Bi-amping, Bi-wire.. ???? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 63 av 63
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Interessant, da er oppgitt effekt en god indikasjon på hvor kraftig forsterkeren er - så sant produsenten er ærlig. Når jeg har en receiver der det står Effective Stereo Output Power: 2 x 130 Watt (1kHz, THD 10%, 6Ω), samtidig med Power Consumption: 245 Watt så sliter altså forsterkeren med å få endene til å møtes?

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev følgende under Klipsch-klubben, uten å få tilfredsstillende svar. Så jeg prøver på nytt her inne.
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Hentet mine RF62 forrige uke...

Men jeg lurer litt på hvordan delefilteret i disse egentlig fungerer og er koblet internt.
    På terminalene bak står det HF (Highpass Filter?) på det øvre paret og LF (Lowpass Filter?) på det nedre paret.
    Er det slik at hvis man fjerner broene så går det øvre terminalparet kun til diskanten, og det nedre paret kun til mellomtonene?

Hvis så, hva er da egentlig poenget med å Bi-wire?
    Den samme forsterkerutgangen vil jo sende de samme signalene til elementene som den gjør ved standard tilkobling, bortsett fra at høyttalerkabelen er splittet i høyttalerenden.

Mulig jeg har totalt misforstått hvordan dette fungerer. I så fall feel free to correct me.
    Å et ekstra spørsmål.
    Ved Bi-amping, har det noe å si hvor de forskjellige forsterkerutganger kobles på høyttalerterminalene?
    Må Front kobles til LF og Sur.back til HF, eller omvendt?
    Eller har ikke dette så mye å si?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R
    uansett om strømmen har en hastighet, kall det X, og bruker si 2 sekunder på 2 meter, teorien 1 sekund pr meter, så vil den jo bruke i TEORIEN 3 på 3 meter.

Mulig teorien min sprekker, men. vi snakker vel uansett om nanomikrosekunder her så.
    Det stemmer, MEN: strømmen går i ca 2-300 000 000 meter per sekund, så da kan du jo selv tenke hvor lang ledninger må være før det blir hørbar, eller i det hele tatt målbar forskjell.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •