Nad M15 Hd! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 273

Tråd: Nad M15 Hd!

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da ser det ut at jeg fått veldig mye feil informasjon da jeg var på HFK. 2 Hdmi og ikke modulbasert oppbygging mente en fyr på. Men ser jo nå at denne pent seiler opp blant de heteste potetene!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Da ser det ut at jeg fått veldig mye feil informasjon da jeg var på HFK. 2 Hdmi og ikke modulbasert oppbygging mente en fyr på. Men ser jo nå at denne pent seiler opp plant de heteste potetene!
    Har fått info om at den IKKE blir modulbasert, men skal ha 4 inn og 1 ut på HDMI.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 Hdmi inn burde jo holde for meg dersom jeg kombinerer DVD og Blu-Ray i en spiller, kobler til en PS3 og en XBOX 360. Men jeg får liksom ikke helt slått meg i ro med så få kontakter inn. I den prisklassen burde det ha vært 6 innganger...

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har fått info om at den IKKE blir modulbasert, men skal ha 4 inn og 1 ut på HDMI.
    Ifølge denne karen fra NAD så er den moduloppbygget

NAD M15 Modular Design HD Processor (CEDIA Expo Denver 2008)

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Ifølge Stereophile så kommer også M15HD med modulbasert oppbygging:

Stereophile: CEDIA Day One

"Big change. Not only has NAD updated the T175 to the T175HD with codecs for DTS-HD MA and Dolby TrueHD, both the T175HD and the M15HD have fully modular back panels that permit hardware upgrades to protect ones investment for the future. The picture shows the M15HD's rear panel sporting a new HDMI board with a Sigma Designs VXP video processing. Interestingly, the M15HD sports AudysseyPro capabilities but no Audyssey MultEQ XT for quick auto EQ. At $4499, this looks like a do everything or, rather, do everything well processor that lacks nothing except balanced outputs. Of course, anything's possible with that snazzy modular construction."

Såvidt jeg kan se av bildet av det som må være baksiden av M15HD, så er det 4 hdmi inn og 1 ut?
    Det er jo for f... 2 for lite innganger og en for lite utgang.. Hva tenker de på...?? Jeg som hadde gleda meg til å sette denne i racken. Nå ble helga ødelagt...:evil:

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Ifølge denne karen fra NAD så er den moduloppbygget

NAD M15 Modular Design HD Processor (CEDIA Expo Denver 2008)
    Fikk info på kick off med HFK for noen uker siden at den ikke er modulbasert og at den får 4 inn og 1 utgang på HDMI siden. Men hva som er sant eller ikke ,vet jeg ikke.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Fikk info på kick off med HFK for noen uker siden at den ikke er modulbasert og at den får 4 inn og 1 utgang på HDMI siden. Men hva som er sant eller ikke ,vet jeg ikke.
    Ber en stille bønn om at den har like lite egenlyd som M15, like god kanalseperasjon på analoginngangene og at de har brukt Solid State / lydløse relèer i switchekortene. Da blir den vurdert selv om den mangler 6 -> 2 HDMI switch, som prosessorer i denne prisklassen "må" ha. Kan jo til nøds leve med en fjernstyrt ekstern switch, men syns bare det er så j unødvendig. At de da heller ikke tar 2 kilo mer penger for prosessoren fatter jeg ikke...

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kunne jo bare ha sløyfet 10 S-video og et par analoge innganger.... Merkelige greier!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    De kunne jo bare ha sløyfet 10 S-video og et par analoge innganger.... Merkelige greier!
    Totalt enig. Hadde virkelig sett frem til denne, som en bortimot digital prosessor. Ideelt i mine øyne skulle tilkoblinger av signalkabler på baksiden sett slik ut:

-6 HDMI inn
    -2 HDMI ut

-7.1 Analog inn
    -7.1 Pre out

-4 SPDIF inn
    -2 SPDIF ut
    -4 Coax inn
    -2 Coax ut

-4 Analoge stereoinnganger
    -2 Zone out
    -USB (firmware & PC controle)

S-video, kompositt og forsåvidt RGB har ingenting å gjøre på en prosessor av dette kaliberet lansert i 2009. Skal man huke opp digitalkameraet / videokameraet kan man plugge det inn i scarten på TVen, eller spille det fra PCen....

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer fælt på hva folk har som krever så mye HDMI innganger.

HD-tuner=1
    PS3 for DVD/Blu-ray/Spill=2

Jeg kan skjønne at noen har en dedikert blu-ray spiller i tillegg til en konsoll, og kanskje til og med at noen har en HTPC på også, men 6 stk?
    Da tror jeg man har masse utstyr kun for å ha masse utstyr, dvs at man har separat DVD, HD-DVD, Blu-ray, Xbox, PS3, HTPC, HD-tuner osv noe som virker helt meningsløst i dag.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Lurer fælt på hva folk har som krever så mye HDMI innganger.

HD-tuner=1
    PS3 for DVD/Blu-ray/Spill=2

Jeg kan skjønne at noen har en dedikert blu-ray spiller i tillegg til en konsoll, og kanskje til og med at noen har en HTPC på også, men 6 stk?
    Da tror jeg man har masse utstyr kun for å ha masse utstyr, dvs at man har separat DVD, HD-DVD, Blu-ray, Xbox, PS3, HTPC, HD-tuner osv noe som virker helt meningsløst i dag.
    HDMI er den nye "SCART" kontakten og erstatter alt av analoge tilkoblinger i stor grad. Både på kvalitet og enkelhet. Alt av nytt avutstyr kommer med HDMI enten inn eller ut, hvorfor spare på tilkoblingene? Jeg har PC, DVD, PS3 og en HD tuner i øyeblikket. Hva skjer når det kommer en ny komponent i racket..... Er ikke fortvilt over denne situasjonen med M15HD, bare litt skuffa!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at den er på vei snart :-D

UltimateAVmag.com: All the Works in a Drawer

Do you remember the Motorola "Works in a Drawer" TV sets from the 1960s that promoted ease of servicing? NAD Electronics has brought it back with a slightly different twist.

NAD is showing its new M15 HD AV Surround Sound processor and three AV receivers featuring Modular Design Construction (MDC) technology that provides a future-proof upgrade path. Let's face it, there are few things more frustrating than buying a new AV component that becomes obsolete or outdated in less than a year.

The M15 chassis houses six removable modules that can be swapped with upgraded modules as new audio and video features become available.

The six modules will include digital video, digital audio, HD analog video, SD analog video, analog inputs and analog outputs. The M15 has all currently available modules already installed.

Additional features include 4 HDMI ins/ 1 out, and a Sigma Designs VXP video processor and Audyssey MultEQ Pro, Dynamic EQ & Volume. The M15 will be available in Feburary with a suggested retail price of $3999.

The three AV receivers in the MDC series are the T785 (200 x 7, $3999) the T775 (160 x 7, $2999) and the T765 (120 x 7, $2499).

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo veldig bra ut dette her. Men når man introduserer 4kx2k oppløsning vil NAD fortsatt tilby modul for dette? Jeg tenker at de må kunne tilby oppgraderinger i veldig lang tid fremover for at det skal ha noe for seg. Er det slik at man kan velge alternative moduler å sette inn? Vil de kunne tilby en modul som har mange flere Hdmi-innganger (f.eks opptil 10 inn og 2 ut)?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmålet er, når kommer denne? Hva er egentlig den store fordelen med å kjøre bilde fra f.eks. DVD-spilleren i M serien gjennom M15? Klarer den ikke prosessere et bra nok bilde i seg selv?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk beskjed av HFK'n "min" om at alle de andre recieverne i T-serien kan oppgraderes med nytt kort, og bli HD-recievere.. Men IKKE M15...
    Det var som et slag i magen! :-(

Looooogical: Vet ikke om det er så stor fordel ved å kjøre bilde gjennom M15, men du får jo lyden gjennom der også.. Altså alt i en kabel! Samtidig trenger du bare en kabel fra recievere/prossessor til bilde - og det gjør jo rack-plassering litt mere fleksibelt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt "off topic", men jeg skal kjøpe meg NAD M25 i USA og sende denne hjem. Er det noen som har erfaringer med å sende fra USA og har peiling på om sannsynligheten for at den blir stoppet i tollen er stor? Jeg tenker å fjerne kvittering og skrive en lavere verdi på den, type $1000 eller noe. Da er det ikke så krise å måtte betale 25 %

Btw, noen som vet om dette vil by på noen problemer i forhold til stikkontakt? Regner med den takler det norske strømnettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den er fra USA vil den ha 110-130V, så da må den kobles om innvendig.. Dette går på Parasound, men vet ikke om det går på M25...

Dessuten syns jeg ikke prisene jeg har sett på M25 i USA er så lave at det lønner seg... Hvor har du funnet bra pris ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    $1700 + 500 i frakt, meget gunstig. Ser nå at du har rett, det står 110 Volt 60 Hz på bildet. Sendte en mail til hifiklubben for å høre om det lar seg gjøre å endre dette. Noen sier at det bare er en jumper eller.no som må endres, får høre hva de sier. Får den jo til nesten halv pris sammenlignet med Norge. Et alternativ er vel kanskje å kjøpe en transformator...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tolv dager igjen av 1Q 2009 nå, ser ikke akkurat ut som NAD holder "deadlinen" sin å slipper denne innen den tid. Virker jo som produktet er ferdig siden det ble vist frem under CES, så ser ikke helt hva de somler med...

Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •