Hjelp Denon eller Yamaha - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Slik jeg leser denne+andre forsterker tråder så bør jeg egentlig kaste min Denon 4308?For så å kjøpe en Yamaha til halve prisen?
    Jeg har for å være ærlig ikke hørt på noe yamaha. Men hva er grunnen til at Denon selges? Om lyden i forhold til Yamaha/Onkyo er så dårlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    Slik jeg leser denne+andre forsterker tråder så bør jeg egentlig kaste min Denon 4308?For så å kjøpe en Yamaha til halve prisen?
    Jeg har for å være ærlig ikke hørt på noe yamaha. Men hva er grunnen til at Denon selges? Om lyden i forhold til Yamaha/Onkyo er så dårlig?

Hei.

Tror det er litt i vinden å misslike Denon for tiden,det kan virke slik på diverse innlegg her på forumet.

Har selv min tredje denon receiver (AVR-3805) og har vært fornøyd med denne,akkurat som de 2 forrige.

Men som med alt annet her i livet så begynner denne nå med sine 4 år på baken å bli moden for oppgradering,på tide med hdmi og skikkelig oppskalering.

Sitter litt å lurer på om jeg skal prøve meg på et annet merke eller fortsette med Denon,men med tanke på min erfaring med Denon så tror jeg at jeg fortsetter med de.

De er jo tross alt en av de mest erfarne produsentene innen high-end kinolyd,stiller vel mer i klasse med lexicon og meridian ? enn onkyo og yamaha vil jeg tro.

Uansett så er det vel mindre og mindre som skiller de forskjellige produsentene nå,i forhold til for 5 år siden da det var mye større kvalitetsforskjeller.

Legger en ut 15000 i dag så blir det nok bra uansett,selv om vi vel alle har forskjellige preferanser:razz: .

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, jeg er også litt gira på denon og da 4308, synes den har ett veldig fint og ryddig design. men jeg har blitt litt skeptisk fordi farojuda oppskalerings prossessoren får jo så mye pepper, og da spesielt på digitale kilder. på avsforum så antydes det at denon i fremtiden vil gå for reon eller realta oppskalering.
    så mitt spørsmål er, er farajoudaen så "dårlig" som det sies, og er 4308 kraftig nok til å drive ett par nautilus 804...

yamaha skrytes det jo alltid av....

mvh

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    Denon lager meget bra receivere, det samme gjör Onkyo og Yamaha, men alle har forskjellig lydsignatur. Dette kommer an på preferanser. Jeg har hatt Denon AVR 3805 og var egentlig godt fornöyd, men det var noe jeg savnet i lyden. Har også hört endel på 3806, også her synes jeg det samme.
    Det disse manglet fant jeg i Yamaha. Litt råere lyd mot Denons heller snille lydsignatur. Preferanser.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha eid en denon 2807 for så å oppgradere til onkyo 875 kan jeg vel også konkludere med det samme som de fleste andre her. Lyden i denon låter rett og slett kjedelig og uengasjerende i forhold til både yamaha og onkyo.
    Onkyo har i tilegg MYE bedre oppløsing, fler detaljer i lyden og et bredere og mer dynamisk lydbilde enn denon har. Og for min del er det klinkende likegyldig hva andre mener. Hører selv STOR forskjell på disse og i mine ører er Onkyo MYE bedre enn Denon. MEn jeg synes denon var mer brukervennlig enn onkyo.

Dette går selvfølgelig mye på smak, men synes hvertfall man bør høre alle de forskjellige produktene før man bestemmer seg. Det pleier å bli litt billigere

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder meg i de litt mer beskjedne prisklassene, men jeg går fra en denon 1907 til nå snart en yamaha 663, så om jeg finner denne tråden igjen så kan jeg jo skrive noen ord om hva jeg synes om forskjellen. Kan jo hjelpe andre i lignende problemstillinger.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •