dårlig 5.1.lyd på yamaha RX-V463.hjelp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dårlig 5.1.lyd på yamaha RX-V463.hjelp!!

trenger hjelp.når eg spiller av 5.1.lyd så er det akkurat som det er dårlig lyd,men når eg spiller av dts lyd er den knall.synest å stille inn på RX-V463er vansklig.sitter å leser brosjyren,men blir ikkje noe klokkere.eg kjører coax kable på 5.1.og dts seff.også når eg kjører tv lyden gjenom reciveren så må eg trykke meny for og se dvdhmm?eg synest kontrollen for å stille inn va litt vrien.er det noen der som kan gjøre livet mitt lettere med reciveren?heheh.her er link til reciveren og høytalerene eg bruker til den.

NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk

Pure Acoustics hjemmekino høyttalerpakke XTI100BLACK - billig hos elprice.no

ps.ka er best.4ohm eller 8 ohm?

ps.eg får ikkje opp dolby digital 5.1 lyd på display?men for full dts på displayet.den viser ikkje alle høytalerene på 5.1 i displayet men det gjører den på dts.pleas help me!!!ska jo vere 5.1 reciver?og når eg skifter på audio på dvd spilleren får eg kunn op 6.1 lyd.hmm ska jo vere 5.1.lyd.die hard 4.har kunn dts og 5.1 lyd den eg har,men når eg skifter så får eg opp 6.1.hmm?

nevermind.måtte jo seff stå på bitstream på dvd spilleren og ikkje pcm hehe,dum meg.så nå funker jo seff 5.1.men er det noen som vet hvordan man stiller inn treble og bass på reciveren?

Intermediate shield sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan noen hjelpe meg å stille inn bass og treble på recevire?synest det ikkje va bass i front høytalerene

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppsett oppsett oppsett---

Les manualen, først og fremst om "small" "large" og LFE. De fleste gjør feil der. Man kjøper fronter som ser store ut, gjerne over 1 meter, og tror det skal velges "large" i såeaker-menyen på receiver.
    Med mindre man har kjøpt solide full-range fronter, bør disse settes til "small" , LFE til sub og crossover til 80-90Hz. (center og surround kan også settes til small)

Jeg kjenner ikke 463 så godt, om du ikke har treble/bass velger så har du kanskje en equalizer i menyen (On screen display).

Ohm: med mindre du har helt spesielle høyttalere, så la denne stå på det som er stilt inn da den ble levert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •