Nad M15 Hd! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 273

Tråd: Nad M15 Hd!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Settet blir ikke til salgs hos HFK. Men det blir en sertifisert person som kommer til å kalibrerer produktet om ønskelig. Man må betale lisen til Audyssey for hver kalibrering med pro settet.
    Dette er feil. Man betaler kun lisens til Audyssey én gang. Denne lisensen kan man bruke til så mange kalibreringer man vil på den samme enheten. Lisensen koster rundt 1000-1500 kroner. Det man må betale for utover dette går rett til Hi-Fi Klubben. Med andre ord vil det sikkert koste rundt 2000 kroner å få personen fra Hi-Fi Klubben til å kalibrere første gang (antar de tar rundt 500 i arbeid), og 500 kroner hver gang etter det.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre på HFK idag at kitet sannsynligvis kommer først i april

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, det er jo ikke KRISE det da, den fungerer jo fint uten også Får min neste uke jeg!! 8)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    Det kommer en egen versjon av settet som kan kjøpes for 4000 kroner og som er laget spesielt for NAD M15 HD. Tror imidlertid ikke dem er helt ferdig med det enda, men dem jobbet med det sist gang jeg snakket med Hi Fi Klubben.
    Men du kan ikke kjøpe sette via HFK.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh... Jo, det kan du! Det er jo Hi-Fi Klubben som skal selge det! De driver å tester det etc nå. Iallfall det som var status sist gang jeg snakket med dem.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh... Jo, det kan du! Det er jo Hi-Fi Klubben som skal selge det! De driver å tester det etc nå. Iallfall det som var status sist gang jeg snakket med dem.
    Ja jeg vet de driver å tester det. Det er derfor jeg har pro settet hjemme nå

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ja jeg vet de driver å tester det. Det er derfor jeg har pro settet hjemme nå
    Kan du sende det til Sandnes etter at du er ferdig med det? Vi trenger noe å nerde med på klubben.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg får inntrykk av at dere jobber i Hi-Fi Klubben, vet dere når det modifiserte setter kommer i salg? Er det snakkom et par måneder eller et halvt år?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har iallefall ikke hørt noe mer enn at dem tester ett kitt nedi Danmark, så jeg venter på informasjon selv. Det er en kar på NAD sin fanpage på facebook som sa at han skulle legge ut bilder og info om kittet på siden når det var klart. Det var for ett par uker siden, så tror jeg må minne han på det

Er hakket før jeg reiser over til Oslo og kidnapper Daniel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som egentlig finnes av instillingsmuligheter i M15 HD?
    Må jeg løpe rundt med lydtrykksmåler og målband når den skal stilles inn.

Siden dette Prokittet foreløpig ikke er tilgjengelig for kjøp..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet det er en forhandler i Nederland som selger Audyssey sitt offisielle Installer kit til privatpersoner. Var link i en post et eller annet sted inne på avsforums.com, men orker ikke lete etter den nå. Tror det koster litt mer enn NAD-kittet, men det er iallfall tilgjengelig nå...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten: Hva ville dere brukt til å oppskalere DVD. Videodekoderen til en Samsung PS50B855 eller den som sitter i NAD'en?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten: Hva ville dere brukt til å oppskalere DVD. Videodekoderen til en Samsung PS50B855 eller den som sitter i NAD'en?
    den i NAD'en er av en helt annen klasse.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et spørsmål til andre som har Nad M15HD. Hvor lang hdmi-kabel og hva slags type/merke har dere?

Har selv en QED hdmi-kabel på 15 meter. Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på om M15HD sender svakere signal på HDMI enn Denon gjør.

Har hatt hjemme 3 ulike Denon-forsterkere (2310, 3310 og 4308) og ikke hatt noe problemer med HDMI-signalet, men med M15HD så har jeg opplevd flere ganger at projektoren kommer med meldingen "No hdmi-signal". Har en Epson TW2000 projektor.

Dette har vært så ille at jeg fikk byttet den første M15HD og da jeg fikk nr 2 så alt ut til å være ok...i et par uker, før også denne viste samme tendenser. Har sjekket alle andre mulige feilkilder, kabler, reset, power on/off, firmware, etc, men det koker ned til M15HD. Så snart jeg setter tilbake en Denon så er alt ok.

Har mailet frem og tilbake med b.la NAD og QED og begge foreslår å montere en HDMI-booster. Jeg vet ikke, men synes kanskje det burde være unødvendig på et såpass dyrt produkt, spesielt når jeg vet at til og med Denon 2310 ikke har noen problemer med 15 meter hdmi-kabel

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI kan være sykt kranglete, og det er ikke gitt at en kabel som fungerer på ett produkt fungerer på et annet. Ergo kan det være at en 15 meter HDMI-kabel av et annet merke vil fungere med M15HD. Spør om du kan få låne en annen av Hi-Fi Klubben og test hjemme?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det du opplever er vel at det faktisk er forskjell på HDMI kabel... alt ifra hva slags utstyr man har!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    HDMI kan være sykt kranglete, og det er ikke gitt at en kabel som fungerer på ett produkt fungerer på et annet. Ergo kan det være at en 15 meter HDMI-kabel av et annet merke vil fungere med M15HD. Spør om du kan få låne en annen av Hi-Fi Klubben og test hjemme?
    Glemte å si at jeg også prøvde en 10 meter HDMI-kabel fra Argon uten at det hjalp noe.

Det er sikkert forskjeller på hdmi-kabler, bare synes det er rart at den siste M15HD fungerte perfekt i noen uker med den samme kabelen og så plutselig ikke fungere lengre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Glemte å si at jeg også prøvde en 10 meter HDMI-kabel fra Argon uten at det hjalp noe.

Det er sikkert forskjeller på hdmi-kabler, bare synes det er rart at den siste M15HD fungerte perfekt i noen uker med den samme kabelen og så plutselig ikke fungere lengre.
    Du er nok ikke alene om å ha problemer med HDMI kabler på den lengden, og mitt råd er å bare prøve deg frem til du finner en kabel som fungerer. I de fleste tilfeller så er det kabelen som feiler, i andre så kan det være endepunktet(prosjektør) som trenger en software oppgradering o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sannelig mye forskjellig informasjon som flyr rundt om M15HD.
    Var innom Hifiklubben i Marcus Thranesgate i Oslo på lørdag.

Der ble det påstått at kalibrering måtte gjøres av "hifiklubbens utsendte" som da har gjennomgått en sertifisering fra Audyssey.

De M15HD som leveres idag leveres visst uten firmware fordi det fremdeles foregikk forhandlinger mellom Nad og Audyssey.

Noen som vet noe mer, eventuelt om informasjonen jeg fikk på lørdag er feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som den informasjonen jeg fikk.

Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •