Hifi-nerd trenger hjelp til lipsync

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer AlexanderK sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hifi-nerd trenger hjelp til lipsync

Hallo

Jeg kan særdeles lite om surrerundtlyd og hjemmekino og denslags, så da hadde jeg satt pris på litt hjelp for å få litt futt i lyden rundtomkring.

Jeg har følgende utstyr:

46" A656 Samsung LCD
    Canal Digital HD-dekoder
    Playstation 3
    En effektforsterker, en forforsterker med digitale innganger og et par høyttalere

Hvordan fungerer dette med lipsync og denslags? Jeg koblet til dekoderen i stereoforforsterkeren min med spdif-kabel og til TV'en med HDMI. Men da ble lyden litt forsinket. Dermed må jeg vel ha meg en receiver med lipsync-tenknologi? Men hva slags?

- Bør vel ha minst 2, helst 3 HDMI-innganger. - Det er jeg sikker på.

- Må ha pre-out sånn at jeg kan koble på effektforsterkere - Det vet jeg.

- Hadde vært helt greit med de aller nyeste lydteknologiene, men det er ikke et stort behov, egentlig. Kommer nok til å sitte med stereo en stund, men det kan hende at jeg får meg en liten pakke med flere høyttalere dersom jeg blir lysten på det i fremtiden.

Noen som har noen gode ideer for hva jeg bør kjøpe/se etter?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er CD-dekoderen som er synderen så spørs det om ny receiver hjelper. Det er flere tråder om CD-dekoderen her og det er flere som opplever sync-problemer. Ser, av tråder her på bruket, at dette også gjelder Viasat-dekoderen.
    Hos meg er synken så uregelmessig at audio-delay er nyttesløst. Samt ofte er lyden allerede etter bildet, og da vil ikke ytterligere delay hjelpe mye.

Vet ikke hva som kan gjøre med dette. Har skrevet mail til CD, men de anerkjenner ikke dette som et stort problem.

Evt. kan man prøve det som Viasat anbefalte. Trekk ut strømmen i 10. sek. og la det starte opp igjen av seg selv.

Men for all del.. kjøp gjerne ny receiver allikevel :-) .. da kan du jo dra nytte av HD-lyd fra ps3'en

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Hvis det er CD-dekoderen som er synderen så spørs det om ny receiver hjelper. Det er flere tråder om CD-dekoderen her og det er flere som opplever sync-problemer. Ser, av tråder her på bruket, at dette også gjelder Viasat-dekoderen.
    Hos meg er synken så uregelmessig at audio-delay er nyttesløst. Samt ofte er lyden allerede etter bildet, og da vil ikke ytterligere delay hjelpe mye.

Vet ikke hva som kan gjøre med dette. Har skrevet mail til CD, men de anerkjenner ikke dette som et stort problem.

Evt. kan man prøve det som Viasat anbefalte. Trekk ut strømmen i 10. sek. og la det starte opp igjen av seg selv.
    Men det hørtes da bedrøvelig ut.. Det er jo ikke like spenstig å se på film på Canal Plus med TV-lyden.. Men jeg skal søke litt rundt i forumet og se hva folk sier for noe spennende.

Hva med PS3'en? Har den godt av litt lipsync?

Newcomer EvenSteven sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AlexanderK
    Men det hørtes da bedrøvelig ut.. Det er jo ikke like spenstig å se på film på Canal Plus med TV-lyden.. Men jeg skal søke litt rundt i forumet og se hva folk sier for noe spennende.

Hva med PS3'en? Har den godt av litt lipsync?
    Skal vel ikke være nødvendig med lipsync til PS3 ? Har ihvertfall ikke jeg opplevd...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenSteven
    Skal vel ikke være nødvendig med lipsync til PS3 ? Har ihvertfall ikke jeg opplevd...
    Nei, jeg vet ikke. Har testet 3-4 DVD'er og de har jo hørtes OK ut.. Men BluRay og sånt har jeg ikke fått prøvd ennå..

Men da kanskje det er unødvendig med surroundforsterker for lipsyncens del da? Jeg ser ikke spesielt mye film, men det hadde jo vært koselig med litt høyttalere overalt også, da..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •