Harman/Kardon HK3490 eller HK980?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Harman/Kardon HK3490 eller HK980?

Hei.

Sitter her og klør litt etter å oppgradere litt. Kjøpte meg HK DVD29 i sommer på handelens dag tilbud. Nå har jeg lyst til å kjøpe ny, kraftigere forsterker til mine DALI suite 2.5. Jeg har ikke lyst til å overstige 5000,- da jeg er student.

Har sett på HK3490 og HK980. Hvilken av disse er å anbefale? Jeg hører mest på musikk. Bruker squeezebox i tillegg til vanlige cd-er, samt at jeg også kjører en del film i stereooppsett. Planen er å utvide med en subwoofer og etter det blir det nok ikke noe nytt på meg før jeg er i jobb igjen, så vil ha noe jeg blir fornøyd med.

Receiver med de fordelene det har kontra ren stereoforsterker. Hva skal jeg velge?

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Ikke mye svar å få.

Ser at komplett (av alle steder) selger HK3490 til 4.000,-. Frister veldig, men anlegget er mest musikkorientert. Trenger litt kyndig veiledning.

Ser jo også at soundgarden selger DVD39 til samme pris jeg betalte for min DVD29. Har ikke brukt DVD29 som cd-spiller enda da jeg og anlegget bor på forskjellige steder per nu. Verdt å spare på, eller selge unna til fordel for bedre saker? Er litt avhengig av kombinert cd/dvd spiller grunnet plasshensyn.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du ikke trenger radio innebygd i forsterkeren, gå for 980.

980 er kraftigere enn 3490 selv om 3490 er oppgitt til høyere effekt, 980 er mere strømsterk.

har selv hørt 980 på jbl og det var tøft! spilte med god pondus, ikke så lys i toppen.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med xanakor, men hvis du er i tvil så stikk innom soundgarden og hør på forskjellen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •