Trenger litt tips til effektforsterker(e) som er skal brukes på Electra 1027Be fronter og Utopia Be center sammen med en Yamaha 3800. Bakht blir koblet rett på 3800, men jeg trenger tips til effektforsterkere foran i kinoen.

Har tidligere brukt Oberon 6.1, men de ble solgt. Var vel egentlig ikke misfornøyd, men hadde lyst til å prøve noe nytt. Nå for tiden står det midlertidig to stk Meridian 557 i kinoen og spiller, en brokoblet på center og en i stereo på 1027Be. Midlertidig fordi den ene er min og den andre er på lån. Har mulighet til å få kjøpt den jeg låner, så Meridian 557 er en kandidat.

Er det noen som har forslag til andre løsninger som kunne vært fornuftige å prøve? Har lyst til å prøve Chapter 200S på 1027Be, men hva gjør jeg da med center? Føler jeg har gått meg litt bort i forsøket på å finne effekt til frontrekka i kinoen, og trenger litt tips og hjelp for å komme videre.

Når det gjelder pris så er jeg åpen for forslag, og jeg kan leve med at ikke alt kommer på plass samtidig. Kan bruke center uten effekt i en periode for å spare til noe jeg har lyst på, men det må være som del av en plan. Som sagt er Chapter (eller annen god 2-kanal) på 1027Be en tanke, men hva med center? Det trenger selvfølgelig ikke å være i Chapter prisklassen for å være interessant. Alle gode forslag mottas med takk!

Gøran