Hjelp og tips til forsterker og cd-spiller (max 10.000,-)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp og tips til forsterker og cd-spiller (max 10.000,-)

Jeg har en stor cd samling og har funnet ut at jeg ønsker å kjøpe meg ny forsterker og cd-spiller. Trenger noen råd på veien for jeg har ikke store erfaringen innen dette området. Har i dag en Yamaha RX-V795 surround reciever som jeg synes fungerer bra. Men jeg har ikke så god peiling, men jeg regner med at vis jeg legger til sammen ut 10.000,- i ny forsterker og cd-spiller, så vil jeg høre forskjell fra recieveren jeg har i dag. Jeg kunne tenkt meg en stereo forsterker og lagt alle pengene i dette, istedet for å betale for radio og eventuelt surround. Har aldrig hatt mer enn 2 høyttalere tilkoblet, så surrounden i forsterkeren har sånn sett vært unødvendig. Ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke det i fremtiden heller, siden jeg bruker den mest til musikk.
    Cd-spilleren er en ca. 10 år gammel Pioneer standard spiller.
    Høyttalerne er KEF Q55 og dem føler jeg fungerer bra, men regner med at dem spiller bedre med ny forsterker og cd-spiller? Så planen er å i første omgang bruke høyttalerne. Ellers har jeg en XTZ 99 W12 sub som jeg bruker til.
    Har sett litt på Cambridge sine system og har hørt positive ting om det. Har bl.a sett på 640C forsterker og 640A spiller. Er dette gode greier? Vil jeg høre forskjell om jeg går opp til 740 serien?

Litt av poenget er om mannen i gata som meg vil høre forskjell om jeg går fra min nåværende reciever og over til f.eks nevnte komponentene til cambridge med mine nåværende høyttalere.

Takker så mye for tips og anbefalinger.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge er bra greier det, ville gått for 740A og 640C

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det grisekupp på Hegel H1, tror du skal lete lenge for å finne en bedre forsterker i prisklassen! Hegel H1.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mitt skjønn er du inne på HELT riktig tanke - å forlate surround receiveren til fordel for ren stereo.

For å gjøre min historie kort: Hadde NAD T760 (5x80W), NAD T550, Dali Evidence 470, 370, C70 og SWA12 inntil lynet sørget for at NAD'ene takket for seg.

Jeg hadde i lengre tid vurdert det samme som deg og begynte å lese øyet stort og vått her på forumet. Mitt problem var å finne noe som gir skikkelig lyd - pen, oppløst, stram, dynamisk... til en overkommelig pris (omtrent som den du skisserer..)

Det endte med at jeg lot meg friste til å kjøpe varer fra Kina (etter anbefaling her) og endte med Music Angel KT-88 (rør - 2x65W) og Shanling CD300 (CD3000). Med dette vel i hus - etter mye nerver men ryddig handel og frakt - koblet til 470'ene...... Aldri i mitt liv hadde jeg trodd det var mulig å få så mye god-lyd av disse høyttalerne:-D

Dette oppsettet er overhode ikke sammenlignbart med det jeg hadde, musikk har fått en ny dimensjon og jeg har begynt å like musikk jeg ikke trodde jeg likte. Før hørte jeg på musikk - nå lytter jeg!

Like morro er det at for CD-spilleren og forsterkeren betalte jeg i underkant av 8000,- inkl. frakt og mva!!!:-D :-D :-D

Jeg vet ikke hvordan MA spiller med dine KEF, men mener å ha lest at disse er forsøkt - med godt resultat (litt usikker - men det finnes sikkert noen her som kan gi deg konkret svar)

Sjekk ut Music Angel på forumet her - ANBEFALES!!

:-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal bare bekrefte at Music Angel KT88 spiller som en drøm sammen med KEF Q55 - et oppsett jeg selv har prøvd grundig og anbefalte til en bekjent.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takker for tips

Jeg er litt skeptisk til det kinesiske merket, men jeg får lese litt om det og ta det opp til vurdering. Er mest giret på Cambridge, men jeg må ikke låse meg for mye til det.

Jeg har som sagt KEF Q55, men jeg lurer litt på å kjøpe nye. Har sett litt på B&W 630 og 640. Vil dette være en oppgradering, eller er dem jevngode? Vet det går litt på smak og behag også. Synes kanskje det er litt for lite bass i KEF'ene mine.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •