Hjelp Denon eller Yamaha

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp Denon eller Yamaha

Har b&w dm 603s3,lrc600 og dm601s3.Sub svs PB-10. skal kjøre deling på 80hs. Og trenger resiver. har sett på denon 2808liker denon godt ,men blitt tipsit om yamaha 1800. Hva er best??
    Hilsen Aslak.

Newcomer WhizzKid sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig satt jeg med samme valget. Endskapen var om jeg skulle velge "Yamaha RX-V1800" eller "Yamaha RX-V3800" grunnet skuffelsen vedrørende Denon. Det endte med "3800" og var meget godt fornøyd.

Overgangen fra "Teac AG-10D" til Yamaha'n var stor (forøverig forståelig), og angrer ikke ett dugg. Hører store endringer i mellomtonen, hvor den blir mye kvassere, og gjør det kanskje litt slitsomt å høre på i lengden ved høyt volum. Gjelder mest på musikk for mitt vedkommende.

Men en meget viktig faktor er at dette gjelder mine ører. Anbefaler på det aller høyeste at du hører på de forskjellige, for så å finne hva som passer deg best!

Mvh
    Kim

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke ta en titt på Onkyo 805 som slo ut Yamaha RX-V3800 og Denon 3808 i test. Billigere er den også: Test av Onkyo TX-SR805 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Den er kraftig nok til å få fullt utbytte av et stort høyttaleroppsett, og fyller hjemmekinoen med kraftig lyd.Receiveren låter meget nøytralt, med testens mest åpne og tydelig dialoggjengivelse. Uansett film eller musikk imponerer receiveren, som dessuten er en fryd i daglig bruk! Lydmessig er Onkyo-receiveren i våre ører en liten anelse bedre enn Denon, og også enn vår referanse Yamaha RX-V3800. Når den i tillegg er billigere, er saken klar!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde AVR 2808 hjemme til test, og endte opp med å kjøpe Yamaha RX-V1800. Denonen låt pinglete og udynamisk med null engasjement, mens Yamahaen er stikk motsatt. Jeg har også B&W høyttalere.

Jeg vil ikke anbefale RX-V3800 siden RX-V1800 tilbyr tilsvarende lyd til kinoen men til en betydelig rimeligere pris.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg vil ikke anbefale RX-V3800 siden RX-V1800 tilbyr tilsvarende lyd til kinoen men til en betydelig rimeligere pris.
    Tilsvarende lyd til kinoen? Det er jo en helt annen forsterker! Samme leverandør, men tilbyr mye mer for 4 spenn ekstra.. Det var no vartfall min oppdagelse etter masse prøving.

Mvh
    Kim

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V3800 tilbyr kun litt ekstra kondensatorlagring som gir 10W mer effekt. I praksis svært lite merkbart. Lydmessig er de så å si identiske og baserer seg på de samme komponentene så vidt jeg har forstått. Om du har opplevd store avvik i lyd mellom disse har det vært et eller annet feil med enten innstillingene dine eller en av enhetene.

Det eneste 3800 tilbyr ekstra som er av betydning over 1800 er mulighet for manuell korrigering av YPAO-korreksjonen i etterkant samt nettverksport.
    Dersom disse to tingene er viktige for deg vil 3800 gi mening over 1800, hvis ikke kan du trygt spare pengene uten å miste noe som helst.

I mitt tilfelle ønsket jeg definitivt ikke nettverkstilknytning, samtidig som jeg synes YPAO korreksjonen i disse receiverne er for dårlig til å benyttes uansett. Jeg har aldri angret på at jeg gikk for RX-V1800.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende at det var noe galt med 1800 som jeg hadde på lån.. Det kan jeg ikke si for sikkert, hvor det ble 3800 jeg gikk for :P hehe..

Er uansett meget godt fornøyd, og vil anbefale en lyttetest på både 1800 og 3800! Man vet jo ikke før man har hørt de begge

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har en tøffere og råere lyd med mere punch. Denon blir for snill i mine ører.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bytta ifra en 2807 til Yamaha rx-v663. Det var ett betydelig løft på mine Klipsch

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra Denon 2807 til Onkyo 875. Vet ikke helt hva jeg kan beskrive det som, men forskjellen var nærmest som dag og natt. Ta med Onkyo i konkuransen hvis du også liker å spille i stereo. Er det kun kino, er det vel Yamaha som gjelder (har ikke erfaring på det selv, men det er hva "alle" sier..).

Nå skal det sies at etter min mening er Onkyo'en er ikke tapt bak ei vogn når det gjelder prestansjoner som kino-maskinist på lyd siden - fungerer meget godt etter min del. Bare det at Yamaha skal være enda bedre, som nevnt tidligere.

(rotetet og raskt skrevet - ferien er over og tilbake på jobb igjen....)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon reciverene er litt tam på egenhånd. Ønsker man å kun benytte seg av reciveren's egen forsterker står valget mellom HK, Yamaha, eller Onkyo hvis man ønsker full HD kompabilitet i denne prisklassen. Hvilken som er best vil varriere etter hvilken høyttalere du har, og dine subjektive preferanser.

Ønsker du å benytte deg av eksterne effekttrinn, så er nok Denon eller Onkyo det beste valget.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Yamaha RX-V1800 som jeg bruker på ett par B&W DM684 og det spiller skikkelig bra syns jeg!
    Yamahaen har en tøff og sterk klang som fenger meg bra og den har dugelig med krefter til og dra mine HT hvertfall.
    Hørte på Denon 2808 på samme HT og lyden var mye daffere.Ikke det samme trykket som v1800 leverer.Men det er jo litt smak og behag også.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gikk fra Yamaha RX-V1700 + Rotel RB1070 effekt amp på frontene til å bare bruke Onkyo 805. Føles ikke ut som jeg mista noen krefter. Musikk ble klart bedre. Tror jeg vil beskrive det slik: Mer luftig, fyller rommet mer med lyd, og instrumenter høres klart bedre/mer ekte ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her var det masse flotte svar..Nesten alle mener jeg bør gå for yamaha. Hva med dvd da??? Så var det pris hifi klubben har jo tilbud i morra.''

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BAKER BOY
    her var det masse flotte svar..Nesten alle mener jeg bør gå for yamaha. Hva med dvd da??? Så var det pris hifi klubben har jo tilbud i morra.''
    Hvis du vil ha DVD og ikke Blu-ray ville jeg gått for Denon.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg skulle valgt noe, ville jeg gått for en BluRay spiller fremfor DVD. Og når du alikevell kan benytte DVD plater på en slik spiller, er det ett bedre kjøp etter min mening. Ett tips kan forøveri være en PS3 hvis film står i fokus. Kan forøveri litt lite om denne delen, men vet såpass at BluRay er fremtiden.

Kan også nevne at spørsmål om DVD spiller burde blitt tatt opp under en annen del av forumet..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den, tar dvd en annen plass..
    Får ikke helt bestemt meg klubben har 2808 til 6500 i morra ,og yamaha 1800 må jeg vel gi ca 8500. Er dette vel annvente penger?????
    Hilsen Aslak

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BAKER BOY
    Ser den, tar dvd en annen plass..
    Får ikke helt bestemt meg klubben har 2808 til 6500 i morra ,og yamaha 1800 må jeg vel gi ca 8500. Er dette vel annvente penger?????
    Hilsen Aslak
    Jeg pleier alltid å kjøpe indrefilet - mye bedre enn Mørbrad biff... Dvs at jeg hadde gått for Yamaha.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

JA,JA Da ble det en 2808 på klubben i går kveld til 6500kr.+Dvd 1740.. da har jeg lyd og bilde igjen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ødelegge gleden over et nytt produkt men jeg tror faktisk du kommer til å angre... :|

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •