Nad M15 Hd! - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 273

Tråd: Nad M15 Hd!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare jeg som er igjen på tråden her eller? :smile:

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    Hjalmarjalla: Kjøpte du din M15 HD på Hifiklubben? Jeg var i kontakt med dem i dag, og foruten det jeg hadde regnet med, at de ikke får den inn før i januar, fikk jeg også noen opplysninger om spesialversjonen av Audessey-kittet de kommer til å selge. Dette er informasjonen jeg fikk fra Hifiklubben:

Til M15HD får vi ikke Audyssey sit PRO kit - men en specialversion af dette pro-kit som købes ved siden af M15HD (om man ønsker det). Det specielle ved M15HD kittet er at det "registreres" til kundens M15Hd og kan anvedes lige så mange gange som kunden ønsker det sammen med denne M15HD - UDEN at man skal betale for målingerne (det skal man hver gang med det rigtige PRO-kit).

Pris for dette kit bliver ca 4000 nok.

Jeg synes jeg husker du snakket noe om at Hifiklubben skulle kjøpe inn kit som man kunne låne? Misforstod jeg?
    Hei, joda jeg er ihvertfall innom tråden her av og til

Ja, jeg kjøpte den fra Hifiklubben. Jeg ble lovet at jeg skulle få låne kitet/alternativt at en fra HFK skulle komme hjem til meg og kalibrere gratis. Dette var en "forutsetning" for kjøpet av M15HD. Går også ut fra at det vil være mulig å låne flere ganger for eventuelle nye målinger om man trenger det.

Har også forstått det slik at HFK ikke er spesielt "happy" med denne løsningen da dette med PRO-kitet er noe som NAD har bestemt bl.a for det amerikanske markedet og "custom install". Derfor har HFK satt M15 på "vent" i påvente av en avklaring rundt dette kitet.

Kan ikke tenke meg at HFK ikke vil låne ut dette kitet til kunder som har kjøpt, eller vil kjøpe M15HD. Et av problemene med det originale PRO-kitet er det som du skriver om at det er snakk om å betale for målingene. Dette er en avgift som Audyssey i så fall skal ha. Men ved å lage et Pro-kit "light" så slipper man denne betalingen. Dette måtte visstnok avklares med både NAD og Audyssey før man kunne tilby dette kitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok jeg kommer til å kjøpe meg kittet selv. Selv om du har en person fra Hi-Fi Klubben innom for å kalibrere, vil dette (for andre enn deg som har blitt lovet dette gratis) koster ca 1000 kroner for lisensen + arbeidstiden til personen som kalibrere. Lisensprisen behøver man bare betale én gang, da lisensen kan brukes så mange ganger man vil på den samme enheten (dette gjelder både PRO-kittet og "NAD"-kittet), mens man sikkert må betale arbeidstiden til personen hver gang man vil foreta en ny kalibrering.

Jeg kommer sakte men sikkert til å legge til nye komponenter i oppsettet mitt, så det blir nok så jeg kjøper meg kit. Skal bestille NAD M15 HD på Hi Fi Klubben om et par uker. De sa jeg kunne få kjøpe nå, dersom jeg godtok masse forbehold i forhold til Audyssey (som du nevner). Den er vistnok på lager i Danmark

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha, så det skal koste 1000 kr pr lisens for å få låne kitet? Hmm, burde vel inngå i prisen på M15HD, den er jo dyr nok..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster ca 1000 kroner for lisens per enhet et pro-kit skal benyttes med. Denne lisensen kan benyttes så mange ganger man vil på den enheten den registreres på. Dette gjelder uansett hva slags kit man bruker. Men du har jo tydeligvis fått denne lisensen inkludert i prisen da

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det en på AVS som har fått testet Audyssey Kit'et.

NAD M15HD Surround Sound Processor - Page 11 - AVS Forum

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steike så lang tid dette skulle ta. Den bør være strippet for barnesjukdommer med all den tia det har tatt å få denne saken i butikkhyllene. Er det noen i Norge som har testet RK på M15HD?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Audyssey og spurte om de visste noe mer om kalibreringskitet til NAD.

"Hi. I am an Norwegian owner of NAD M15HD, but I am still wating for the Audyssey calibration kit to go with this processor. When will the "modified" kit be ready for customers in Norway? Will I have to pay some kind of license fee to Audyssey if I only borrow the kit from my dealer? "

John Hallman, Dec 05 01:18 pm (PST):

Hi - we are working with NAD on this modified kit - I will have to confirm timing with the team at NAD. As for "borrowing" one - sure this is an option but are a few topics that you should consider. I will get you the updated date from NAD, then you can consider your options. You are welcome to follow up with me on this topic at Jhallman@audyssey.com

Cheers, John

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag bestilte jeg M15 HD på Hi-Fi Klubben! Hurra! Bare håper det dukker opp noen enheter så jeg får den levert rundt starten/midten av januar

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Tror ikke du blir skuffet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En smule off topic, men jeg ser du bruker DS3 som bakhøytalere hjalmarjalla. Fungerer det fint? Jeg har tenkt litt på dette selv. Problemet mitt er at sofaen vil bli stående helt inntil veggen, så disse vil i så fall bli plassert så å si på samme linje som lytteposisjonen. Tror du det går greit?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at DS3 fungerer helt supert som bakhøyttalere. Nå har jeg ikke testet noen andre bakhøyttalere i mitt oppsett, men såvidt jeg kan bedømme i forhold til andres oppsett så funker de bra nok for meg...foreløpig

Jeg har sofaen helt inntil bakveggen, og har plassert DS3ene i ørehøyde på hver side av sofaen litt foran hodeposisjon til lyttere. Skulle gjerne hatt sofaen lengre frem for å havne mer i riktig posision, men det lar seg ikke gjøre pga innredningen i rommet. Men det funker såvidt jeg kan bedømme meget bra likevel.

Tror det vil gå helt fint det du tenker på. Det optimale for disse høyttalerene siden de er dipole er vel at senter på høyttaleren samsvarer med "senter" på øret/hodet, slik at lyden spres like mye foran/bak "senter"posisjonen av øret/hodet. Men dette er ikke et "must" om det ikke lar seg gjøre av praktiske grunner

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dere fått kalibrert forsterkeren? Noen som har prøvd seg med et Pro kit fra audyssey?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg venter stadig på å få min levert, og tror ikke Hi-Fi Klubben har kittet klart enda. Du kan imidlertid se i tråden på avsforum, der er det en som har testet kittet.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pro settet er på plass i Oslo butikkene og kommer til å være i bruk om kort tid.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Pro settet er på plass i Oslo butikkene og kommer til å være i bruk om kort tid.
    Er denne boxen nå tilgjengelig for kjøp?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Er denne boxen nå tilgjengelig for kjøp?
    Settet blir ikke til salgs hos HFK. Men det blir en sertifisert person som kommer til å kalibrerer produktet om ønskelig. Man må betale lisen til Audyssey for hver kalibrering med pro settet.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på dette? Da falt denne saken ut av ønskelista. HUFF!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer en egen versjon av settet som kan kjøpes for 4000 kroner og som er laget spesielt for NAD M15 HD. Tror imidlertid ikke dem er helt ferdig med det enda, men dem jobbet med det sist gang jeg snakket med Hi Fi Klubben.

Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •