Ny forsterker, brukt Denon 3806?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker, brukt Denon 3806?

Driver å vurderer å bytte ut min Nad T751 surrondforsterker i noe nytt/brukt. Har tenkt å bruke ca 5000 kroner. Har sett diverse annonser at man kan få en brukt Denon 3806 til den ca. den prisen, er det et godt kjøp?

Står den bra i forhold til de nyeste forsterkerene? Tenker da på de nye lydformatene fra Blue Ray og slikt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til 5000,- så er det et ok kjøp så lenge du ikke ønsker de nye lydformatene innebygd i receiveren.

Her er også et godt kjøp:

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=35439&cat=13

En annen du bør ta med i vurderingen er Onkyo TX-SR606 som du får til ca. 5000,-. Den har de nye dekoderne for HD lyd innebygd.

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Onkyo TX-SR606

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Driver å vurderer å bytte ut min Nad T751 surrondforsterker i noe nytt/brukt. Har tenkt å bruke ca 5000 kroner. Har sett diverse annonser at man kan få en brukt Denon 3806 til den ca. den prisen, er det et godt kjøp?

Står den bra i forhold til de nyeste forsterkerene? Tenker da på de nye lydformatene fra Blue Ray og slikt.
    Denon AVR 2808 går for 6500 hos HFK. Kun i sølv om jeg ikke husker feil. Denne er klar for de nye HD Lyd formatene. Ville heller ha gått for den kontra 3806. Bedre Room EQ samt forforsterker del.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, takk for svar. Da bør jeg kanskje utsette kjøpet litt med andre ord. Har vel planer om å skaffe en Blue-Ray-spiller etterhvert.

Ellers så så den Onkyo'en grei ut, og så kom jeg over denne Yamahaen, hvordan er denne? Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V663

Jeg får kanskje følge med litt på Powerbuy, se om det kommer noen aktuelle kandidater der.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det unna.... Jeg slo kort og godt til på tilbudet fra "klubben" på Denon 2808. Klokken 20.00 satt jeg og tenkte litt, så kom jeg på at jeg hadde fått en mail fra hifiklubben med det tilbudet, sjekket mailen og fant ut at det gjaldt i dag. Først så jeg at butikken i Grensen var oppe til 20.30, så da måtte jeg ha kastet meg i bilen. Men så slo jeg tanken litt fra meg igjen. Men så sjekket jeg i Marcus T. gate, den var oppe til klokken 21.00, og da tenkte jeg "søren heller, jeg slår til". Så da var det ut i bilen og kjøre de 10 minuttene ned.

Var jo spent på om de hadde noen igjen, noe de hadde. Hele to stykker igjen. Fikk til og med meg to og en halv sang av Askil Holm mens jeg var der nede, han hadde minikonsert.

Har bare fått koblet den raskt opp, så noe voldsomt testing har det ikke blitt enda, men jeg kan si med en gang at det var maaaaange steg opp fra NAD 751 jeg har fra før, og det rett ut av boksen uten å ha kjørt romkorreksjon eller noe annet på lavt volum.
    Stod i annonsen at det var den svarte utgaven, så jeg ble positivt overrasket da jeg pakket opp en som var sølvfarget (uten at det egentlig har så fryktelig mye å si.....)

Har forstått at jeg kan bi-ampe frontene mine da jeg bare har et sett bakhøyttalere. Hvordan gjør jeg dette? Hvilken kanaler bruker jeg? Og har det noe for seg å gjøre dette?

Og har noen en formening hvor mye min pent brukte NAD t751 er verdt på bruktmarkedet? Kjøpt i 2001 for 6000 kroner.. Har ymtet en tusen for en kompis, er det for mye/lite? Ingen feil og behandlet pent.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Og har noen en formening hvor mye min pent brukte NAD t751 er verdt på bruktmarkedet? Kjøpt i 2001 for 6000 kroner.. Har ymtet en tusen for en kompis, er det for mye/lite? Ingen feil og behandlet pent.
    NAD er et lettsolgt merke på finn.no (jeg vet av egen erfaring ved salg av NAD218THX og NAD C350). Du kan sikkert få bortimot 2000,- for den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •