Effekttrinn til JBL LS 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekttrinn til JBL LS 80

Vurderer å kjøpe meg JBL LS 80 til hjemmekinoen. Hvilket effektrinn vil kunne matche disse høytalerenne. Tok en rask kikk på AVtorget og fant disse:

ROTEL 1080
    Parasound HALO A21
    Midgard Audio Oberon 6.1
    VINCENT SP-T100 monoblokker
    Hegel H2A

Noen som kan hjelpe med erfaringer på disse, eller andre som kan passe?
    Prisen bør ligge et sted mellom 8-15K (brukt)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 900sl
    Vurderer å kjøpe meg JBL LS 80 til hjemmekinoen. Hvilket effektrinn vil kunne matche disse høytalerenne. Tok en rask kikk på AVtorget og fant disse:

ROTEL 1080
    Parasound HALO A21
    Midgard Audio Oberon 6.1
    VINCENT SP-T100 monoblokker
    Hegel H2A

Noen som kan hjelpe med erfaringer på disse, eller andre som kan passe?
    Prisen bør ligge et sted mellom 8-15K (brukt)
    På denne listen innenfor denne prisklassen bør du også slenge på vincent sp991 som er noen særdeles vellydende beist. I mine ører ville nok Halo A21 eller vincent 991 være den beste matchen, litt varme i klangen og plenty av krefter. Har selv testet oberon 6.1 opp mot vincent sp991 på ett par jbl array 1400 og det var ikke tvil; vincentene var totalt overlegene hva lydkvalitet vedgikk. Oberon hadde riktignok massevis med krefter, men de låt også en smule anemisk kontra vincentene.

Frykter at sp-t100 kan bli noe svake i denne situasjonen. Hegelen og roten føler jeg at jeg har for lite erfaring til å uttale meg om..
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Føyer til vincent sp991 på lista over aktuelle.
    Nå var jeg på Soundgarden å fikk en liten demo av LS80 i dag. Ble drevet av McIntosh. Må si jeg fikk et bra inntrykk. Detaljerte og en fin plasering av instrumentene. Bassen var muligens på den fete siden. Tror de kan fungere meget bra i kinoen

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi føyer inn mcintosh på listen kan jo det her bli riktig så interresant. Jeg formoder at det ikke var mc275, og dermed er vel mc252 den billigste med sine 49k(?) før man har 402 (66k). Da snakker vi plutselig hegel h4se (39k) klasse. Pluss at det i ny og ned dukker opp ett par parasound jc1 blokker til en overkommelig pris.

Min erfaring med mcintosh (det har blitt endel) er at forforsterkerne er pur bøte geniale med en fantastisk musikalsk lydsignatur, men jeg føler at effektrinna er direkte dvaske i forhold. Som du sier så føler jeg at bassen er bortimot feit og jeg synes de trinna mangler sprut i lydbildet. Iallefall 252 og 402. Men dette er en gjennomgående subjektiv mening fra min side.

Et lite tips; soundgarden pleier å ha et romjul\nyttårs-salg hvor h4 og gjerne en 402 ligger på listen over produkter til en billig penge, så om du har litt is i magaen bør det være mulig å gjøre et kupp her.
    -------
    Mvh
    Rune
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å søkte litt etter de forsterka du nevnte i dine første post; det er noen gode dealer på disse for øyeblikket:

Hegel H2A - Kr 10k

Parasound a21 - kr 13500

Rotel RB1080 - kr 8k

3stk Vincent SP-T100 - kr 12k

Spesiet parasound annonsa ga kløe i lommeboka mi!
    -------
    Mvh
    Rune

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A21 er en vinner

Men har hørt Hegel på Array, det ga et godt inntrykk ifra den kanten og gitt :S.

Vanskelig detta .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg kjører Parasounds a21 på frontene, hva da med centeren? Blir det feil om denne kj;res direkte fra sorroundreceiveren?

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken surround-reciver har du?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanjse codaen kan være noe å sjekke ut ??
    Pm Audio

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan center har du? Ofte kan det faktisk gå greit med at recieveren driver centeren om det er litt futt i denne.

Eventuelt kan du jo kjøre en brokobla a23 til centeren, mener annonsen med a21 også innebærte en a23 til 6k. Ikke umulig at du kan få en bedre pakkepris der.
    -------
    Mvh
    Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag en HK avr2550s som spiller med System Audio. Alt skal mao byttes ut. SAene blir tatt opp i stuen til stero. Dermed st[r jeg helt fritt til valg av reciver. Center blir og fra LS/serien om jeg g[r for LS80. Som reciver har jeg vurdert RXV1800 eller 3800, men som sagt tilpasser jeg denne etter hvilke ht jeg velger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •