Nad M15 Hd! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 273

Tråd: Nad M15 Hd!

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Endelig kalibrerings-kitet i hus

Kjørte en runde med 12 målepunkter som beskrevet i vedlagte pdf-fil.

Følgende ledetekst ble fulgt etterhvert som kalibreringen gikk fremover:

"Before beginning measurements, remember:

Enter your customerís name, or the job name in the ìCustomer or Job Nameî field.
    Enter your name in the ìTechnician Nameî field.

Select the ìAudyssey Micî that has the same five-digit serial number as the microphone you are using.

MultEQ Pro will calibrate the channels indicated for this zone. Select «None» for any of the channels that are unused.

Enter the dimensions of your customerís room. Your customerís room information can be saved to your account on the Audyssey Installer Web Site. Visit Audyssey Installer Sign-In or see the ìInstallation Manualî for more details.

Enter information about your customer's equipment. Your customerís equipment information can be saved to your account on the Audyssey Installer Web Site. Visit Audyssey Installer Sign-In or see the ìInstallation Manualî for more details.

The mic should always be placed in a vertical position.

Connect the Calibrated Preamplifier «LINE OUT» cable to NAD front panel audio input: «FRONT LEFT». If there is no front input connect to «REAR AUDIO 1 LEFT» input

When taking measurements, the mic tip should always be placed at ear level pointing directly at the ceiling.

Make the room as quiet as possible. Background noise can disrupt the room measurements. Close windows, silence cell phones, televisions, radios, air conditioners, fluorescent lights, appliances, light dimmers, or other devices.

Cell phones should be placed away from all audio electronics during the measurement process as Radio Frequency Interference (RFI) may cause measurement disruptions (even if the cell phone is not in use).

Press the «Measure» button to begin room measurements.

Audyssey recommends measuring at 8-12 positions for average-sized rooms.

Only measure at positions where people will commonly listen to the system.

Click the «Undo Last» button to erase your previous measurement.

Click the «Clear All» button to erase all your previous measurements.

Load previously saved measurements («.amd»files) at any time while at the Measurement screen.

Loading measurement will clear any existing measurements. Be sure to have set the Zone Configuration to match that of the saved measurements file, or unexpected results may occur.

You may save measurements after the first measurement position is measured.

This information can be saved to your account on the Audyssey Installer Web Site. You can also create customer certificates that display this information. Visit Audyssey Installer Sign-In or see the «User Guide» for more details.

Choose an Audyssey target curve from the «Target Curve» menu.

Audyssey recommends the "High Frequency Rolloff 1" curve.

The "Midrange Compensation" option is used to properly adjust the balance between on-axis and reflected sound in the crossover region of the woofer and the tweeter.

Press the "Design" button to launch the Target Curve Designer. Refer to the latest Audyssey MultEQ Pro User Guide for more information on this feature. Visit Audyssey Installer Sign-In for the latest user guides.

Make sure to disconnect the mic from the NAD front panel audio input: «FRONT LEFT»

Click «Save Permanently to NAD» to save the filters to the NAD device.

After the transfer is done, the «Turn MultEQ On» and «Turn MultEQ Off» buttons can be used for A/B demos.

Do not quit the application or disconnect the NAD device until the transfer is complete."

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Og på tide vil jeg si er du fornøyd med ressultatene ?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det.
    Har ikke fått finlytttet så mye enda, men førsteintrykket er at surroundlyden er mer sammenhengende/omsluttende. Dialogen kommer tydeligere frem, det er mer detaljer i lydbildet, samt at bassen er strammere. Fornøyd så langt

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Audyssey anbefaler å sette alle høyttalere til "Small" og crossover på 80hz.

Audyssey | Blog | Small vs. Large

Etter kalibrering så settes alle mine som "Large". Har forsøkt begge deler, men vet ikke helt hva jeg synes funker best. Det er jo ingen instillinger på M15HD som heter LFE+Main, kun "Enhanced Bass" som kan krysses av når frontene settes som "Large". Noen som har prøvd ut dette noe særlig? Blir ikke helt klok på hva disse forskjellene innebærer..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ops dobbelposting ops:

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enhanced bass er det samme som large + LFE

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, takk for infoen. Det var jeg ikke klar over

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Etter det de sier så er det eneste som trekker den pakken ned fra å få en "bestbuy" annbefaling er blu-ray spilleren, og det er jo ikke så rart da innmaten i den består av en Nad T577.
    Så den står jo naturligvis ikke helt i stil med Master serien.
    Er dette tilfelle?? Kan man kjøpe T577 og få en like god blu ray spiller (lyd og bilde) som M56???

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er fakta. Du kan likesågodt gå for T577

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad M15HD M25 og Mentor 8

Hei.

Har akkrautt handla meg M15 HD, M25 og Mentor 8, dvs jeg fikk nettopp min M15 HD, resten fikk jeg midt i Desember 2010. Er meeget fornøyd. Det eneste jeg stusser litt på er at jeg skal BI-AMPE Mentor høytalerne. Jeg trodde dette skulle gå ann å gjøre ifra M15 HD, med å bare velge hvor jeg vil sende hvert pre-out signal. Det ser ikke ut som dette går, dermed må jeg vel til med 2 y-led regner jeg med ?
    Vil dette påvirke signalet på noen måte?
    En ting til, er det noen som vet når man BI-AMPer mentor 8 hvordan oppsette på høytalerne blir? Er det kun disktant alene og mellomtone og bass på samme kanal, eller diskant+mellomtone og bassene alene?

Takker for svar

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bi-ampet senterkanalen (mest for nysgjerrighetens skyld..) Da brukte jeg en Y-kabel som splittet signalet fra M15HD og frem til effektforsterkeren (M25) Herfra har jeg to sett høyttalerkablerkabler som går til hver sin terminal på senteren. Såvidt jeg vet går den ene (øverste) til diskant/mellomtone og den andre til bass alene, men dette er jo bestemt av den interne kablingen inni høyttaleren.

Kan ikke høre noen degradering av lydkvaliteten pga Y-leddet, men er heller ikke sikker på om jeg hører noen særlig forskjell som følge av selve bi-ampingen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer espen_rud sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad

er dere klar for DAGENS?
    en fyr her som ville ha strøkne 1 år gamle m25 og m15hd for -60% pris!
    slå den a!

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espen_rud
    er dere klar for DAGENS?
    en fyr her som ville ha strøkne 1 år gamle m25 og m15hd for -60% pris!
    slå den a!
    Hva er så galt med å foreslå den avtalen?
    (generelt, elektronikk faller 50% med en gang du bærer det ut av døren hos hifisjappa) Skjønner ikke ditt inspill!!!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes heller ikke det var så galt etter å ha prøvd meg litt på bruktsalg selv, vet jeg at markedet er lite betalingsvillig for brukt elektronikk.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad

Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Hva er så galt med å foreslå den avtalen?
    (generelt, elektronikk faller 50% med en gang du bærer det ut av døren hos hifisjappa) Skjønner ikke ditt inspill!!!
    bare m15hd er verdt "nesten" den prisen med tanke på at det er et så populært produkt, og ikke minst også med tanke på tilstanden og alderen.
    ble nesten fornærma når jeg så mld...

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espen_rud
    bare m15hd er verdt "nesten" den prisen med tanke på at det er et så populært produkt, og ikke minst også med tanke på tilstanden og alderen.
    ble nesten fornærma når jeg så mld...
    bare så dere ikke misforstår, han tilbydde 23kr for begge to, altså 40% av nypris på et så fint forsterkersett, bare 1 år og i peneste tilstand.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av impsak
    Hei.

Har akkrautt handla meg M15 HD, M25 og Mentor 8, dvs jeg fikk nettopp min M15 HD, resten fikk jeg midt i Desember 2010. Er meeget fornøyd. Det eneste jeg stusser litt på er at jeg skal BI-AMPE Mentor høytalerne. Jeg trodde dette skulle gå ann å gjøre ifra M15 HD, med å bare velge hvor jeg vil sende hvert pre-out signal. Det ser ikke ut som dette går, dermed må jeg vel til med 2 y-led regner jeg med ?
    Vil dette påvirke signalet på noen måte?
    En ting til, er det noen som vet når man BI-AMPer mentor 8 hvordan oppsette på høytalerne blir? Er det kun disktant alene og mellomtone og bass på samme kanal, eller diskant+mellomtone og bassene alene?

Takker for svar
    Mentor 8 er en ren treveis HT om man ser bort fra diskantkontruksjonen. Bruker du Bi amp vil strømmen til "kontakten mot gulvet" ledes til de to 8" bassene. Du må bruke Y-splitt. Det vil påvirke signalet slik at du vil avlaste utgangen på forsterkeren ved å velge BI-amp, da forsyningen er overdimensjonert. Kjør BI-amp!

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    popularitet har desverre lite å si når det kommer til pris. Statusen lokker bare flere potensielle kjøpere. Kjøper vet han får et brukt produkt, og da skal prisen være ganske mye lavere før han går i butikken og kjøper et nytt produkt. Og dyr elektronikk er ikke lettsolgt. Men venter du lengre, får du nok en bedre pris for settet ditt

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andersen88
    popularitet har desverre lite å si når det kommer til pris. Statusen lokker bare flere potensielle kjøpere. Kjøper vet han får et brukt produkt, og da skal prisen være ganske mye lavere før han går i butikken og kjøper et nytt produkt. Og dyr elektronikk er ikke lettsolgt. Men venter du lengre, får du nok en bedre pris for settet ditt
    jaja er du gal, har blitt tilbudt 22kr for bare m15hd, men vill selge alt samlet for å slitte lang ventetid uten lyd i mellomtiden

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •