Reciver problem:/

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciver problem:/

Hei

Har en reciver av merke TEAC av Digital Home Theater Reciver!
    Har et problem.

Når jeg skal slå på forsterkeren, så venter jeg kansje 1-2 sekunder før "klikket" kommer, da slår den seg av:S Noen som aner hvorfor?

Kansje en motstant eller noe som er gåen?
    Noen som aner hvordan man får sjekket dette? Og evt hvor mye det koster og reparere?

Takk for svar på forhånd=)

Mvh. NS

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Mulig det ikke er det, men er det noen av høytaler kablene som rører hverandre?

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være en "safe-mode" ja. Koble vekk høyttaler-kablene bak på forsterkeren, se hva som skjer da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Mulig det ikke er det, men er det noen av høytaler kablene som rører hverandre?
    Har koblet av alle ledningene, og har til og med kobelt fra det som kommer fra source! Altså, Aux, f.eks da

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Kan være en "safe-mode" ja. Koble vekk høyttaler-kablene bak på forsterkeren, se hva som skjer da?
    ja, som sagt, har jeg koblet fra alt som er av ledninger til høytalere og subber, t.o.m source! Altså, fra pc og sånt :/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallo? Anyone Who Can Help Me? :(

Noen Andre Som Kan Hjelpe?? Ingen??

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende at en eller flere utgangstransistorer ha tatt kveld, og at det er årsaken til at den går i protect mode.

Om det er dette så må de skiftes, koster fra en tier og opptil et par hundre per stykk. Normalt noe rundt en femtilapp. I tillegg kommer arbeidet, det er ofte der pengene ryker, 6-700 per time pluss moms...

Hvor gammel er den? Tenker på reklamasjon eller garanti.

Har den noe typebetegnelse, ala AG7D eller noe slikt?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kan hende at en eller flere utgangstransistorer ha tatt kveld, og at det er årsaken til at den går i protect mode.

Om det er dette så må de skiftes, koster fra en tier og opptil et par hundre per stykk. Normalt noe rundt en femtilapp. I tillegg kommer arbeidet, det er ofte der pengene ryker, 6-700 per time pluss moms...

Hvor gammel er den? Tenker på reklamasjon eller garanti.

Har den noe typebetegnelse, ala AG7D eller noe slikt?

Hvor gammel den er, vet jeg ikke, byttet med en kompis mot en gammel sur bil han skulle leke seg med x) Ja, AG-7D er typebetengelsen på den

Men siden jeg ikke har kvitering eller noe slikt, så er jeg jo like langt, men den er kjøpt på HI-FI klubben, så de skal jo kjenne til merket!

Men lurer bare på om hvordan de sjekker om en motstand er gåen?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi senterkjeden som solgte disse.

Skal du sjekke en motstand så må du ha et multimeter, sette dette i ohm stilling og sette målepinner på hver side av motstanden. Les av og kontroller verdien mot den verdien motstanden skal ha. Dersom motstanden står i en krets kan det være komponenter rundt som er med på å lage krøll i målingene, s¨skal en være helt sikker er det lurt å lodde dem ut av kretsen.

Den TEAC receiveren du har kostet 2495 eller noe slikt ny, og er nok noen år gammel, så det er kanskje ikke verdt å koste på så velsig store summer i reparasjon. Skal jeg være ærlig, og det bør en jo, så er den ikke spesielt god heller, i tillegg til at jeg synes den er litt vanskelig åskjønne seg på med innstillinger osv.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi senterkjeden som solgte disse.

Skal du sjekke en motstand så må du ha et multimeter, sette dette i ohm stilling og sette målepinner på hver side av motstanden. Les av og kontroller verdien mot den verdien motstanden skal ha. Dersom motstanden står i en krets kan det være komponenter rundt som er med på å lage krøll i målingene, s¨skal en være helt sikker er det lurt å lodde dem ut av kretsen.

Den TEAC receiveren du har kostet 2495 eller noe slikt ny, og er nok noen år gammel, så det er kanskje ikke verdt å koste på så velsig store summer i reparasjon. Skal jeg være ærlig, og det bør en jo, så er den ikke spesielt god heller, i tillegg til at jeg synes den er litt vanskelig åskjønne seg på med innstillinger osv.
    Spesielt god? Det kan jeg love deg den var, drev tross alt 4 stykk 12 tommere pluss 2 2" diskant jeg på den! Så tror ikke det er noe stress og påkoste reprasjoner på den! Beste forsterkeren jeg har hatt, og vil ikke bare kaste den unna liksom!

Bare jeg får meg et skikkelig kraftig sluttrin, altså effektforsterker, så er det ingen stress med den forsterkeren! Kjører bare da Diskant og mellomtone på Reciveren, og subben på sluttrinnet!

Men er det noen som har en oversikt over motstander, altså, internett sider og sånt?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell, min T-Amp klarer å drive 4x18" Basser.
    Men med 2x15W Så er det verken Mye kontroll eller krefter.

Poenget mit er at Watt betyr lite/ingenting.
    Følomhet har mye mer å si.

Jeg garanterer at den receiveren ikke har kontroll på de 12".
    Vekt og Strømtrekk er også ofte et tegn på kvalitet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -_- Rockford-Fosgate -_-
    Spesielt god? Det kan jeg love deg den var, drev tross alt 4 stykk 12 tommere pluss 2 2" diskant jeg på den! Så tror ikke det er noe stress og påkoste reprasjoner på den! Beste forsterkeren jeg har hatt, og vil ikke bare kaste den unna liksom!

Bare jeg får meg et skikkelig kraftig sluttrin, altså effektforsterker, så er det ingen stress med den forsterkeren! Kjører bare da Diskant og mellomtone på Reciveren, og subben på sluttrinnet!

Men er det noen som har en oversikt over motstander, altså, internett sider og sånt?
    At du greier å drive 4x12" er så sin sak, men det kan jo fort være det som er årsaken til at den har tatt kveld og

Men først og fremst tenkte jeg på lydkvalitet ikke kvantitet.

Om du har tenkt å koble effekttrinn på den så må du ha overganger fra høynivå til lavnivå, siden det ikke er pre-ut på denne. Alternativet er å pelle ut signal etter volumkontroll, men det blir straks en vanskeligere oppgave.

Sjekk ELFA -- Elektronikdistributör i norra Europa der er det noen faktasider som er ganske greie på å forklare hvordan en del komponenter virker osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Vell, min T-Amp klarer å drive 4x18" Basser.
    Men med 2x15W Så er det verken Mye kontroll eller krefter.

Poenget mit er at Watt betyr lite/ingenting.
    Følomhet har mye mer å si.

Jeg garanterer at den receiveren ikke har kontroll på de 12".
    Vekt og Strømtrekk er også ofte et tegn på kvalitet.
    Ja, høres bra ut det, men altså, reciveren hadde kontroll på de, og det ble fin lyd! Merkelig, men faktisk så ble det bra lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At du greier å drive 4x12" er så sin sak, men det kan jo fort være det som er årsaken til at den har tatt kveld og

Men først og fremst tenkte jeg på lydkvalitet ikke kvantitet.

Om du har tenkt å koble effekttrinn på den så må du ha overganger fra høynivå til lavnivå, siden det ikke er pre-ut på denne. Alternativet er å pelle ut signal etter volumkontroll, men det blir straks en vanskeligere oppgave.

Sjekk ELFA -- Elektronikdistributör i norra Europa der er det noen faktasider som er ganske greie på å forklare hvordan en del komponenter virker osv.
    Nei, faktisk så tror jeg ikke det er grunnen til at den tok kveld, siden jeg har spilt ivertfall en måned eller 2 med den sånn, altså, 4x12" og 2 diskanter! Men det som kan være grunnen til at den tok kveld, er at jeg bro koblet, og koblet på 2x6" basser, som resulterte til at reciveren slo ut, dermed så kom det gnister, og derfor vil den ikke slå seg på, den bare slokker akuratt når "klikket" kommer!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan brokobler du en AG-7D ????

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan brokobler du en AG-7D ????

Eh, sånn som alle andre brokobler ledningen sine! Altså Høytalerne ja! Ikke noe annet nei!

Hva trodde du jeg mente?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brokobling er for meg definert som å bruke to utgangstrinn som får samme signal inn, bortsett fra at det ene trinnet får et signal som er fasevendt. Deretter kobles høyttaleren mellom de to plusspolene og man får i teorien 4 ganger effekt i forhold til det man hadde før.

Så derfor spør jeg igjen hvordan du brokoblet. Hva gjør en når en brokobler ledningene sine?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ********* Dobbeltpost gitt ******************

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg så er brokobling forbeholdt bilstereo..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    Spør du meg så er brokobling forbeholdt bilstereo..

Brokobling er jo rett å slett bare det med + og - da x)

Man kobler f.eks, + på høyre, og - på venstre utgang, også samme andre veien igjen x)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •