Ny reciever til Dynavoice.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny reciever til Dynavoice.

Da vurderer jeg å bytte ut recieveren min (kenwood, står mer på profilen min, link i signatur)
    Jeg har: Dynavoice M65 front, C5 senter, S5 bakhøyttalere.

Tenker på 5.1 (evt 6.1, er det "hensiktsmessig" med senter bak også?), HDMI, SORT farge, masse tilkoblingsmuligheter (gjerne fler HDMI-innganger, skal ha blurayspiller, mulig PS3 og kanskje X-box, tenker på HTPC, og CanalDigital HD-PVR.) Med andre ord, den burde holde en stund fremover.

Har sett på NAD, men de har lite HDMI enda?

Pris: Maks 8 000, kan muligens øke det også, men vil helst holde meg til det, helst under
    Bruktmarkedet? Noe å se på der? Kanskje lite med HDMI som selges allerede der.

Hva er det dere bruker? NAD? Denon? Harman/Kardon? Yamaha?

Mvh
    Joakim G

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker yamaha rx v1700. Ikke direkte støtte for de nye formatene, men har hdmi. Uansett, har du ps3 så er det ikke vits med HDMI 1,3 (min er 1,2), da ps3 kun kan sende hd lyd over pcm, dvs. du får ikke opp noen dolby truehd o.l. i displayet på en HDMI 1,3 reciever, ps3en dekoder lyden FØR den kommer til recieveren, og kvaliteten er ikke dårligere.
    Hadde jeg vært deg hadde jeg sett etter en 1700, MYE kraft, mye for pengene... KJenner ikke så godt til noen andre. Denon 2808 er vel også et bra valg.. Yamahaen kan du få til rundt 5k brukt, samme med denonen.

Er du heldig kan du jo finne en med HDMI 1,3 og, men det er det relativt lite av brukt

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale RXV1800, nesten samme som rxv1700 som nevnt over her, bare at den støtter de nye lydformatene.Da har du jo forsterker i mange år.Den er også veldig kraftig så du kan oppgradere høyttalere sener uten og tenke på effektforsterker med det første.

Koster ca 8500,- ørlitt over budsjettet ditt men jeg tror ikke du kommer til og angre ved kjøp av yamaha.
    Som nevnt over står det kun PCM i displayet når du bruker PS3 på den men du får jo alikevel HD lyd.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjekke litt priser ang disse 2 Yamaha'ene (liker yamaha, har hatt det tidligere også)

Denon er også interessant, har fått tilbud om en Denon 1908 brukt, er det noen som har noen "formeninger" om den?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt 1907, som er noe av det samme, bare uten HDMI. De har like mye effekt (7*85 W, yamaha 1700/1800 har 130W, uten at man kan sammenligne helt). Fungerer bra til lettdrevne høyttalere (hadde min på Argon fronter, noe som jeg synes var bra). Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt en del mer, da lyden blir mye bedre og du kan bytte ut høyttalerne uten å bytte recieveren, men 6-8k er jo mye penger, og man kan ikke regne å kjøpe alt veldig bra samtidig. Forøvrig har den HDMI 1,2, slik som min yamaha.

Har du ikke råd til en større en, så er ikke denon noe dårlig kjøp! DU blir fornøyd=) Og har du tenkt til å ha det oppsettet ditt en god stund framover så tror jeg denonen vil klare det fint.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, tror kanskje jeg skal vente litt, og heller begynne å spare så smått, og bytte Kenwood'en når jeg er "gått lei" den. (Eller evt når jeg har fått meg BluRay-spiller, og har lyst på enda bedre lyd )

Kommer det kanskje ny versjon av Yamaha RX-V 1700 og 1800 til neste år?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kommer vel i oktober/november i år. RX V1900. Er ikke såå stor forskjell fra 1800... Se etter 1800 brukt framover.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •