Ultra-offisiell Primare SPA22-tråd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ultra-offisiell Primare SPA22-tråd

Basert på en samtale med en representant fra Primare på Soundgardens nyåpnede Forus-avdeling i dag, kan jeg meddele følgende:

- SPA22 kommer på markedet i september
    - den får 5 proprietære klasse D-effekttrinn som skal yte 150w hver
    - den blir større enn SPA21
    - den blir lettere enn SPA21
    - lanseringsversjonen kommer med 3 HDMI inn og 1 ut (ver 1.3)
    - den blir modulbasert
    - antall moduler og hva de inneholder er foreløpig litt uklart, men målet er å gjøre den mer fleksibel mht. oppgraderinger enn forgjengeren
    - scalerkortet med video inn- og utganger blir en av modulene, og en oppdatert scalermodul med 5 HDMI inn og 2 ut er planlagt lansert senest ifm. CES i januar 2009
    - lanseringsversjonen får antageligvis IKKE HD-lyddekoding, da Primare ikke er fornøyd med dagens chipper. En oppgraderingsmodul for dette blir tilgjengelig "på et senere tidspunkt" (enn lanseringstidspunktet).
    - klangmessig vil SPA22 matche den nylanserte A33.2

Gammel artikkel fra Hifi4all.dk med gamle lanseringsdatoer:

HIFI4ALL.DK | Nyheder | Primare nyt

Gammel artikkel fra Aventhusiast.com:

AV Enthusiast*-*Primare To Offer Two HDMI Processors

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når SPA22 kommer?? Det burde vel nærme seg nå...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Basert på en samtale med en representant fra Primare på Soundgardens nyåpnede Forus-avdeling i dag, kan jeg meddele følgende:

- SPA22 kommer på markedet i september

Det viser bare at du kun skal tro halvparten av det du ser, og ingenting av det du hører :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge katalogen til Soundgarden vil så SPA22 få:
    -5x120w
    -True HD og DTS HD
    -15kg

Så det er litt forkjellig informasjon som er ute og går??

Det som bekymerer meg mest er SPA22 har slanket seg nesten 10kg i forhold til forgjengeren, og dette på tross av høyrere effekt og større kabinett?? Er det bare en skrive feil i katalogen tro, høres mer naturlig ut om den skulle få en vekt på 25kg isteden for 15kg??

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At vekten blir mindre med klasse D-effekttrinn er jo ikke det minste rart. Er selvfølgelig enig i at eiergleden blir høyere på tungt utstyr, men låter det bra glemmer man for det

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    At vekten blir mindre med klasse D-effekttrinn er jo ikke det minste rart. Er selvfølgelig enig i at eiergleden blir høyere på tungt utstyr, men låter det bra glemmer man for det
    Jeg har ikke så mye greie på det tekniske hvordan forsterker er bygd opp, men det var en lettelse å høre :-D Syns den ble litt lett da SP32 veier 12kg og den er jo uten forsterkere.

D-effekttrinn er det det samme som digitalforsterker prinsippet? Siden den har blitt så lett

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Klasse D-modulene er ganske lette, og trenger mye mindre kjøling.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom fram under et seminar for soundgarden ansatte for et par uker siden at SPA 22 ikke kommer med HD dekoding med det første, men med egne oppgraderingskort etter nyttår, og at det da også blir inkludert i enheten etter hvert. Hele SPA 22 er ganske genialt bygd opp med moduler, slik at det er enkelt å oppgradere, blant annet utskift av f. eks. bildedelen. Prisen soundgarden har på denne er lik SPA21 foreløpig, men at den kan bli litt dyrere.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning's
    Det kom fram under et seminar for soundgarden ansatte for et par uker siden at SPA 22 ikke kommer med HD dekoding med det første, men med egne oppgraderingskort etter nyttår, og at det da også blir inkludert i enheten etter hvert. Hele SPA 22 er ganske genialt bygd opp med moduler, slik at det er enkelt å oppgradere, blant annet utskift av f. eks. bildedelen.
    Dette er helt i tråd med informasjonen i min opprinnelige post :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som det lønner seg å vente med å kjøpe den til den kommer med HD-modulene da, det vil sikkert koste en god slomp for å oppgradere senere.

Jeg er fremdeles meget godt fornøyd med min gamle SPA 20 ;-) og det kan da ikke være så stor forkjell å gå opp til SPA 22 hvis den ikke har HD-lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Primare sine oppgraderinger har alltid vært veldig rimelig priset. Blant annet koster HDMI-kort til dagens DVD-spillere rundt et par tusen kroner. Ikke dårlig, med tanke på at denne oppgraderingen inneholder de mest kritiske komponentene i spilleren med tanke på bildeprosessering.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er SPA21 satt ned 10000kr, så dette er virkelig et godt kjøp...

Dette var kansje ikke helt den rette tråden, men kansje relavat for noen... :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her, ser ut som det skjer noe nå:

Hjemmekino.no - Produktdatabase - Primare SPA22

Selv om den ikke har dukket opp i nettbutikken ennå, så tar det vel ikke altfor lang tid før den gjør det nå.......

Litt skuffende at den ikke har har støtte for HD-lyd systemene, men dette er i tråd med det som blei sagt under Soundgarden konferansen tidligere i høst. Som jeg også har nevnt tidligere så er det jo muligheter for moduloppgradering når de lanserer nye lyd/bildekort med HD-støtte. Gjenstår og se når dette blir mulig.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Nå er SPA21 satt ned 10000kr, så dette er virkelig et godt kjøp...

Dette var kansje ikke helt den rette tråden, men kansje relavat for noen... :wink:
    Hvor får du kjøp den til den prisen??

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPA21 ligger som bestillingsvare til 14.995 hos Soundgarden, jeg har heller ikke sett dem til 10.000.

Den er et godt kjøp - hvis du ikke trenger HDMI de nærmeste årene, og kan leve med begrensningene analog overføring av HD-lyd til SPA21 innebærer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gt42
    Hvor får du kjøp den til den prisen??
    Jeg uttrykte meg kansje ikke klart nok, den er satt ned 10000kr til 14995kr :wink: som nevnt over.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha snakket med noen hos Soundgarden må jeg si SPA22 virker veldig lovende og vil kanksje også møte et større publikum med sine allsidige kvaliteter.Den nye SPA22 skal vistnok ha iboende noen skikkelig gode Stereoegenskaper i tillegg til sin mer dedikerte Surround,som skal være uhørt bra til prisen i og med at man får noe av det beste fra både Stereo og Surround.For å si det slik,Den skal ha like gode stereoegenskaper som I30 og vel så det.Dette gjør den jo svært konurransedyktig og attraktiv for kansje flere enn kun de dedikerte Surroundentusiaster."Ja takk,begger deler"er vel rett uttrykk her

Det med vekten er jo litt gammelmodig og det blir nesten så produsenten putter inn en trafo bare for å heve kvalitetsintrykket,fordi folk flest har inntrykk av at"tungt er bra".Dette kan det imidlertid skje noe med ettehvert slik som utviklingen er nå.Spennende saker dette.

Klasse-D visste jeg ikke så mye om selv heller,men interressant er det.Kom over en tråd jeg fannt svært opplysende og litt tankevekkende når man øyner de omveltninger dette kan skape med tiden.Blir vel nesten som da Cd-ene kom.Roffe`s Fremtidsspådom fra 2004 er ikke helt på jordet vil jeg si

Fremtidsspådom: Digitale forsterkere overalt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning's
    Se her, ser ut som det skjer noe nå:

Selv om den ikke har dukket opp i nettbutikken ennå, så tar det vel ikke altfor lang tid før den gjør det nå.......
    Første post ever, så bær med meg hvis dette er feil sted..

Var hos Soundgarden i dag for å benytte meg av tilbudet på Pioneer 5090 (23.000,-) og kom i den annledning i prat med personalet om SPA22. De kunne melde at det har kommet 9stk. på hovedlageret i dag og at hvis jeg bestilte nå, fikk jeg den på torsdag neste uke..
    Det skal visst nok være en del "fighting" om de "9", da Soundgarden faktisk er 16 butikker...:-D Impulsivt bestilte jeg selvfølgelig en med en gang(sammen med sa1750, sa720av, se200 og sa505, men det er en annen sak).. Endte om med full pakke men.... og ett STORT MEN... Jeg hadde jo sett både på Rotel RSX1560 og Pioneer SC-LX81 og har begynt å få kalde føtter.. Er det noen skikkelig audiophile her på forumet som kan gi meg litt psykisk støtte når det gjelder kjøp av Primare, mot Pioneer og Rotel.. Takker for svar og unnskyld hvis dette er feil sted..
    mvh Mawinsj

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mawinsj
    Jeg hadde jo sett både på Rotel RSX1560 og Pioneer SC-LX81 og har begynt å få kalde føtter.. Er det noen skikkelig audiophile her på forumet som kan gi meg litt psykisk støtte når det gjelder kjøp av Primare, mot Pioneer og Rotel.. Takker for svar og unnskyld hvis dette er feil sted..
    mvh Mawinsj
    Gratulerer med mye bra utstyr :-D, SPA22 har jeg også lyst på. Hva måtte du gi for den?

Du trenger ikke bekymre deg for at du har kjøpt katta i sekkken der nei, primare er et meget godt produkt hvor jeg også hadde godt for denne til fordel for nevnte utstyr. Bakdelen med Primaren er at denne ikke kommer med HD-lyd som standard, denne modulen skal kunne monteres inn senere når den er ferdig utviklet.... men den tar helt klart igjen på stereo og standard DD og DTS :-D

Jeg har ikke hørt SA, men det sies at den er god match til Primare.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

....

digger primare!!! det der er en konge amp trur jeg!!!!!!!!!!!! den er nåkk langt føre på alle områder.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •