Denon 4308 vs. Rotel 1058

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 4308 vs. Rotel 1058

Hei, jeg skal ha en surround receiver og høyttalere som skal brukes 50/50 til musikk og film. Valget står nå mellom Denon 4308 vs. Rotel 1058. Disse har jeg fått demonstrert sammen med henholdsvis B&W 703 og Audiovector S3 Super som front ht. Etter å ha hørt disse må jeg si at begge låter utrolig bra, men at Rotel har et lite overtak lydmessig mens Denon er mer moderne (hdmi 1.3, nettverksstøtte, m.m.). Jeg skulle gjerne hatt Denon sine features og Rotel sin forsterkerdel men nå drømmer jeg :-? Spørsmålet blir derfor om f.eks. en Rotel RB-1070 eller 1080 sammen med Denon og B&W vil gi meg samme lydkvalitet som 1058?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var ikke mye respons her, men på generelt grunnlag er det noen som har erfaring med Rotel surround receiver og/eller prosessorer? Leste et innlegg hvor noen kalte det "Skrotel", var det bare ironi eller ligger det noe mer bak?

Fikk en musikkdemo av Onkyo 905 mot Rotel 1058 begge testet i samme lokale mot AudioVector S3 Super. Her var Rotel overlegen og Onkyo hørtes "flat" ut i forhold. Tilsvarende på surround var opplevelsen at Rotel hadde overlegen kanalseparasjon og dynamikk i forhold til 905'en. Så da sitter jeg igjen med det store spørsmålet, hvorfor er ikke Rotel oppdatert mtp. nyere standarder f.eks. hdmi 1.3? Selger de nok ved å "bare" tilby god lyd?

Et siste spørsmål hvis noen gidder å lese hele posten: Receiver kontra prosessor og effekttrinn. Gitt ca. samme budsjett er det noen vesentlige forskjeller annet enn at de kan oppgraderes hver for seg?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •