Arcam AVR600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Tråd: Arcam AVR600

Newcomer cináed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam AVR600

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven døtte kara, den så fet ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, veldig lovende. Klarer dog ikke helt å bestemme meg for om jeg liker designen eller ikke. Men ser den kommer i sort, så da er hvertfall jeg berga. Synd alle produsentene i dag har en trang til å merke på fremsiden hva recieveren kan og har innebygget. Ødelegger litt for totalopplevelsen. Det er litt som når man kjøper seg TV. Tipper de fleste har lyst til å fjerne de klistremerkene med 1080p, HDMI, Tru Surround og skit som sitter rundt ramma. skulle vært samme på recievere.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli spennende å se hva folket synes om denne kontra yamaha z7, begge to har en forventet utsalgspris på 25k.

Men etter at marantz lanserte sin forholdsvis lavt prisede prosessor kan det jo også bli spennende å se om Arcam lager det samme med basis i denne monsterrecieveren.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nei det blir ikke lettere dette her. Sikler nå på Marantz'en, Arcam'en, og Yamaha Z7 eller Z11... :lol:

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Ja, nei det blir ikke lettere dette her. Sikler nå på Marantz'en, Arcam'en, og Yamaha Z7 eller Z11... :lol:
    Z7 og Arcam'en ligger jo i samme prisklasse rundt 25k, mens marantz settet og z11 ligger på 40\40+. Men jeg vet hvordan du har det, er veldig i tenkeboksen selv, men for meg er det litt mer 3800, marantz av8003, yamaha z7 eller arcam avr600. Takk og pris har jeg ikke hastverk, så det skal bli spennende å se hva hjemmekino og lyd&bilde - og alle andre - skriver om disse produktene fremmover
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at de har droppet mic og auto-eq denne gangen også. Mangelen på dette var grunnen til at jeg solgte min tidligere AVP700/P1000. På Z11 fungerte denne fungsjonen så bra at jeg ikke kunne klart meg uten
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Z7 og Arcam'en ligger jo i samme prisklasse rundt 25k, mens marantz settet og z11 ligger på 40\40+. Men jeg vet hvordan du har det, er veldig i tenkeboksen selv, men for meg er det litt mer 3800, marantz av8003, yamaha z7 eller arcam avr600.
    Er villig til å bruke litt ekstra hvis det er verdt det, men vi får se... Vanskelig det her altså! Er litt rådvill kan du si... :???:

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Takk og pris har jeg ikke hastverk, så det skal bli spennende å se hva hjemmekino og lyd&bilde - og alle andre - skriver om disse produktene fremmover
    Heldigvis ikke hastverk jeg heller. Blir absolutt spennende å se hva som blir sagt om denne forsterkeren! :-D

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Ser ut til at de har droppet mic og auto-eq denne gangen også. Mangelen på dette var grunnen til at jeg solgte min tidligere AVP700/P1000. På Z11 fungerte denne fungsjonen så bra at jeg ikke kunne klart meg uten
    Ikke mic og auto-eq? Det er jo perfekt for HiFi-klubben vel? De sier jo at man ikke bør bruke romkorreksjon

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Ikke mic og auto-eq? Det er jo perfekt for HiFi-klubben vel? De sier jo at man ikke bør bruke romkorreksjon
    He he. Ja det ryktes om det.....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    De sier? Butikken i Sandnes da

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    De sier? Butikken i Sandnes da
    Nei, har ikke spurt hverken de i sandnes eller de i stavanger, men har lest at en eller annen på forumet hadde fått det "rådet"

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kikket litt på baksiden av denne Arcam'en og der ser jeg hele 3 sub utganger?! Kan dette virkelig stemme?! :shock:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser sånn ut. Lurer på om alle 3 er LFE utganger, eller om de har vært smarte nok til å lage en ekstern lowpass utgang for center?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

user switch mellom 120V og 230V

Hei,

ser på speken at den er user switchable mellom 120V og 230V power supply. Det betyr vel at det er kurrant å kjøpe fra Ebay (US) hvis man tilfeldigvis har en del dollar liggende på PayPal og dollarkursen stuper mot 5-tallet igjen... ??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe NEWS om denne saken her da? Det er lenge siden denne først ble lansert, så nå synes jeg det snart burde skje noe. Noen som kanskje sitter med noe innside info om lanseringsdato i Norge, eventuelt veiledende pris?
    Har såvidt chatta litt med hifi klubben og de skulle visst ikke engang ta inn denne på bestilling, synes det virker fjærnt. Noen som vet hvor denne blir å få tak i?

her finner dere et intervju med en ARCAM representant om AVR600 Arcam AVR 600 Audio Visual Amplifier (Stuff Live - 2008)

og her finner dere brosjyre og teknisk informasjon om recieveren Arcam - FMJ AVR600 High Definition Receiver

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Har såvidt chatta litt med hifi klubben og de skulle visst ikke engang ta inn denne på bestilling, synes det virker fjærnt. Noen som vet hvor denne blir å få tak i?
    Tragisk at HiFi Klubben tok over agenturen på Arcam... Det enste de har tatt inn er disse Solo utgavene. Arcam har jo så mange utrolige BRA produkter!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cináed
    Tragisk at HiFi Klubben tok over agenturen på Arcam... Det enste de har tatt inn er disse Solo utgavene. Arcam har jo så mange utrolige BRA produkter!
    Ja, hifi klubben kan holde seg til denon og cervin vega, slå seg sammen med elkjøp og begynne å pushe kjøleskap istedet. AVR600 er noe av det mest spennende som har blitt annonsert på lang tid, det er en skam at man må importere selv hvis man skal få tak i en.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Ja, hifi klubben kan holde seg til denon og cervin vega, slå seg sammen med elkjøp og begynne å pushe kjøleskap istedet. AVR600 er noe av det mest spennende som har blitt annonsert på lang tid, det er en skam at man må importere selv hvis man skal få tak i en.
    Hovedlageret til HFK i Danmark har de fleste produktene til Arcam på lager. Nå vet ikke jeg om AVR600 er i salg ennå, men tipper den blir lagervare som alle de andre Arcam produktene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris???

Snakket med klubben(sarpsborg) for et par dager siden. De kunne ta inn avr 600, men skulle ha Kr 45 000,-?????
    Finnes det noen andre måter å skaffe seg denne på?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •