500 som jeg kjøpte i 2003 , og jeg er veldig fornøyd med den.
    OK den har ikke de nyeste formatene, men den leverer da krutt i lyden ellers.
    Blir å beholde den til jeg finner ut at jeg skal en ny prossessor og effektforsterkere...
    Ingen får komme her å kritisere Harman/kardon avr 7500 greit nok den ikje er av det nyeste slaget som du skrive, det er en udødelig gjenstand med dødelig vekt.

Men den er framleis en gjenstand som kan skremme vettet av dei fleste surr recivere i dag, dog min tidligere pioneer ax 2 var bedre lyd messig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan dagens konfirmanter smykke seg med mye bra hvis man er bevisst på hva man handler.

Når jeg var konfirmant så var det bling bling anlegg fra spaceworld som var inn.

Dagens konfirmanter har det bedre enn oss på lyd siden ihvertfall.....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konfirmantanlegg ligger typisk i prisklassen 10-20k.
    gjelder dette kun nyprisen? Altså foreldra kan ikke kjøpe brukt utstyr? hvis man derimot kan kjøpe brukt så kan man nemlig få en krell kav 400xi ned mot 15k, og la oss si det slik at man legger til et par stativ høytalere for 5k så har man et sabla godt konf.anlegg
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten alt utstyret jeg nevnte som sammenligningsgrunnlag mot Yamahaen koster like mye eller betydelig mer alene enn hele budsjettet du foreslo.
    Jeg mener ikke at Yamahaen er like bra som dette utstyret, bare at den klarer seg forbausende godt i det gode selskapet den står i. Betydelig bedre enn jeg hadde forventet etter noen heller ugne erfaringer med en annen produsents receiver i samme prisklasse som låt akkurat som jeg hadde forventet i prisklassen (skyldes nok heller dårlig match enn dårlig kvalitet forøvrig. Det var ikke H/K forresten )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen her hørt og sammenlignet.... f.eks Yamaha, med merker som Arcam, Linn, Theta, Halcro? Jeg har hørt de merkene. Og jeg veit hvordan låter i forhold til NAD/Denon receivere. Men jeg har ikke hørt Yamaha i forhold. Eller Harman/Kardon, men jeg kan tenke meg de vil gjøre det enda dårligere enn NAD og Denon.

I mine ører.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nykommeren stiller spørsmål som er allmenne, blir litt "dritt ut" og svarer med piggene ute. Slikt blir det bare krangletråder av etter min mening. Hvis man ikke bruker tid på å følge med slik som de fleste her inne, sitter man gjerne med slike spm. etter å ha sett mange billiganlegg rundt forbi. Har lagt merke til at dette er geografisk også. Det er f.eks. HiFi-klubben i Grimstad og i området er det mye billig av Cambridge, Dali, NAD og Denon. Skjønner derfor hvordan dette kan oppfattes som billig konf. utstyr. Sier ikke at det ikke er bra, bare at jeg forstår holdningen. Når de i tillegg har f.eks. Pioneer på Elkjøp, med et utvalg som stopper lenge før LX-50 så er det disse produktene man ser. Synes man skal gi disse spm. respekterte tilbakemeldinger selv om det blir slengt ut eksempler som ikke henger helt på greip. Men det er min mening da..

Jeg kjenner 2 med denne interessen tror jeg, og merker hvor mye rart folk tror. Liker å forklare istedenfor å riste på hodet. De fleste er som regel dyktige på ting jeg ikke kan en d.... om ;-)

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj... tråden min kom veldig sent ser jeg nå. Skriver senere i helgene enn midt i uka. Og Dinovo Mini passer bedre til passord og media :-)

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen her hørt og sammenlignet.... f.eks Yamaha, med merker som Arcam, Linn, Theta, Halcro? Jeg har hørt de merkene. Og jeg veit hvordan låter i forhold til NAD/Denon receivere. Men jeg har ikke hørt Yamaha i forhold. Eller Harman/Kardon, men jeg kan tenke meg de vil gjøre det enda dårligere enn NAD og Denon.

I mine ører.
    Jeg har ikke hørt Yamahaen mot disse produsentene, men jeg regner med at de låter bedre siden de koster betydelig mer. Men jeg vil tro at Yamahaen potensielt kan klare seg svært bra også mot disse så lenge man har eksterne effekttrinn og det er snakk om film. Men jeg mistenker også at f.eks Z11 er minst på høyden med disse med sin gode lyd og 11.2 muligheter, i hvertfall på film.

På musikk er mitt sammenligningsgrunnlag EC 4.8, EC AW400, Transporter med romkorreksjon og B&W 802D i et fullbalansert dual mono stereooppsett - som jeg i hvertfall håper at er minst på høyden med de komponenter du nevner uten at jeg kan si noe bastant uten å ha testet dem.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I mine ører.
    Eh, det var jo litt av en vid prisklasse du snakker om her. Nope, jeg har ikke hørt yamaha 1800 opp mot arcam, linn, theta og halcro. Men jeg skal så absolutt få sjekka ut z7 og avr600 siden de begge har en forventet utsalgspris på 25k.
    Men du, har du sammenligna denon settet jeg nevnte opp mot de andre i samme prisklasse? Eller snakker vi stort sett om Halcro og theta til ett par hundre lakser mot en stakkars denon til rundt 20? Er litt nysgjerrig på sammenlingningsgrunnlaget ditt.

Bare det at du kan tenke deg at de vil gjøre det dårligere enn Nad og Denon, horribelt!! Det skal godt gjøres å tenke seg ut nøyaktig hvordan et produkt låter - husk at selv om en komponent har en egenlyd så vil anleggets totalt lyd være en kombinasjon av alle komponentenes egenlyder
    -------
    Mvh
    Rune

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det folk som nesten går med Dynavoicefane på 17mai, mens andre sverger til JBL Array til 80 ganger prisen.

Samme med forsterkere.

Har sett Kenwoodreceivere fra netthandelen på 7 x ørten watt, mens noen skal ha Parasound JC1 rund baut.

Rephrase...du må peile deg inn på en prisklasse.
    Da kan du få eller søke deg frem til en bra receiver til prisen.

Stol på dine egne ører og drit i han kameraten din som bygger høyttalere.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorlædes att ankomme ett Forum
    1. Finn salat, noen andres.
    2. Tråkk i den
    3. Annklag de som eier salaten for å ha dårlig salat

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    måtte faktisk hente en ny drink etter å ha lest den første posten. underholdene:P

jeg har nå en H/K 347, og er kjempefornøyd! har tidligere hatt denon-2105 og nad 743 surround recievere. men H/K overgår på de fleste områder. mye pga annen prisklasse sikkert, men syns ogsp at byggekvaliteten er bedre. bedre menyer, bedre fjernkontroll. alt i alt, bedre.

må si jeg vurderte også Yamaha når jeg skulle ha ny reciever.

mvh
    stian

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0