Effektforsterker til dynaBel 2,5s, XTZ A-100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til dynaBel 2,5s, XTZ A-100

Har mulighet til å få kjøpt en A-100 til en grei pris, og vurderer å bruke denne som effektforsterker på nevnte høytalere. Det har vært skrevet en del om denne forsterkeren her i forumet men det er en stund siden nå.
    Har en Yamaha RX-V861 som da kommer til å drive senter og bakht.
    Alternativet er f.eks to Vincent SP-996 eller 997, eller en Abrahamsen eller tilsvarende. Effekforsterker opp til 10k er aktuelt. Kjøper jeg to mono forsterkere kan jeg jo utvide med en til til senteren senere.
    Noen som har erfaringer med nevnte forsterkere og/eller dynaBel`ene.

GeirB

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei lagd samme høytalere selv. kjørte mine først på yamaha 3800 var greit nok. så bygde jeg en hypex eff forsterker på 400w. da ble det noe helt annent. så når man har lagd filterne i 2.5 så er ikke det så vanskelig å lage en hypex modul. så da kan du jo også lage 3 ganger 400w. kommer på under 10k det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant tanke det der, har lest litt om bygging av Hypex forsterkere her på forumet. Finnes det noen komplett handleliste og får en med byggebeskrivelse ved kjøp fra Eltek?
    Ellers var spørsmålet mest om noen kan si mer om XTZ-en som effektforsterker

GeirB

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du..

Jeg har kjørt Abrahamsen V2.0 på Dynabel 2.5S. Dette låter veldig bra. Jeg har riktig nok byttet ut 2.0 nå med V3.0 og AW180 men det var ikke pga at 2.0 låt dårlig på.

Så jeg kan absolutt anbefale deg en 2.0 til 2.5S, ikke fordi jeg slev har en til salgs, men rett og slett fordi det låter bra.
    Jeg prøvde og Dynabel 2S på V2.0 men jeg syns 2.5S låt bedre, i hvert fall i mitt rom.

Lykke til med valget.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •