Nad M15 Hd! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 273

Tråd: Nad M15 Hd!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    her:

https://www.audyssey.com:443/Install...Downloads.aspx

Kan være du må registrere deg for å få tilgang.

"NOTE: MultEQ Pro 3.2 is not compatible with any Windows emulator for Mac OS X (i.e. Parallels or VMware Fusion). Installers who wish to use our software on an Apple computer must use Bootcamp."

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    her:

https://www.audyssey.com:443/Install...Downloads.aspx

Kan være du må registrere deg for å få tilgang.

"NOTE: MultEQ Pro 3.2 is not compatible with any Windows emulator for Mac OS X (i.e. Parallels or VMware Fusion). Installers who wish to use our software on an Apple computer must use Bootcamp."
    Jepp, ser ut til at jeg må ha serienr på et kit for å kunne registrere. Får vente litt da, var bare nysgjerrig på fremgangsmåte etc

Ja, regnet nesten med at det ikke var støtte for Mac

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det er kommet noen ny firmware til M15HD?

Er litt slitsomt at jeg må velge 1080p/24 i menyen hver gang jeg bytter fra å se på tv til å se på bluray.

Når den står på Auto så sender den kun 1080i/60 til Pioneer KRP600A.

Valget for å endre oppløsning er jo dypt inne i menyen og man må jo bekrefte hvert valg i tillegg....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vimes
    Noen som vet om det er kommet noen ny firmware til M15HD?

Er litt slitsomt at jeg må velge 1080p/24 i menyen hver gang jeg bytter fra å se på tv til å se på bluray.

Når den står på Auto så sender den kun 1080i/60 til Pioneer KRP600A.

Valget for å endre oppløsning er jo dypt inne i menyen og man må jo bekrefte hvert valg i tillegg....
    Det foreligger en oppdatering som lar deg lagre forskjellige presets med refresh rates. Ikke en komplett løsning eller passthrough funksjon med det er iallefall raskere enn å måtte gå mange steg inn i menyen for så å velge refresh rate manuelt. Så da kan du jo en preset for 24hz og en for 60hz.
    Det er mulig med passthrough på de lavere NAD T-modellene så forstår ikke hvorfor det ikke skal være mulig å få til noe lignende på M15Hd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mandag
    Det foreligger en oppdatering som lar deg lagre forskjellige presets med refresh rates. Ikke en komplett løsning eller passthrough funksjon med det er iallefall raskere enn å måtte gå mange steg inn i menyen for så å velge refresh rate manuelt. Så da kan du jo en preset for 24hz og en for 60hz.
    Det er mulig med passthrough på de lavere NAD T-modellene så forstår ikke hvorfor det ikke skal være mulig å få til noe lignende på M15Hd.
    Hvordan gjøres denne oppdateringen? Leveres den inn til Hifiklubben eller kan man gjøre det på egenhånd?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser dette står på Facebook:

"NAD Electronics: An optional kit is now available to customize the Audyssey set up of the M15HD. This is not a necessary item for the average consumer but a more advanced owner can use this kit to tune their room set-up in additional ways. The kit is sold individually and comes complete with a performance-grade microphone and accessories. It contains specific software that will be permanently associated with the unit and a key needs to be purchased on-line direct from Audyssey. Pricing and full details can be obtained from your distributor or authorized NAD retailer."

Er det ikke nødvendig for den gjennomsnittlige bruker? Skjønner ikke helt hva de mener med dette. Det har jo vært et av salgs-argumentene til NAD M15HD at det var "proffe" kalibreringsmuligheter, men nå er det ikke nødvendig lengre? Eller er dette kanskje et annet kit enn det vanlige?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare et Kit, jeg stusser også litt på at de sier at en "gjennomsnittsbruker" kan klare seg uten dette. Det er vel ikke mange gjennomsnittsbrukere som kjøper en M15HD.

Tror ikke jeg ville ha lagt så mye vekt på den uttalelsen..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mandag
    Jeg sendte en mail til Hifiklubben om dette. Fikk følgende svar:
    Hei

Ang. video-passtrough, så har du ingen slik mulighet på noen NAD-recievere, så hvis du har hørt
    rykter om en slik funksjon er dette feil. Du kan selvsagt konfigurere oppsettet så den går
    med minst mulig behandling, men ikke direkte gjennom, da den ikke kan tappe lyden av signalet.
    NAD planlegger heller ingen slik funksjon i nær fremtid.

Når det gjelder at den kjører 1080/60i, så er det TV'en din som styrer dette.
    Når den står i AUTO-mode, så gir den den oppløsningen TV'en (eller en annen fremvisningskilde)
    sier den vil ha. Hvis din TV's EDID-protokoll har 1080i/60hz som førstevalg, så er det automatisk
    dette som dukker opp, selv om TV'en klarer 1080p. Hvis du ønsker den anderledes, så må du
    stille din M15HD til en fast oppløsning.

Med vennlig hilsen
    Hi-Fi Klubben, Marcus Thranes gate

Er det tven min som er synderen... den forteller M15HD at det er bare å sende 1080i/60 i stedet for 1080p/24 som kildesignalet er.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lekt meg bittelitt med kit'et og tenkte jeg skulle dele noen resultater gjort utifra 4 målinger.

Jeg innbilte meg at jeg fra før hadde ganske brukbar lyd i rommet anlegget står i nå, men etter korreksjon så var det ganske komisk å teste forskjellene på før og etter korreksjon! Det var to helt forskjellige anlegg jeg hørte på!

Skal ettervært kjøre en fullverdig korreksjon med alle målepunkter, som dere ser på kurvene så har Audyssey ryddet opp ganske mye kun på de 4 målingene jeg har gjort..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det de sier så er det eneste som trekker den pakken ned fra å få en "bestbuy" annbefaling er blu-ray spilleren, og det er jo ikke så rart da innmaten i den består av en Nad T577.
    Så den står jo naturligvis ikke helt i stil med Master serien.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lekt meg bittelitt med kit'et og tenkte jeg skulle dele noen resultater gjort utifra 4 målinger.

Jeg innbilte meg at jeg fra før hadde ganske brukbar lyd i rommet anlegget står i nå, men etter korreksjon så var det ganske komisk å teste forskjellene på før og etter korreksjon! Det var to helt forskjellige anlegg jeg hørte på!

Skal ettervært kjøre en fullverdig korreksjon med alle målepunkter, som dere ser på kurvene så har Audyssey ryddet opp ganske mye kun på de 4 målingene jeg har gjort..

Så lyden ble bedre også? ikke bare at kurven ble finere?
    Var det noe leveringstid for Pro settet hos Hifiklubben?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lyden ble bedre også? ikke bare at kurven ble finere?
    Var det noe leveringstid for Pro settet hos Hifiklubben?
    Lyden ble uten tvil bedre ja, i mitt rom vel og merke..
    Det var vel ca 1 ukes leveringstid på kit'et..

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som om kurvene ble ryddet bra opp, uten at jeg har noen ekspertise på området. Vet du hvorfor kurvene til venstre og høyre bakkanal er så forskjellige? Er det bare målestøy?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det mulig å bestille Pro kit'et fra Hi-Fi Klubben, Audyssey klarte ikke å få til et mere prisvennlig semi-pro kit, så da er eneste alternativ den fulle pro versjonen, som i utgangspunktet er det beste alternativet!

Eneste ulempen er jo da prisen. Ca 3500kr,- for Kit'et, så kommer en lisensavgift i tillegg på 150$
    Dette er samme pris som installatører må betale.
    Da har du fri lisens til å kalibrere ubegrenset, men kun en lisens per enhet.

Denne prisen betales direkte til Audyssey ved registrering.

Har du først M15HD så er det vel værdt å skaffe seg dette kit'et! jeg har alt bestilt
    Da var jeg nede en tur på Hifiklubben i Marcus Thranes gate i Oslo for å legge inn en bestilling på Audyssey Pro kittet.

Fikk beskjed om at det plutselig var knute på tråden mellom Nad og Audyssey (eller noe sånn..), og at det ikke var mulig å bestille det hos Hifiklubben enda.

Dere som allerede har fått Pro kittet, det er kjøpt hos Hifiklubben?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Det ser ut som om kurvene ble ryddet bra opp, uten at jeg har noen ekspertise på området. Vet du hvorfor kurvene til venstre og høyre bakkanal er så forskjellige? Er det bare målestøy?
    Det er ikke tilfeldig, bakkanalene er satt opp usymetrisk for øyeblikket, Den ene høyttaleren står en del høyere og med lenger avstand ifra sweetspot.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg nede en tur på Hifiklubben i Marcus Thranes gate i Oslo for å legge inn en bestilling på Audyssey Pro kittet.

Fikk beskjed om at det plutselig var knute på tråden mellom Nad og Audyssey (eller noe sånn..), og at det ikke var mulig å bestille det hos Hifiklubben enda.

Dere som allerede har fått Pro kittet, det er kjøpt hos Hifiklubben?
    Ja det var igjennom Hifiklubben, bestillingen ble gjort for 2-3 uker siden, da var det ikke noe problem.. Så dette er nytt for meg. Kan være noen uenigheter som har dukket opp ( ? )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken avdeling av Hifiklubben da? Kanskje jeg skal ta en tur ned til Hifiklubben i Grensen. Kanskje de vet noe mer der.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny test av Master-serien til NAD. Best Buy i juli-utgaven av Home Cinema Choice:

"Reviewer Richard Stevenson of top UK audio-visual monthly Home Cinema Choice, urges its readers to "run, don't walk, to your local NAD dealer today and get yourself an audition."

NAD Electronics :: Home Theater Best Buy honors for Masters Series

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt det endelig begynner å komme litt reviews av M15HD..
    Finnes hele den anmeldelsen på nettet tro?

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •