Receiver/effektforsterker til B&W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver/effektforsterker til B&W

Jeg planlegger å brenne av noen tusen på nytt hjemmekinoanlegg med B&W 683 (fronter), B&W 685 eller DS3 (bak) og en HTM61 (center). Har fått et godt tilbud på en Denon 2808 som receiver, men pga impedansekurven til 683 (ned mot 3ohm) trenger jeg en effektforsterker for å drive frontene på en ordentlig måte.

Har sett på NAD C272, men vurderer også Vincent SP331 og Rotel 1070/1080. Har noen gode tilbud på RB-1070, men vil den bli for veik? Tips mottas med takk!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjgrosvold
    Jeg planlegger å brenne av noen tusen på nytt hjemmekinoanlegg med B&W 683 (fronter), B&W 685 eller DS3 (bak) og en HTM61 (center). Har fått et godt tilbud på en Denon 2808 som receiver, men pga impedansekurven til 683 (ned mot 3ohm) trenger jeg en effektforsterker for å drive frontene på en ordentlig måte.

Har sett på NAD C272, men vurderer også Vincent SP331 og Rotel 1070/1080. Har noen gode tilbud på RB-1070, men vil den bli for veik? Tips mottas med takk!
    NAD 272 fungerer kjempefint.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye har du tenkt og bruke på receiver\effekt?
    Jeg har dm684m på en yamaha rxv 1800 og det spiller knallbra, den burde heller ikke ha noe problem med 683.Verdt og sjekke ut, komboen Yamaha og B&W spilelr hvertfall kjempebra sammen,tøff lyd i Yamaha.Mange som sier lyden i Denon er litt emr pinglete i forhold.Smak og behag!Lykke til!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil i hvertfall råde deg til å ta deg råd til å gå opp til 3808 som er en bedre reciver på alle måter, og gir atskillig mer igjen for pengene kontra 2808. 3808 greier fint å drive dette oppsettet alene, men skal du kunne utnytte 683 skikkelig så bør du nok skaffe effektforsterker, og da vil jeg anbefale deg å vente til du finner en lyngdorf sda2175 på bruktmarkedet, har sett dem ihvertfall solgt for ned mot 6000kr, og denne forsterkeren er langt bedre enn alt annet du finner i prisklassen. denne forsterkeren gir en utrolig detaljert og klar lyd som du ikke finner i vanlige forsterkere i denne prisklassen. kan i hvertfall sterkt anbefale deg å teste denne før du bestemmer deg for noe annet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •