Noen spørsmål rundt gammel NAD-forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen spørsmål rundt gammel NAD-forsterker

Kan vel starte med å si at jeg ikke har den store peilingen på dette området. Jeg kjøpte for 6-7 år siden en NAD-forsterker (sorround 5:1 et eller annet). Til denne har jeg Dali 8008 med tilbehørende senter og bakhøytalere. Har ikke forsterkeren her nå, så kan ikke være helt eksakt på hvilken det er. I løpet av en dag eller to, drar jeg for å hente min nyinnkjøpte Pioneer 50" Plasma PDP-5080XA KURO. Denne er altså uten høytalere, og jeg har planer om å bruke sorroundanlegget. Etter å ha lest litt om HD-lyd osv, begynte jeg å bli usikker på om denne gamle forsterkeren er kompatibel? TV'n vil bli brukt til DVD, HD-tv og SD.

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD lyd fra TV til forsterkeren kan du nok bare glemme, men vanlig stereo via RCA audio ut går greit.
    Har du egen HD dekoder ville jeg koblet denne til forsterkeren med digitalkabel hvis du har mulighet.

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-dekoder er på vei. Med HD-lyd se å mener jeg ikke at jeg skal greie å avspille HD-lyd med den gamle avspilleren. Det jeg lurer på er om jeg i det hele tatt får lyd på sendinger med HD-lyd?

Jeg har bare temmelig lite peiling på hvordan jeg skal koble, og bare jeg får lyd så blir jeg fornøyd

Til min TV kommer det til å være koblet en DVD og en HD-dekoder. Jeg bør da altså koble digital kabel til dekoderen? Da bør det bli lyd fra alt av tv-sendinger? Hva med når jeg spiller dvd? Hvordan skal denne kobles opp mot forsterker for lyd? Sikkert veldig dumme spørsmål dette, men sånn er det nå bare. ops:

Active
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-dekoder er på vei. Med HD-lyd så mener jeg ikke at jeg skal greie å avspille HD-lyd med den gamle forsterkeren. Det jeg lurer på er om jeg i det hele tatt får lyd på sendinger med HD-lyd?

Jeg har bare temmelig lite peiling på hvordan jeg skal koble, og bare jeg får lyd så føler jeg at jeg er på god vei

Til min TV kommer det til å være koblet en DVD og en HD-dekoder. Jeg bør da altså koble digital kabel til dekoderen? Da bør det bli lyd fra alt av tv-sendinger? Hva med når jeg spiller dvd? Hvordan skal denne kobles opp mot forsterker for lyd? Sikkert veldig dumme spørsmål dette, men sånn er det nå bare. ops

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du vil få lyd.
    Det er sikkert optisk eller coaxial digitalutgang på DVD spilleren også, så hvis du har flere ledige digitalinnganger på forsterkeren er det bare og koble den til der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •