Nad M15 Hd! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 273

Tråd: Nad M15 Hd!

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mandag
    Har nå fått testet min M15HD, og har ingen problemer med å avspille DTS HD Master Audio eller Dolby TrueHD, så sjekk innstillingene på Blu-Ray spilleren.

Edit: Har samme spilleren som du har til test hjemme. Det funker, også på Watchmen.
    Hmmm, ja det må jeg jammen gjøre. Hvordan er innstillingene dine på spilleren og M15 med tanke på HD MA og TrueHD? Jeg fikk kun opp mulighet til "Stereo Downmix" eller "Direct" når jeg kjørte Rottatoille på bluray.

Er vel bare to alternativer når det gjelder lydinnstillingene fra 2500BT-spilleren? Enten HD eller "downmix" eller noe sånt..

Skal forsøke å oppdatere til siste firmware også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Hmmm, ja det må jeg jammen gjøre. Hvordan er innstillingene dine på spilleren og M15 med tanke på HD MA og TrueHD? Jeg fikk kun opp mulighet til "Stereo Downmix" eller "Direct" når jeg kjørte Rottatoille på bluray.

Er vel bare to alternativer når det gjelder lydinnstillingene fra 2500BT-spilleren? Enten HD eller "downmix" eller noe sånt..

Skal forsøke å oppdatere til siste firmware også
    På blu-ray spilleren står den på HD sound, og gjorde ikke noe spesielt i NAD m15'en for å få den til å fungere. Men du har valgt true-hd/master hd audio i selve menyen på blu-ray plata?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt testing på film, vha flere kilder som HTPC og blu-ray drev så har jeg blitt positivt overrasket over HDCP protokollen, som er usedvanlig rask noe som også innebærer at det blir mindre problemer med lipsync.
    Endelig så har master serien fått en skikkelig OSD meny med overlay via HDMI, dette er kjekt og føler ikke at jeg savner noen funksjoner utenom audessy men det kommer så snart jeg får kit'et.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På blu-ray spilleren står den på HD sound, og gjorde ikke noe spesielt i NAD m15'en for å få den til å fungere. Men du har valgt true-hd/master hd audio i selve menyen på blu-ray plata?
    Merkelig, har sjekket min blu-ray spiller og den står på HD sound. Likevel blir det ikke lyd når jeg velger DTS MA audio på Watchmen i menyen på blu-ray plata, kun dersom jeg velger kommentarsporet

Får du opp i menyen på M15 at det er TrueHD eller MA signal når du spiller blu-ray med disse lydformatene?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig, har sjekket min blu-ray spiller og den står på HD sound. Likevel blir det ikke lyd når jeg velger DTS MA audio på Watchmen i menyen på blu-ray plata, kun dersom jeg velger kommentarsporet

Får du opp i menyen på M15 at det er TrueHD eller MA signal når du spiller blu-ray med disse lydformatene?
    Jepp, det dukker opp i displayet. Har vært borti ett par filmer der det blir oppgitt at det er DTS HD master audio så er det ikke tilgjengelig i det hele tatt. Får du prøvd noen andre plater med Master audio / trueHD?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det dukker opp i displayet. Har vært borti ett par filmer der det blir oppgitt at det er DTS HD master audio så er det ikke tilgjengelig i det hele tatt. Får du prøvd noen andre plater med Master audio / trueHD?
    Oppdaterte blurayen til siste versjon firmware og prøvde Watchmen igjen, og da ble det jammen lyd, riktignok Dolby TrueHD og ikke DTS MA som jeg skrev tidligere

Imidlertid får jeg ikke opp på M15 sin OSD-meny noen steder at lydsignalet er TrueHD eller DTS MA. Får kun opp følgende under Listening Mode:
    - Direct
    - Stereo Downmix

Vet ikke om det er sånn hos deg, men jeg finner heller ingen andre steder i OSD-menyen nevnt noe som helst om TrueHD eller DTS MA, kun "standard" Dolby og DTS instillinger. Det står kun nevnt disse to HD-formatene på side 24 og 26i selve bruksanvisningen, men det er mulig det skal være sånn, eller jeg som roter

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaterte blurayen til siste versjon firmware og prøvde Watchmen igjen, og da ble det jammen lyd, riktignok Dolby TrueHD og ikke DTS MA som jeg skrev tidligere

Imidlertid får jeg ikke opp på M15 sin OSD-meny noen steder at lydsignalet er TrueHD eller DTS MA. Får kun opp følgende under Listening Mode:
    - Direct
    - Stereo Downmix

Vet ikke om det er sånn hos deg, men jeg finner heller ingen andre steder i OSD-menyen nevnt noe som helst om TrueHD eller DTS MA, kun "standard" Dolby og DTS instillinger. Det står kun nevnt disse to HD-formatene på side 24 og 26i selve bruksanvisningen, men det er mulig det skal være sånn, eller jeg som roter
    Så lenge M15'en står på direct så skal formatet som sendes ut ifra blu-ray spilleren vises. Du kan jo også velge hva slags informasjon du vil at skal vises i displayet. MEN det er helt riktig, du har ingen funksjoner å endre på DTSHD - Master audio eller TrueHD da dette antakelig må gjøres vha av Audessy Pro programvaren..

Newcomer skreddern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere i Norge som har blitt M15HD-eiere?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skreddern
    Flere i Norge som har blitt M15HD-eiere?
    Det er 6 - 7 stykker som har bestillt og bare venter på siste FW og micen til Audyssey...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et lite spørsmål.

Vurderer NAD M15 HD selv. Har allerede NAD M25 stående, og har akkurat gått til anskaffelse av B&W 803D. Skal etter hvert bygge ut til surround, og velger derfor pre/pro istedenfor stereo forsterker. Er dette en tabbe i forhold til musikk, eller gjør NAD M15 HD en god jobb også på musikk i stereo?

Jeg lurer imidlertid på om jeg får dratt nytte av de høyoppløste lydformatene med bare et 2.0-oppsett? Downsampler NAD'en til 2.0, slik at jeg får samme kvalitet, bare i to kanaler istedenfor sju?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    Jeg har et lite spørsmål.

Vurderer NAD M15 HD selv. Har allerede NAD M25 stående, og har akkurat gått til anskaffelse av B&W 803D. Skal etter hvert bygge ut til surround, og velger derfor pre/pro istedenfor stereo forsterker. Er dette en tabbe i forhold til musikk, eller gjør NAD M15 HD en god jobb også på musikk i stereo?

Jeg lurer imidlertid på om jeg får dratt nytte av de høyoppløste lydformatene med bare et 2.0-oppsett? Downsampler NAD'en til 2.0, slik at jeg får samme kvalitet, bare i to kanaler istedenfor sju?
    I mine ører gjør M15HD en MEGET god jobb på musikk i stereo. Har også hatt Lyngdorf TDA2200, og personlig foretrekker jeg lyden fra M15HD og M25 på mine 803D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da må jeg ta en ny vurdering. Har du peiling på hvor mye kittet for romkorreksjon vil koste? Ser forresten også at du har Sonos. Jeg kommer ikke ha CD-spiller på anlegget mitt, men spille alt fra PC-en, da jeg har det aller meste i lossless-kvalitet der. Da jeg prøvde dette med Apple AirPort Express opplevde jeg at lyden hakket når jeg spilte av lossless. Fungerer det smertefritt med Sonos? Jeg vurderer ZP90. Er det eventuelt noe annet som er bedre?

En ting til, NAD M25'en holder til 803D? Jeg er litt bekymret for at den kanskje kan bli litt for svak?

Som en oppfølger til det siste spørsmålet, er det noen ULEMPER med å bi-ampe 803D med NAD M25? Jeg vet man ikke oppnår så veldig mye mer effekt ved å bi-ampe, men alle monner drar!

Vil du anbefale spades eller banana til høyttalerne?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Squeezebox i en eller annen variant ? (For digital overføring/avspilling altså)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da må jeg ta en ny vurdering. Har du peiling på hvor mye kittet for romkorreksjon vil koste? Ser forresten også at du har Sonos. Jeg kommer ikke ha CD-spiller på anlegget mitt, men spille alt fra PC-en, da jeg har det aller meste i lossless-kvalitet der. Da jeg prøvde dette med Apple AirPort Express opplevde jeg at lyden hakket når jeg spilte av lossless. Fungerer det smertefritt med Sonos? Jeg vurderer ZP90. Er det eventuelt noe annet som er bedre?

En ting til, NAD M25'en holder til 803D? Jeg er litt bekymret for at den kanskje kan bli litt for svak?

Som en oppfølger til det siste spørsmålet, er det noen ULEMPER med å bi-ampe 803D med NAD M25? Jeg vet man ikke oppnår så veldig mye mer effekt ved å bi-ampe, men alle monner drar!

Vil du anbefale spades eller banana til høyttalerne?
    Jeg aner ikke hva kitet til M15 vil koste, men såvidt jeg har forstått det vil det kjøpes inn av HFK til utlån/eller at ansatte kommer hjem og kjører kalibrering. Om dette vil koste noe vet jeg ikke, men jeg er lovet at det skal inngå i prisen på min M15HD

Jeg har en Sonos ZP90 som er koblet via coax til M15HD, og som får signalet via nettverkskabel fra router. All musikken min er lagt inn på en Netgear ReadyNAS Duo i flac-format. Det fungerer helt SUPERT.

I mine ører så holder M25 i bøtter og spann til 803D. Etter at jeg fikk den inn i kjeden så kom "punchet" som jeg syntes manglet i Lyngdorfen. Har spilt rimelig høyt og det har aldri vært tegn til pusteproblemer fra forsterkeren (heller meg pga ørene...) Målinger gjort av UltimateAVmag.com: NAD Masters Series M15 THX Ultra2 AV Surround Sound Preamplifier M25 THX Ultra2 7-channel Power Amplifier viser at M25 leverer mer effekt enn oppgitt på papiret.

Jeg bruker banan-plugger på høyttalerne og i forsterkeren, men dette kan sikkert være hipp som happ. Det er plass til begge deler. Bruker Black Magic The Giant kabler med banan-plugger og Black Magic Revelation Jumpers med spader, og synes det funger meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skjønner at jeg må prøve å få ordnet meg det samme dersom jeg bestemmer meg for å kjøre på med denne.

Det virker jo veeeeeeldig fristenden når jeg hører hva du sier, spesielt siden du har hatt Lyngdorfen også.

Jeg har ikke troen på kabelhysteriet, så jeg skal kjøre på med Blue Jeans Canare 4S11, de er nok gode nok i massevis.

Tusen takk for gode svar, det gjør valget litt lettere

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skjønner at jeg må prøve å få ordnet meg det samme dersom jeg bestemmer meg for å kjøre på med denne.

Det virker jo veeeeeeldig fristenden når jeg hører hva du sier, spesielt siden du har hatt Lyngdorfen også.

Jeg har ikke troen på kabelhysteriet, så jeg skal kjøre på med Blue Jeans Canare 4S11, de er nok gode nok i massevis.

Tusen takk for gode svar, det gjør valget litt lettere
    Takk, jeg føler meg ganske hysterisk....:twisted:

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen inntrykk fra en fornøyd M15HD-eier på avsforum.com

NAD M15HD Surround Sound Processor - Page 4 - AVS Forum

"My impressions from 2-channel Audio testing:

10/10 - Excellent and will only get better with room calibration

The HD has the same musicality as the M15 but much more clarity. It really has my Quad 909 and KEFs working hard because I can hear every quick transition with the overriding impression of, hair-stands-up resolution delivered with zero harshness. It's simply smooth and 'holographicly' clear. I just listened to the M2 digital amp on Vienna Acoustics Mozarts this morning with the same material at Audio Exchange on Broadway and the M2 was clearer but on the harsher side (maybe it's the Quad 909's radically different circuit design), but the M15HD + Quad 909 + KEF iQ90s blow away the rig I was listening to down there. There's no question about it: the M15HD sounds and looks amazing (I got to check out a bit of video watching (really listening to) the Amy Winehouse DVD ) - bleeding edge!

I'm going to have some very nice multi-channel and stereo amps through here this week so I'll do a mini review for each. Expect to hear about my new Aragon 2007 and others: NAD T973; Bryston 5B ST-3; Crown K2; Carey Cinema 7 and the list shall go on...

I'm mostly playing lossless AAC through my Wadia dock to test the sound but I can also confirm that the up-converted/processed video looks better than my old DVDO Edge's output on my Sharp LC-46 LE700UN TV.

Movies & Film Experience Reproduction ability:

9/10 - I think that the experience bests any digital theater or IMAX theater (aside from the LSC Dome [visually] and Hayden Planetarium [for content]) that I've been in. Don't forget that I haven't even run the Audessey set-up!

Video Processing:

10/10 - Bests my DVDO Edge by a noticeable margin and I haven't even re-calibrated the unit (or had a real isf calibrator in here to do it correctly). "

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt en NAD T175HD surround prosessor som en midlertidig løsning. Er vel ikke helt på høyde med M15, men burde holde for et halvt års tid.
    Jobber med akustikk og høyttalerutvikling

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok M15 HD på meg i januar ja, bare håpe den er litt lettere å få tak i da!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjalmarjalla: Kjøpte du din M15 HD på Hifiklubben? Jeg var i kontakt med dem i dag, og foruten det jeg hadde regnet med, at de ikke får den inn før i januar, fikk jeg også noen opplysninger om spesialversjonen av Audessey-kittet de kommer til å selge. Dette er informasjonen jeg fikk fra Hifiklubben:

Til M15HD får vi ikke Audyssey sit PRO kit - men en specialversion af dette pro-kit som købes ved siden af M15HD (om man ønsker det). Det specielle ved M15HD kittet er at det "registreres" til kundens M15Hd og kan anvedes lige så mange gange som kunden ønsker det sammen med denne M15HD - UDEN at man skal betale for målingerne (det skal man hver gang med det rigtige PRO-kit).

Pris for dette kit bliver ca 4000 nok.

Jeg synes jeg husker du snakket noe om at Hifiklubben skulle kjøpe inn kit som man kunne låne? Misforstod jeg?

Side 6 av 14 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •